Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Dette er altså "valpen" til modern, som nå er blitt ett år og... fire måneder? Noe sånt? Han heter Linus og lager rare lyder når han drikker... Og siden han har vokst opp med en sint tispe har han aldri lært å løfte beinet - jeg tror kanskje han er litt Elling.

 

Hvor er han fra? :) Jeg har to basenjier selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er altså "valpen" til modern, som nå er blitt ett år og... fire måneder? Noe sånt? Han heter Linus og lager rare lyder når han drikker... Og siden han har vokst opp med en sint tispe har han aldri lært å løfte beinet - jeg tror kanskje han er litt Elling.

 

Hvor er han fra? :) Jeg har to basenjier selv.

 

Vicita. Moren hans er fra samme kull som min tispe, så de er i slekt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I går mistet min golden retreiver (11.5 år) følelsen i høyre bakben, og greide bare å gå på tre ben. Hun ble bedre i løpet av dagen, men i dag kom hun seg ikke opp av sengen og hadde et fortvilt blikk. Siden hun er av strålende humør og ikke gir uttrykk for noen smerter, var veterinæren soleklar på at vi ikke skulle begynne med noen behandling eller avliving i helgen. Jeg er klar over hvordan dette mest sannsynlig ender, men lurer på om noen har opplevd noe liknende, hvor alt har fått en positiv utgang? Selv om veterinæren ikke reagerte på hennes humør, synes jeg det er rart at hun faktisk er leken der hun ligger.

Lenke til kommentar

Hei alle hundeeiere :)

Har nå bestemt meg for å skaffe meg hund neste sommer. Har lest og tenkt grundig gjennom valg av rase i 3 år nå, og bestemt meg for Shetland Sheepdog. Det passer veldig bra neste sommer med tanke på utdannelse og sånt. Er så heldig og går veterinærstudiet nå, så det blir lærerikt å ha hund i tillegg. Det jeg lurer på er hvordan man skal gå frem med å finne oppdrettere. Jeg vil jo gjerne ha en frisk hund og skal selvfølgelig forsikre hunden, men jeg syns det er vanskelig å finne oppdrettere fordi det er ikke så mange som har hjemmesider. Det hadde vært litt greit å se tidligere kull osv, men har funnet ut at det er en del oppdrettere gjennom NKK som heter Norsk Shetland Sheepdog Klubb (eeeeller noe sånt). Betyr det da at jeg må ringe dem? Var ikke noe mail satt opp til de nærmeste.

 

Hvordan går jeg fram? HJÆLP

Lenke til kommentar

Jeg skal ha Sheltie selv, til neste år. Kanskje

Da med fargen svart og hvit ;) Den er sjelden.

 

Hallo folk. Lenge siden sist nå :)

 

I morgen skal min Diesel(som er en groenendael) ta røntgen.

Jeg gruer meg litt, fordi han er stiv i bakbena. Har alltid vært det, da..

Tenkte det var på tide å ta røntgen nå, i en alder av 3.5 år.

Har skulle gjort det leenge, men det har bare ikke blitt noe av.

A på hofter og albuer. Hurra :D

Lenke til kommentar

Jeg skal ha Sheltie selv, til neste år. Kanskje

Da med fargen svart og hvit ;) Den er sjelden.

 

Hallo folk. Lenge siden sist nå :)

 

I morgen skal min Diesel(som er en groenendael) ta røntgen.

Jeg gruer meg litt, fordi han er stiv i bakbena. Har alltid vært det, da..

Tenkte det var på tide å ta røntgen nå, i en alder av 3.5 år.

Har skulle gjort det leenge, men det har bare ikke blitt noe av.

A på hofter og albuer. Hurra :D

Tricolor mener du? Den er ikke så sjelden da, har egentlig satt av ei tricolor-tispe hos en oppdretter men jeg ringte en ny i dag, som virket mye bedre. Men her hadde de bare kull på den vanlige fargen. Jaja, sålenge hunden er frisk og bra, så spiller vel fargen ingen rolle :)

Lenke til kommentar

Ble skikkelig glad av å prate med henne (altså hun i dag). Hun pratet vel og lenge om hvilke hunder hun hadde oppdrett på, hvilke priser de hadde fått, hvordan hun oppdro valpene, inviterte meg på besøk og i det hele tatt. Så da blir det hund på meg :D GLEDER MEG SÅNN!

 

I tillegg bemerket hun at hun også avlet frem hunder som var selvsikre, altså parret ikke hvis en av hundene var blyge, tilbaketrukne, og at hun hadde fått masse kompliment fra både veterinærer og kunder.

 

Føltes kjempebra.

 

Hun ga beskjed om at hun noen ganger sier nei til folk som spør om hund, fordi hun ikke trodde de kunne ha hunder, men hun hadde veldig godt inntrykk av meg, så saken er i boks. Jeg er jo veterinærstudent nå så hvem kan vel være bedre ;):p hæhæ

 

edit: omformulering

Endret av Nymph
Lenke til kommentar

I går mistet min golden retreiver (11.5 år) følelsen i høyre bakben, og greide bare å gå på tre ben. Hun ble bedre i løpet av dagen, men i dag kom hun seg ikke opp av sengen og hadde et fortvilt blikk. Siden hun er av strålende humør og ikke gir uttrykk for noen smerter, var veterinæren soleklar på at vi ikke skulle begynne med noen behandling eller avliving i helgen. Jeg er klar over hvordan dette mest sannsynlig ender, men lurer på om noen har opplevd noe liknende, hvor alt har fått en positiv utgang? Selv om veterinæren ikke reagerte på hennes humør, synes jeg det er rart at hun faktisk er leken der hun ligger.

Ehm, da kan jo hun ikke ha mistet følelsen, men heller hadd sterke smerter. Min hund hadde sterke smerter i ene bakbenet, han har middels HD, men om det har noe med saken å gjøre, vet jeg ikke.

 

Uansett, han gikk hele natta uten å ligge mer enn 5 minutter, og foretrakk å ligge i det fuktige gresset utenfor. Han gikk dog opp trappa, og løp rundt på plena. Vet ikke hva det var som skjedde.

 

Nå, 3 måneder etterpå, er han like bra som alltid.

Lenke til kommentar

Tricolor mener du? Den er ikke så sjelden da, har egentlig satt av ei tricolor-tispe hos en oppdretter men jeg ringte en ny i dag, som virket mye bedre. Men her hadde de bare kull på den vanlige fargen. Jaja, sålenge hunden er frisk og bra, så spiller vel fargen ingen rolle :)

Nei, jeg mener svart og hvit :p

Bicolour, bi black. Ingen "tan".

Se bilde av fargen HER!

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Tricolor mener du? Den er ikke så sjelden da, har egentlig satt av ei tricolor-tispe hos en oppdretter men jeg ringte en ny i dag, som virket mye bedre. Men her hadde de bare kull på den vanlige fargen. Jaja, sålenge hunden er frisk og bra, så spiller vel fargen ingen rolle :)

Nei, jeg mener svart og hvit :p

Bicolour, bi black. Ingen "tan".

Se bilde av fargen HER!

Åååååååja. Den var søt :D

Gleder meg til å få min, 6 mnd virker så leeeenge :(

Lenke til kommentar

Dette er altså "valpen" til modern, som nå er blitt ett år og... fire måneder? Noe sånt? Han heter Linus og lager rare lyder når han drikker... Og siden han har vokst opp med en sint tispe har han aldri lært å løfte beinet - jeg tror kanskje han er litt Elling.

 

Hvor er han fra? :) Jeg har to basenjier selv.

 

 

er allergisk så planlegger å dra å titte på basenji selv.

 

passer nå på en puli som jeg ikke reagerer på og håper det går like bra med en basenji.

har ikek noe er faring med sorten, men utifra det man har lest så er det en hund som passer fint inn hos oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...