Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Fysisk fostring har alle hunder og hundeeiere godt av :)

 

En hund skal være nettopp det den er: en hund :)

 

Utstilling for å ta vare på rasen eller som støtte rundt et hundemiljø enten lokalt eller i form av raseklubb støtter jeg fult ut. Faktisk kan jeg finne på å delta på slikt selv også..

 

Men å dra timesvis i bil for å støtte NKK opptil flere ganger i året, har jeg ingen forståelse for :) Jeg har sett Champions (ohh du store tittel) som faen ikke er skrudd sammen nok til å løpe opp en bakke engang...

 

Du finner de helt ekstreme på slike utstillinger, og de kan ikke være riktig nagla spør du meg. Hund er og blir hund, og jeg er sikker på at samtlige hunder i denne verden liker å være hund fremfor å være utstillingsdukker..:

 

 

Her er min Barbiedoll:

 

2445550326_bffafcd692.jpg

 

2445550422_1250987622.jpg

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ikke minst for å møte andre folk med interesse og kjærlighet for samme hunderase som meg!

 

Vi har tenkt oss på de utstillingene som er i Møre og Romsdal og Sør Trøndelag. Og muligens den på Oppdal, men der har vi tilgang på hytte så det er i alle fall bare trivelig.

 

Har lyst på en utstilling i Oslo også, men det blir isåfall i kombinasjon med besøk hos en meget god venninne av meg:)

Lenke til kommentar

Ærlig talt jenter! Dere trenger da jammen ikke drive å forsvare dere overfor herr Dahle! Han har sine "sære" interesser, så får vi ha våre i fred. Om jeg velger å bruke mine helger på å kjøre 60 mil hver vei for å stille på en utstilling, møte andre gode venner fra et meget hyggelig miljø, se på egne og andres hunder og glede meg over de som gjør det bra - det er faktisk min sak! Dette er en hundetråd og her bør det være rom for at alle kan komme med sine hunderelaterte erfaringer uten å bli hetset av den grunn. Det at de som driver med utstilling ikke samtidig kan bruke hundene til mye annet det faller bare på sin egen urimelighet... Det er faktisk ikke utstilling hver dag i hele året... At Dahle har sin egen "NEI TIL NKK" kampanje det får vel så være, det er forståelig med tanke på hvilken rase han har, men la nå oss andre drive med vårt.

 

Nei la Dahle gå på byen å vise muskler å sjekke smårips i sin fritid.. så kan vi møtes på hundeutstilling å snakke hund...

Endret av granny
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å gidde noe annet enn de utstillingene som evt. kommer til min by.

 

Og ja jeg anbefaler å holde på med klatring/hopping på vegger og tak, det er morsomt, utfordrende og er utfordrende både innen balanse, styrke, spenst og koordinasjon.

Endret av Green Machine
Lenke til kommentar

Hver sin smak. Var en engang eg gikk i byn da en eldre mann og dame kom løpende og ropte etter meg. Han var dommer i hundeutstillings i finland og var på ferie i norge. Han spurte en masse om santoz og sa at han var noe av det peneste han hadde sett av rasen. Han ba meg om å dra på utstilling med han og greier. Må si det fristet litt men det er ikke noe for meg så eg har aldri giddet å stille han ut.

 

Vi trives best i skogen dog eg i motsetning til øyvind ikke rakker ned på de som driver med utstilling.

Lenke til kommentar

Er det ikke morsomt å få skryt ?? :D

Det er noe som har gitt mersmak til meg hvertfall.

Jeg syns du burde stille neste gang det er i nærheten av deg ;)

 

Diesel har lekt med ei labradortispe(Mira 4 år) og ei Dogo Canario jente (Mika 5mnd) i kveld. Sprang og herja i 1.5 t. Det sååå godt å se på når hundene leker :love:

Skal lime inn bilder av Mica etterpå. Hun er stilig.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Granny: Bra innlegg. Jeg er så enig, hadde det utrolig koselig i helgen på Stange, norsk Dobermannklubb var arrangør. Kjenner jo etter hvert mange utstillingsfolk også med andre raser enn de jeg har, og disse treffer jeg ikke så ofte ellers. Og hundene har absolutt ikke vondt av en sånn dag i ny og ne. Vi har i alle fall et fornuftig hundehold her til lands vi som stiller, i motsetning til nedover i europa hvor oppdrettere har hundene stående i hver sin binge, og aldri får satt sine poter i skog eller mark. De har lekre pelser,korrekt anatomi, men ofte dårlig med muskler (ikke så rart). Jeg har en valp som river av de store pelsen på hodet og rygg, og har fått beskjed av utenlandske dommere om å holde de hver for seg!!! Ikke her i huset nei, her skal de få være glade hunder som leker og koser seg sammen! Og ikke minst får jeg alltid skryt av veterinæren som sier at det er så behagelig å få inn utstillingshunder til behandling fordi de er så vandt til å bli håndtert av forskjellige mennesker og er rolige og avslappet i slike situasjoner. :thumbup:

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Gleder meg så til helgen da vi har jaktkurs i avdelingen med instruktører fra Sverige :thumbup: : Trening torsdag, fredag og lørdag og prøve på søndag!. Tenk - jeg prioriterte det framfor dobbeltutstilling i Kristiansand :no: hvordan SKAL det gå med meg???

Men i pinsen! DA blir det utstilling! Den første siden NKK Bø! Retrieversamling på Haslemoen med Match show på lørdag, utstilling på søndag og WorkingTest på mandag - og kåring av FLAT-MESTER! Kjempegøy!

 

Edit: Flat-mester er da ikke en mester som er flat.. men beste flatcoated på utstilling og working test.. hihi

Endret av granny
Lenke til kommentar

Veldig bra!! Utrolig lettet for jeg så for meg operasjon etter operasjon. Penger er ikke problemet, vi har jo forsikring, men det er jammen meg ett styr å ha nyoperert valp i hus. Det har vi opplevd før da Geisha var like gammel som det Thea er nå.. måtte bæres rundt i 5 uker.. håndmates .. ikke lett å holde en livlig valp i ro så lenge!

 

Ei venninne sier hun har hørt om andre med samme "symptomer" og der har det forsvunnet av seg selv uten noe problemer. Håper det er tilfelle til meg også.

 

Hvis det ikke forsvinner skal vi tilbake om 2 mnd. Narkose og røntgen..

Lenke til kommentar

Penger er vel det siste man tenker på i kampens hete. Alt det andre derimot. Huff. Legge hunden i narkose og operere er jo en liten risiko i seg selv, tiden etterpå og grotiden. For et styr.

Jeg husker da Caiser brakk foten. Helt uvirkelig!! Syv mnd. Det var ingenting de kunne gjøre og siden han var i en vokseperiode kunne det gro skjevt. osv :( NÅ derimot, hadde jeg ringt rundt til hele norge for å få tak i spesialist og hans syn på saken.

Lenke til kommentar

Har vært hos dyrlegen idag med bikkja til mor og far. De krangler sånn at det er ikke mulig å komme frem til noe mellom dem, så jeg bare gjorde det. Tok røntgen av hofter og rygg. Han har middels hd på høyre siden (var fri to år gammel). Han hadde også noe rare greier i den siste ryggvirvelen som førte til forkalkninger og det som værre er. Han går på rimadyl og skal nå begynne med akupunktur (igjen) og noe naturmedisin-greier. Etter han våknet opp fra narkosen kunne man se at han hadde skikkelig vondt. Han har vært sånn siden han var halvannet år og hadde sykdomshistorie lang som ett vondt år. Bikkja er 7 eller 8 år nå.

 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor de ikke tar livet av han. Han er snill og grei og han det somregel veldig bra. Men når han har vondt, har han så veldig, veldig vondt, og det er ikke ett liv for en hund. Hunder skal ikke ha det sånn. En hund skal være glad og kunne løpe rundt og kose seg, leve livet rett og slett. Ikke bare lunte rundt fordi man ikke orker annet. Hvis min hund blir kronisk syk eller får mye smerter, vil jeg avlive, ikke prøve alt mulig tull i håp om at hun blir bedre, hvis hun aldri kan bli helt frisk!

Er liksom ingenting jeg kan gjøre. Mer nyttig å snakke til ett tre, enn å snakke med fatter om å tenke på at det kanskje er nok nå.

Lenke til kommentar

Så rart! Geisha brakk lårbenet 13 uker gammel. De åpnet foten hennes og opererte inn en jernstang. Denne gikk hun med i 5 uker før de opererte den ut igjen. Hun fikk 2 arr, ett langt fra da de opererte stanga inn, og ett kort fra da de opererte den ut. (eller var det omvendt)

 

Men man er jo i alle fall i verste vokseperioden i 13 ukers alder, men det var bare fint fikk vi høre for da var sjangsen større for at det skulle gro fint tilbake.

Lenke til kommentar

Hunden har det jo somregel fint, men smertene hans kommer litt som gikt. Hvis det er væromslag eller veldig fuktig ute, får han problemer med å reise seg og går rarere enn vanlig. Morra mi hadde "kidnappet" bikkja, så jeg har ikke sett han på ett halvt år. Vi fikk han igjen for en uke siden, og han er værre enn noengang. Derfor vi dro til dyrlegen. Har ikke peil på hva som har skjedd der borte.

Grunnen til alle disse plagene er at han ble kjørt for hardt når han var liten. Lange sykkel- og joggeturer før han var ett år, turer på over en halvtime to ganger om dagen fra han var åtte uker etc.. Alt på asfalt. Jeg var ikke gammel nok til å vite bedre, og foreldrene mine veit jeg ikke hva tenkte på.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...