Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, man blir både stolt og veldig glad. Og så er det sååå deilig med et sånt resultat når man har reist så langt. Neste utstilling blir i Moss i om en måned, for å få med den siste innendørsutstillingen (viktig trening), så blir det et par utstillinger i sommer, men så får Cody vente litt til han blir mer voksen. Vi har jo god tid. :p

Lenke til kommentar

Jeg er livende redd for at noe skal være galt med bakbena til Thea, og har arrangert slik at en bekjent av noen vi skal på utstilling med skal undersøke henne for patellaluxasjon i morgen på utstilling. Er så glad vi slipper å vente til mandag med å få det sjekka :cry: Jeg maler umiddelbart fanden på veggen, og vi krysser poter og tær på at det ikke er noe slikt som jeg er redd for...

Lenke til kommentar

Fordi det ofte "smeller" i bakbena hennes. Hvis jeg bøyer bakføttene hennes smeller det i de. Høres ut som noe ikke er helt som det skal. Det er slik av og til når hun løper og går også. Jeg har trodd det var halsbåndet hennes som lagde klikkelyden (når den dingsen man fester kobbelet i slår mot resten av halsbåndet når hunden løper) , men måtte undersøke nøyere da jeg hadde tatt av halsbåndet i dag for å dusje henne...

Lenke til kommentar

Kommer alt an på graden.

 

Har hun patellaluxasjon kan vi glemme avl da:) Er graden alvorlig må vi operere osv. Takk gud for at hun er forsikret om så er tilfellet.

 

Hun har aldri vist tegn til smerte, og halter ikke heller . Heldigvis. Men klikkelyden bekymrer meg. Kan jo tyde på at patellaen ikke er helt som den skal være..

 

Jeg får faktisk ikke sove da.... Skal opp om 5-6 timer. Tidlig ute på utstilling...

Lenke til kommentar

Kjedelige greier. Krysser fingrene for at det er bare noe småtteri :)

 

Da er vi to :roll: Burde vel ha kravla til sengs. Men neida, jeg sitter jo her.

Jeg kom meg ikke opp i sommer da vi skulle på Vestnes *grr*.

Men i morgen blir jeg vel nedringt, for sikkerhetsskyld. hehe.

 

Når skulle du i ringen, ti ? Du skal vel i samme ring som meg og, leste jeg rett.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Nå blir det snart syting her, så jeg poster 2 søøøøte bilder av søtingene mine tatt på verandaen i dag . Ett nussebilde og ett klemmebilde.

 

Geisha ble småhissig på Thea i dag. Geisha var skikkelig kosesyk og kom bort til meg i sofaen for å bli nussa og klappa på. Hadde det kjempekoselig. Så kom Thea bort til kanten av sofaen og prøvde å hoppe opp, jeg klappa hu på hodet, og Geisha ble dritsur og hoppa ned til Thea. Sa på en måte at "nå er det søren meg min tur til å få oppmerksomhet alene" . Etterpå kom hun tilbake til sofaen for å bli nussa mere på .

post-90636-1209251264_thumb.jpg

post-90636-1209251273_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Thea ble 3'de beste tispevalp i klasse 4-6 mnd (av 3..hehe) . Fikk rosa sløyfe med lilla på, og ett lilla og hvitt silkebånd, og ett gult og rosa silkebånd. Men kritikken var utrolig bra, og vi gleder oss til hun er blitt litt større. De andre valpene var veldig mye større enn henne, men også 1,5 mnd eldre.

 

Geisha fikk dessverre bare blått bånd. 2. kval.. Kritikken var ikke stort å skryte av. Litt for mye her og litt for lite der.

 

 

Kritikk Thea: 4 mnd, yndig hode med fint uttrykk. Fine øyne. Korr. front. Gode bevegelser. Tipl.vinkel. Fin brystkasse og hals.

 

Premiering: 1 PR - HP - 3 PR

 

Kritikk Geisha: Sort og tan. God type. Aning kort i hodet. God bred skalle. Ønskes bedre utfylt under øyne. Korrekt bitt. Kort hals. Aning steil i front. Kortkroppet. Noe overvekt. Aning steil i bakpart. Aning understilt. Hvitt i brystet.

 

Premiering: KVAL 2.

 

Så ikke akkurat noe å juble over. Geisha er på slank allerede så der er vi på god vei. Dersom vi skal til Ålesund skal jeg stille bare Thea, for det var utrolig stress å stille 2 . Måtte stå midt imellom ringene og være klar til å løpe å stille den hunden som ble ropt opp først...

Lenke til kommentar

Resultatet er her! Og jeg er IKKE fornøyd, med STORE BOKSTAVER!!

 

Diesel er litt redd for bakparten sin etter et par turer til dyrelegen med sprøyte i stjerten. hehe. Ok, dommeren fikk etterhvert sjekket stellet.

Så kom vi til tennene. OMG !!! Det ble ikke aktuelt for Diesel som slo seg helt vrang, så han ble KIP = KAN IKKE PREMIERES !

 

Utenom det, utrolig flott kritikk. Garantert rød fløyfe mente Ida (belgerdame).

Stor. MG type(meget god). Godt skåret hode. Mørke øyne. Kan dessverre ikke kontrollere bittet. Korrelt hals. Bra benstamme. God kropp. Normalt vinklet bakpart. Beveger seg bra fra siden.

 

Diesel oppførse seg kjempe bra ellers. Og gikk nå å la seg i senga :!:

Det skal jeg også gjøre. Makan til trøtt. Zzz..

Nå er jeg klar over at han kan nekte å vise tenner, men jeg har lært et par teknikker for å 'låse' han.

 

Diesel og Goliath! Han er så rå den bikkja der. Utrolig kult at de hadde på han palestinaskjerf på utstillingen :p

n750515373_2739336_3337.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...