Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Takk for tips Granny. Skal trene mere i morgen.

Det peneste er å stille hunden fritt synes jeg - med at du står foran han og får han til å se opp på deg og strekke halsen slik passe opp.

-Belgerene skal stilles fritt. Men jeg skjønner hva du mener.

Dobbelthandling er det jo flere som nevner så smått. men det er jo ikke lov. Tror uansett en diskret dobbethandling vil fungerer på Diesel. Du skjønner.. han er mammadalt, og driter i andre :p

Jeg øser han heller opp litt slik at han stiller seg opp å lytter/speider etter noe. *hysjt?, kæm som sæmma no, sæmma pappan din? :!: *

Det beste hadde kanskje vært å fått noen andre til å gå med han, slik at jeg står på sidelinjen og han er oppmerksom på meg. men da kan vi og risikere at han vil til meg og det blir ikke mye pent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Borzoi er NYDELIGE hunder !!!! :love:

Utrolig lyst på, og holdt på å kjøpe meg en for noen år siden. Men det ble ikke noe av. Dessverre er de litt for store. Må ha stasjonsvogn for den slags :!:

Det er ikke noe byhund hvertfall. De trenger store områder å løpe på, og kommer oppi ei h** til fart når de først setter i gang.

 

Plass er inget problem... Huset ligger på 4 mål tomt, og vi har flere hytter i "nærheten", hvor den største av de har 50 mål med skog og mark :)

 

Har så veldig lyst

Lenke til kommentar
Takk for tips Granny. Skal trene mere i morgen.

Det peneste er å stille hunden fritt synes jeg - med at du står foran han og får han til å se opp på deg og strekke halsen slik passe opp.

-Belgerene skal stilles fritt. Men jeg skjønner hva du mener.

Dobbelthandling er det jo flere som nevner så smått. men det er jo ikke lov. Tror uansett en diskret dobbethandling vil fungerer på Diesel. Du skjønner.. han er mammadalt, og driter i andre :p

Jeg øser han heller opp litt slik at han stiller seg opp å lytter/speider etter noe. *hysjt?, kæm som sæmma no, sæmma pappan din? :!: *

Det beste hadde kanskje vært å fått noen andre til å gå med han, slik at jeg står på sidelinjen og han er oppmerksom på meg. men da kan vi og risikere at han vil til meg og det blir ikke mye pent.

DET er ikke lov heller da... det som er dobbelthandling.. la oss slippe å se det på andre raser en schäfer.. der flyr de jo ned både unger og barnevogner hvis det kommer noen i mellom.... Skjønner ikke at det ikke blir slått ned på jeg....

Lenke til kommentar

Idag skal vi på utstillingstrening. Tar bare med Cody, han skal stilles på sin første offisielle utstilling til lørdag. Han er litt boffete når han ser så mange fremmede hunder, så vi trenger å trene. Skal også stille bolognese på lørdag, men hun både går og står helt naturlig, og virkelig viser seg uten at vi har trent så mye. Noen har det bare i seg. :p

Lenke til kommentar
Hoho ja jeg hintet kanskje litt til deg Elelmar :p

Dere er knallflinke! Takk..

 

Granny:

Alle har forskjellige måter til å stille opp hunden sin på. Noen har jo leker(valper) mens andre godbiter. Og så 'hysj' spiller vel ingen rolle? Dommeren har ikke sagt noe til meg hvertfall.

Så lenge det er du som handler hunden og "hysjer" så gjør det ingen ting vet du.. kun hvis det er folk rundt ringen som begynner å styre... :D . Jeg pleier også å si "se pus" eller noe hvis hunden dabber litt... helt greit det. Noen dommere godtar ikke foring (godbit) i ringen - så deg kan være lurt å ha noe mer å spille på en det.

Lenke til kommentar

Hvordan demper man en hund? Får henne ikke til å slutte å vasle hjemme. På kvelden bjeffer hun på alt fra katter til hybelkaniner. Når jeg får henne til å slutte å bjeffe etter en stund knurre hun. Jeg sier ifra at det ikke er lov, men hun skal absolutt ha siste ordet så vi holder på i fem minutter elns. :wee:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Nå er Lita og Geisha slitne! Vi har vært utendørs siden klokken 12 i dag, sittet i sola og kost oss. Klokken 3 kom dvergpinscherfrøkna mamma skal overta, og det var lek i noen timer. Klokken 17 skulle vi på grilling/hundefest. Mine to + 5 chihuahua. Grilling i en kjempefin inngjerdet hage/plen der alle hundene kunne løpe fritt og leke sammen.

 

Lita løp rett i valpegrinda og la seg når vi kom inn døra!

Lenke til kommentar
Si at hun skal ti stille. Det er det eneste som funker her å gården. Og ros når hun er stille ;)

Spøkelsesalderen kanskje ? Da er jo alt skummelt.

Er det jeg gjør. Pluss at jeg holder henne på snuta når hun holder på som værst for å få kontakt med henne. Blir sikkert bedre etterhvert.

Spøkelsesalder kommer vel ikke så tidlig?

Lenke til kommentar
Si at hun skal ti stille. Det er det eneste som funker her å gården. Og ros når hun er stille ;)

Spøkelsesalderen kanskje ? Da er jo alt skummelt.

Er det jeg gjør. Pluss at jeg holder henne på snuta når hun holder på som værst for å få kontakt med henne. Blir sikkert bedre etterhvert.

Spøkelsesalder kommer vel ikke så tidlig?

Hvor gammel er hun nå? fem mnd? Den titter fram rundt 5-7 mnd alder eller over året. Varierer fra hund til hund.

Er hun unormalt redd rare ting ?

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...