Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Artig å treffe barn som er flinke til å spørre før de hilser på hunden min

 

Før pleide jeg å være litt skeptisk, men i dag møtte jeg to koslige jenter som spurte om å få hilse. Jeg sa de kunne få lov hvis de satt seg på huk. Jenta var litt skeptisk til Geisha som alltid er litt for ivrig på å få hilse, og spurte om den bet. Jeg sa nei, og ba henne holde ut handa "sånn" (og viste henne hvordan hun skulle holde den) Geisha roa seg og hilste veldig pent. Jenta elsket henne og sa: "å så rolig hun er" .

 

Slikt synes jeg er så trivelig. Er jo kjempeviktig at hundene får hilst på barn og bli vant til de. Og det er viktig for ban å lære hvordan man hilser på en hund .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah! Hang på kongens før jeg ble hentet i kveld. En dritunge som syklet rundt oss.. syklet nærmest mulig seff :roll: Han så hvor ivrig Diesel ble, så det var kun for å irritede.

For å ikke snakke om at han kom busende bort til Grizzly, og ble redd når Diesel kom. Hva forventer han da?? Når han hilser på den lille som står tyve cm unna den store. Ehm.. slike unger hater jeg!

Koslig med småjenter som vil klappe Diesel, men feiger ut. så de står bare å sier hvor fin han er :!:

Lenke til kommentar

Koslige småjentene hadde råkule rullesko! Slike vil jeg og ha. Viste meg stolt rødrussekortene sine og ble dødsimponert da jeg sa at jeg kjente de som hadde kortene .

 

Begge hundene mine har innkvartert seg i reiseburet til Geisha. SØTT!

 

Jeg gleder meg til hundetreff i morgen, håper på like fint vær da som i dag. Lurer på om jeg skal ta med meg en hund og kamera, eller to hunder. Umulig å ta bilder når jeg har begge to med.. Og Thea trenger utstillingstrening.

Lenke til kommentar

Jeg har jo så god kontakt med værgudene, så finvær kan fikses ;)

Skal prøve å dra med meg venninna mi og labradorvalpen. Snill hund, men hun har ikke mye kontakt med andre hunder så hun kan bli litt dryg.

Kommer også en Dogo Canariovalp. Hun er stilig! (bilde lenger bak i tråden).

 

Kjedelig at det er så mange søte småhunderpå treff. Jeg måå jo ta bilder av de, og da blir det med så mange fine sko :!:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Fant akkurat verdens søteste valper på finn. Jeg har vondt i hjertet mitt fordi jeg ikke har 7.000 kroner. :cry:

 

welsh corgiene? ;)

Hehe ja. Skal ikke ha, men det var helt rått. Fattern begynte å grine da han så bildet haha :p Det var for søtt.

 

Nå er ponni hos ei venninne av meg på bootcamp. Hun er helt vill nå med bjeffinga og bitinga si mot andre hunder. Kan ikke ha henne i nærheten av en fremmed hund omtrent nå. Jeg og hun som har søstra har snakket sammen og kommet frem til at hennes valp var helt lik som min i begynnelsen, men hun har verdens mest stabile rottis som har oppdratt valpen hennes. Jeg hadde bare ponni og det har eskalert noe helt vilt, selv om jeg ikke har gjort annet enn å være konsekvent på at det ikke er lov, og har sosialisert 2-3 ganger i uka med andre hunder vi har gått tur sammen med eller vært på hundetreff. Gemyttet deres kommer fra faren som er skitnervøs og bestefar som vist er sinnsyk omtrent.

 

Så nå skal Ponni være hos hun til hu har fått litt vett inn i skallen. Når vi kom sto hun og hylte og bjeffa helt vilt på rottisen. Hun løper etter han og oppsøker den kun for å bite etter han. Hu er faen ikke god. Vi var der i 8 timer og irettesatte henne hver eneste gang hun prøvde seg. Tror hun holdt på i 3-4 timer nesten konstant, før hun fikk noen rolige perioder, men prøvde seg heletiden. Etter vi dro har det gått bare bedre og bedre! Hun har en utrolig stabil rottis på 60 kg. Han lyser av selvsikkerhet. Rottisen har blitt skikkelig angrepet av en annen hund for en stund siden, og Doffen bare dytta den andre hunden over på siden og satt seg på den hehe.

Ponni kommer til å være der til hun klarer og oppføre seg halvveis normalt når hun møter eller hilser på andre hunder. Så kommer vi til å dra opp og hun viser oss hva hun har gjort, og vi prøver det, sånn at vi er sikre på at hun ikke blir sånn igjen.

 

Her er noen bilder som er tatt idag. Dette er den tredje hunden som har kommet så nærme henne og som hun har blitt kompis med.

post-61441-1209645068_thumb.jpg

post-61441-1209645189_thumb.jpg

post-61441-1209645534_thumb.jpg

post-61441-1209645908_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Ponni har vært sånn siden åtte ukers alder. Er ett helvete å gå tur hvis vi møter en hund. Hun blir helt besatt. Folk får sjokk når de ser oppførselen hennes for første gang. Er nesten så man skulle tro hu var hjerneskadet eller noe. Hun løper jo etter hunder for å få tatt den. Hvis hun blir venner med en hund etter lang tid, er hun like ille igjen neste gang de treffes. Det som er rart er at så og si alle hunder tolker oppførselen hennes som lek. Har fått folk som kan hund godt til å studere henne og hundespråket hennes er uforståelig. Gir 100 forskjellige signaler.

Lenke til kommentar

Kjæresten sin familie har to pudler, en kongepuddel og en mellompuddel. Guud, mellompuddelen sjarmerte meg rett i senk da jeg traff henne. Hun heter Lisa, og er det søøøteste vesenet jeg har møtt på lenge. Slenger opp noen bilder av henne og Lady når jeg kommer hjem, tenker jeg meg.

Lenke til kommentar

En eller begge?

Vi er også påmeldt :) Skal bli morsomt!

Husker du når bet.fristen er ??

 

Var du på hundetreff i går da?

Jeg skulle egentlig.. men det kom opp noe greier.

Har et flexibånd med en liten rød sele her. Vet du hvem det er sin? Skal ta det med på søndag.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvem det er sin.

 

Like greit at du ikke var der i går. Var nesten ingen andre der heller. Synd siden det var så fint vær...

 

Meldte på begge jeg. Har snakket mye med folk som har dvergpinscher, og de sier det ikke er noe i veien for at Geisha kan få premie på utstilling selv om hun har hvit flekk. Er flere som har kommet langt med hvit flekk. Så da er det bare å trene og slanke henne i ukene fremover, og så prøver vi igjen. Håper det ikke blir like mye stress denne gang som sist..

 

 

Så håper jeg Thea vokser seg stor og sterk til vi skal dit. Hun er 4 mnd og 1 uke gammel når utstillingen er, og vil vel fremdeles være i minste laget i forhold til de andre.. men vesla mi er så søt så vi håper jo på en førsteplass.. eller i alle fall andre.. ikke siste i alle fall!!!

 

Det står på siden deres at påmeldingen ikke er registrert før man har betalt, så da er det kanskje i dag fristen er? Jeg får lønn om ei uke, og det svei litt med de 450 kronene påmeldingen kosta, spes siden jeg har vært hos dyrlegen denne uka , OG skal gi søskenbarnet mitt konf-gave i morgen :blush:

Lenke til kommentar

Diesel har masse hvit han :p Selv om det egentlig ikke er populært. Faren er champion i flere land, og har like mye hvitt..

Er hun for steil derimot, kan nok det stoppe henne fra å bli bra premiert.

Var Thea gammel nok til å stille på sunndal da?? Det er vel fire mnd som er grensen ?

En valp på fire mnd har som oftes større sjangs til å bli best i rasen enn en på seks ;)

Når de vokser vokser de litt skjevt :!: Stort hode, små ører, lange foter osv...

Så da er den som er minst finest. Diesel var ikke såå fin som åtte mnd i forhold til hva han er nå. Kommer jo seff an på rasen.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Når det gjelder de små rasene er som oftest en på 8-9 mnd mye mer utviklet, og nesten helt ferdig, i forhold til de store rasene som bruker mer tid på å utvikle seg. Så som oftest er det ikke de yngste som går av med seieren! Men det kommer jo an på hvor bra de er de som kommer. En annen ting er at valpeshow teller ikke, og resultatene kommer ikke med på hundens merittliste senere. Men er hun bra nok får hun en rød individuellt og det er vel bra nok på et valpeshow? Det viser i alle fall at hun er god nok til å stille videre.

Lenke til kommentar

Diesel gikk lett av med seieren fire mnd ;) Ble også bra grupperplassering. Ni mnd ble det kun best i rase (men da var han også alene).

Så han var mye finere i kroppen som valp enn på valp/junior grensa.

 

Det er jo kun for gøy, og du får en forsmak hvor bra den blir som stor!

 

Diesel fikk seg nytt blått halsbånd og leietau i dag :D Det svarte med diamanter ble ødelagt i går!! grr.. Jeg klagde. Har hatt det i noen mnd, lite brukt, og det skal jo tåle ei bikkje på 30kg. Værste av alt, han dro ikke heller. Det sa bare poff. Flaks at jeg ikke gikk over til byen, hadde halsbåndet slitt seg på broa hadde han trolig løpt uti veien !!

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...