Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan demper man en hund? Får henne ikke til å slutte å vasle hjemme. På kvelden bjeffer hun på alt fra katter til hybelkaniner. Når jeg får henne til å slutte å bjeffe etter en stund knurre hun. Jeg sier ifra at det ikke er lov, men hun skal absolutt ha siste ordet så vi holder på i fem minutter elns. :wee:

Avledning pleier å være det som funker best på Connie. Hun slutter å bjeffe hvis jeg f.eks. roper på henne (når jeg er et annet sted i huset), og hun får noe annet å tenke på. En annen ting er å gå bort til henne og si rolig "nei".

Det å rope "nei" og kjefte pleier å funke dårlig. De fleste hunder blir bare enda mer hauset opp av det, og da kan det ha motsatt effekt.

 

;)

Lenke til kommentar

Enig i det - men det å kjefte gjør det gjerne bare verre... man "bjeffer" med for å si det slik... Det er et problem med å ha flere bikkjer sammen - de girer opp hverandre. Begynner en å bjeffe er det gjort.. De andre aner jo ikke hvorfor det bjeffes men må liksom henge med for sikkerhetsskyld :!: . Det er også forskjell på bikkjer - min Cleo har en meget lav terskel for å utløse bjeffing og det så jeg allerede i valpekassa. Imidlertid har jeg nå lært, og valgte bevist bort en annen valp fordi jeg så tendenser til lav terskel for bjeffing, og valgte Fanny i steden og det har jeg aldri angret på :) . Har et prosjekt på gang nå - mine hunder bjeffer gjerne veldig da jeg skal ha de ut av hundegården, så nå driver jeg "trening" for dette. Begynner de (mest Cleo da...) å bjeffe så stopper jeg og snur ryggen til... når bjeffingens stopper så går jeg noen skritt.. og så gjentar jeg dette helt til jeg kan komme bort til bingen UTEN at de bjeffer. Har jo håp om å få det til, men det dumme er at hvis jeg har dårlig tid får jeg ikke vært konsekvent nok på det, og dermed er vi tilbake til utgangspunktet igjen :mad: . Å stoppe gledesbjeffingen når de får komme ut til meg - se DET har jeg ikke noen god løsning på.... Kjefte hjelper ihvertfall IKKE!

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har vist bestemt seg for at de ikke vil ha hund alikevel :( Generelt .. fordi de ikke vil være knyttet osv. nå som alle barna deres har flytta hjemmefra.

 

Jeg synes det er dritkjipt for det var en så fin og snill hund. Skulle hatt henne selv tvert hvis vi hadde eget inngjerdet uteområde og jeg ikke hadde planer om menneskebarn etterhvert...

Lenke til kommentar

Kjedelig da.

De har jo deg som kan passe den når de skal bort, så de blir jo ikke såå knyttet med tanke på ferier osv. Men de må jo tenke femten år framover, og det er jo mye ansvar.

Du får ta den du, og ha tre når barna kommer ;) Funker jo fint det.

 

Diesel kan STÅ ! Flink :D (ikke se på den stygge bakgrunnen. sånn er det når jeg trener og tar bilder på pakeringsplassen).

n750515373_2718053_4934.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Vi er vel egentlig enige om at det kanskje er best slik, selv om jeg syntes det er kjempetrist. Jeg har jo mine to, og når jeg skal ha baby kan jeg trenge avlsatning , og det kan bli vanskelig dersom mamma har en fra før og slikt.

 

Men æsj, vært en del grining siden jeg fikk vite det ja.. Hun er ei kjempefin jente , både utenpå og inni som jeg ikke hadde nølt med å tatt til meg dersom jeg hadde bare en fra før.. Når jeg ser Geisha og Thea sammen her hjemme har vi det egentlig perfekt slik det er nå. 2 hunder som trives sammen og kan ligge i sofaen eller på gulvet og slappe av og sove. Geisha steller Thea og Thea legger seg inntil Geisha for å kose. Dersom jeg hadde tatt inn en tredje hund kunne idyllen blitt forstyrret . For ikke å snakke om hvor utrolig vanskelig det var å gå tur med 3 hunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...