Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vorster (vet ikke hvordan det skrives) Stemmer det:) Og så er det en dp-hannvalp til på frei, født i Desember, men den har jeg ikke truffet enda. Alltid like gøy å møte på andre som har samme rase :)

 

Jentene mine får en bit gullerot hver av typen

n647811012_1054660_7469.jpg

 

Geisha spiser sin raskere enn Lita, og kommer snart bort for å tigge om mer

n647811012_1054665_9168.jpg

 

Lita får seg en nuss mens hun spiser opp resten

n647811012_1054663_8455.jpg

 

etterpå er det tid for lek!

n647811012_1054662_8116.jpg

Lenke til kommentar

Kommet veldig mange Dvergpinscher til byen i det siste. Bor en eller to bare på innlandet, ikke langt unna oss fordi jeg ser den ofte. Brun.

Men Chihuahuaen tar jo kaka. Kryr av de... :!:

 

Jeg har ikke støtt på noen med min rase enda, utenom Nico i Myra. Vet det bor en på Dale/røssern el hva søren det heter der oppe bak futura. Tervueren er det et par av, men møter de aldri :thumbdown: Bor en knallfin en på frei som jeg vil se, grå.

Tror jeg må ha en dør til dør runde for å finne ut hvor de bor :)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Hun har heldigvis fått seg ny på stua. Mindre pen denne :p.

Han lå lenger oppi etter bildet ble tatt da, henger litt på halv åtte her..

Noen ganger skulle jeg ønske han var ti kg istede for tredve. Han ligger jo oppå meg om natta å drar av meg dyna. Så tung at jeg får ikke fløtta på ræva hass.

Jeg må ligge der å fryse.. :nei:

Lenke til kommentar

Da jeg flytta inn til typen skulle vi være strenge på dette med å sove i senga. Det funka fint det, Geisha hørte etter og ble liggende i kurven sin. . . Helt til klokken ble rundt 4 om natta. Da luska hu forsikti opp i senga, og jeg var alt for trøtt til å orke å protestere. Nå har vi to hunder i senga. Lita ligger i buret sitt som jeg har oppi senga. Hvis hun protesterer når vi skal sove brer jeg bare dyna over buret sammen med meg og da blir det stille. Også Geisha da som ligger oppå typen omtrent :!:

 

EDIT: Det første Lita gjør når vi har vært ute og tissa om morgenen (5'tiden av og til) er å sprette borti trynet på typen min, nusse masse på han, og så kravle seg under dyna for å ligge sammen med Geisha. Jeg må omtrent dra henne derifra hvis jeg skal ha håp om å få henne inn i buret igjen.

 

Og Geisha må DRAS ut av sengen om morgenen dersom jeg står opp og skal ut med hundene før typen har stått opp. Da er hu passe gretten og stritter imot!

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Hvor mye aktivisering krever en aussie?

Helt umulig å si og alt er relativt liksom...

 

Bridie takler flere dager uten at det skjer NOE, men andre ganger kan hu bli VELDIG masete dag etter dag.. Men generelt er hu veldig snill da..

 

Men, jeg anbefaler ikke NOEN å kjøpe en aussie uten å faktisk ha som plan å bruke den til NOE! Her har jeg liksom driti litt på draget da... Bridie sku jo trenes i agility, men endte opp som sofahund... Og det er egentlig ikke livet til en aussie. Hadde jeg ikke vært ute på så mye rart som jeg er og alltid har Bridie med meg, så mistenker jeg at hu hadde havnet tilbake til tidigere eier, for bikkja sin del... For å få brukt seg mer seriøst. For det fortjener hu egentlig!

 

Men jeg tror ikke akkurat at bikkja har det vondt hos meg uansett da. ;)

 

 

men, spørsmålet ditt... Trenger, krever og fortjener er jo tre forskjellige ting ;) De TRENGER noe, tur hver dag og mental stimulans av et eller annet slag... De krever vel kanskje ikke all verden. Men de FORTJENER alt de kan få! For de elsker å jobbe!

Lenke til kommentar

Diesel blir også veldig dryg de dagene han ikke får brukt kroppen sin nok.

Men det er jo ikke alle dagene vi har tid til å gi hundene 100%, og det bør vi ikke ha dårlig samvittighet for -selv om det kanskje føles slik der og da :) Men når det går over lang tid hvor hunden ligger som ei rastløs sofapute, bør man tenke på omplassering og kjøpe en miniatyr som faktisk trives foran peisen.

Lenke til kommentar

Hunden sov på puten og jeg tok dynen over han :D Han lå der faktisk ganske lenge å :D

 

175470.jpeg

 

Her ligger hunden oppå buret, med de stinkende potene rett oppi ansiktet mitt. Det er ofte når jeg våkner, alltid kos :)

 

175471.jpeg

 

Står oppå buret og forbeina i vinduskarmen og ser ut vindu :)

 

175472.jpeg

 

Koselig med hund :D Men serriøst hunden bruker stor plass i sengen :( bruker større en meg jo :( bruker bare et lite stykke, men forsatt, han bruker bred plass :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...