Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Tanta mi har en hanne som er mindre enn Geisha. Tipper han veier 4kg maks. Hun skal ha nakenvalper snart også. Alle hennes hunder er godt premierte og hun er kjempeflink :)

 

Dvergpinschere er vel kjent for å værer litt pysete i forhold til kulde. Har en video av Geisha da hun var 8-9 uker gammel. Dette var i august, og det regnet lett. Hun hadde dekken på seg og hadde vært ute i 2 min. Hyla og bælja fordi hu frøys :!:

 

Lita er forresten veldig tynn. Geisha var valperund , men Lita er bare slank .. tror jeg skal øke matdosene litt..

 

Noen som kjapt kan forklare hvordan man manuellt melder seg på utstilling? hvor mye penger skal jeg sette på kontoen, og hva slags informasjon skal jeg sende på mailadressen som står oppført?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valp 180,- (må være fylt fire mnd)

Voksen 310,-

 

Skal du melde deg på Sunndalsøra i April går du hit : www.hundeutstilling.no

Jeg bruker å sende mail med disse opplysningene:

Hundens navn, reg.nr, rase, født, mor og far, oppdretter, eier, adressen din.

 

Disse skal Diesel stilles på:

Sunndalsøra 27 April. Ålesund 25 Mai. NKK i trondheim 7/8 Juni. Oppdal 21 og 22 Juni. Vestnes 13 Juli. Orkdal 8 November.

Kanskje vi drar på noen flere, men disse er vi sikre på :)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
snip

 

takk! Da blir det for tidlig for Lita 27.April (født 13.januar) , men skal melde på Geisha da.

 

Er det alltid mulig å melde på valper? Er jo først og fremst Lita jeg har tenkt å stille (når hun har fyllt 4 mnd)

 

Nå som jeg har Lita, er Geisha mye å ta i. Herregud så stor og tung hun er i forhold!!!

Lenke til kommentar

Hiver ut et par bilder av "pelsfarmen" min og =P

 

Aussie'n og BC'n ute i det fine snøværet!

 

daisybcop2.jpg

 

 

daisyronjapo2.jpg

 

daisysr6.jpg

 

Irriterer meg litt at Aussien har fått den berømte "elghund halen" syns egentlig ikke det er noe særlig pent!

 

edit: skriveleif

Endret av Leffy
Lenke til kommentar

Sånn, da er vi påmeldt til Sunndalsøra-utstillingen 27. April . Blir artig å prøve, så jeg får sett hva all ståheia er for noe med dette ;)

 

Lita skal nok stilles på de øvrige utstillingene som Zaroos nevnte. Oppdal, Trondheim, Orkdal og Ålesund. Om vi stiller Geisha der avhenger vel en god del av resultatet vi får i Sunndalsøra. Har ikke så høye forventninger til henne at det gjør noe, men man skal aldri si aldri heller.. Oppdretter blir i alle fall grisefornøyd med meg for at jeg prøver.

 

EDIT: Da jeg logget meg inn på dogweb for å finne tak i Geisha sitt reg-nr oppdaget jeg ved en tilfeldighet at Lita også er kommet inn på dogweb. De jobber raskt i NKK, for jeg betalte registreringen for noen dager siden!

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Utstilling er morsomt! Å stille i ringen er bare halve morroa. Du får møte andre med din rase, bli skravlet hull i hodet på av andre ivrige hundefolk og du møter igjen de du har møtt på andre utstillinger :)

Lurer på hvilken kritikk Diesel får? Dette er jo tross alt hans første Junior.

 

Oppdal leier vi oss hytte, var ikke så dyrt heller de to netter der vi lå.

Lenke til kommentar

Vi er så heldige å ha tilgang på råbillige firmahytter både i oppdal og trondheim. Der er det lov å ha med hund også, så det gleder vi oss til (jeg og hundene i alle fall, vet ikke om typen deler min begeistring)

 

Gleder meg til å treffe andre med rasen. Har skravla med de aller fleste av de på forum i 3 år nå snart, så man vet jo hvem de fleste er uten å ha truffet de på rett før :)

 

EDIT: Jeg tror Diesel kan gjøre det gromt i ringen nå som han har vokst seg til og ikke er så valpete lengre. Han ser i alle fall utrolig fin ut på de siste bildene du har lagt ut. Klarer du å vise han på en bra måte i tillegg har du nok ingenting å bekymre deg for

Endret av L_C
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg tror Diesel kan gjøre det gromt i ringen nå som han har vokst seg til og ikke er så valpete lengre. Han ser i alle fall utrolig fin ut på de siste bildene du har lagt ut. Klarer du å vise han på en bra måte i tillegg har du nok ingenting å bekymre deg for

 

Han fikk lovende kritikk som valp hvertfall ;) Sjarmerte dommeren på oppdal i senk. Hun fikk nesten tårer i øynene fordi han var så nusselig, fire mnd. Pitteliten :!:

Han er litt for stor(har ikke målt han i det siste) og kanskje litt "lang". Men det går seg til når han er fullvokst. Men størrelsen trenger ikke å være negativ, faren er giga! Han har også lite stopp. :S

Lenke til kommentar
Bridie har forresten prøvd å fly idag...

 

230320082198.jpg

 

Ut "vinduene" oppe her, og 3,5 m klask i bakken. :ohmy:

 

 

Kanskje den misforsto namnet og blandet det med "birdie".. Man ser liksom likheten..

 

Familien min eier en 7 år gammel Shetland Sheepdog, alias Sheltie.

Og vær så snill.. Ikke kall det en minilassie.. Lille Yra er mye søtere en det :D

 

 

Ute i hagen i fjor sommer. Hun ville ikke posere, men hun ga seg til slutt.

DSC00304.jpg

 

Hun lusker rundt i senga mi.. Hun liker å grave i dyna.. :D

DSC00245.jpg

 

Men man blir så fort sliten..

DSC00236.jpg

 

 

Med hilsen fra loddne og lille Yra, og langhårete meg (som ikke er med på bildene)!

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Da har vi vært på hundetreff igjen! I dag møtte Lita en rød dvergpinschervalp som bare var 1,5 uker yngre enn henne selv. Det var litt artig, og vi ble enige om å ta med valpene på treff torsdager fremover slik at de får lekt litt. Utrolig kjekt med treff, selv om Lita synes det var litt i kaldeste laget.

 

Jeg gleder meg faktisk til utstilling. Geisha er blitt dritflink til å stå fint på bord i det siste (vi har øvd masse!) Så nå skal vi i hardtrening i en mnd fremover. Geisha skal litt mindre fett og litt mindre muskler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...