Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Hadde bikkja mi krevd en operasjon.. Han skulle pina meg fått det, samme hva det koster. Kommer jo helt an på skaden, og hvordan det blir i ettertid. Blir han frisk, værre?

Hadde han falt ned ei fjellhylle,skulle jeg personlig ruslet meg en tur til denne fjellhyllen, tatt fram klatretauet mitt og firt meg ned. hehe. Leid inn helikopter, (leste over at det koster hundre tusen, det stemmer ikke) hadde jeg hvertfall gjort. Jeg kjenner folk som har det, og jeg hadde trolig fått det veldig billig.. men hah, så glad jeg er for at bikkja mi ligger ved siden av meg nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg fasinerer meg ofte over er at vi kan bry oss så mye om kjæledyrene våre, og nærmest gjøre hva som helst for dem. Men vi bryr oss lite eller ingenting om hvordan dyrene vi putter i munnen hadde det før de døde. Kjenner mange dyrevenner jeg som ikke vet et gram om hvordan flertallet av norske grise, kuer og høns har det. Da snakker jeg ikke om å være fanatisk, eller bli vegeterianer. Men det er jo en realitet at dyr som blir avlet for mat ikke har det kjempebra. Selv en gris, ku eller høne vil være ute i frisk luft og ha plass til å bevege seg akkuratt som katten, hunden eller hamsteren deres.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Tviler på at man må ha på seg spesielt fjellklatrer utstyr for å ta seg dit. Bikkja klarte det, og den hunden der kan ikke fly. Hadde den derimot detti ned 50 meter på en fjellhylle hadde det vært anderledes, men da hadde den vel vært hardt skadet også.....

 

Siden min verden er svart/hvit har jeg allerede gjort meg opp en mening om eier. Hennes hund, hennes ansvar. Syns det er morsomt med folks om kjøper seg hund, så er det andres ansvar....

I din svart/hvite verden så vet du jo selvfølgelig også at hunden faktisk IKKE datt ned dit fra oversiden.. Kanskje du burde ta deg en tur ut av din lille boble og se at naturen på de kanter faktisk er ganske så vill....

Lenke til kommentar
Alle er ikke like perfekte som deg vettu. Vi menneskelige kan gjøre noe som heter en "feil" en gang i blandt. Noen ganger tabber vi oss ut ovenfor hunden, andre ganger er det naboen. Jeg vet. Det høres sykt ut. Men "feil" skjer faktisk. En verden av amatører du lever i Øyvind. Må være vanskelig å gå rundt der helt perfekt sammen med oss andre. Vet ikke om jeg hadde klart det. :dontgetit:

:thumbup:

Lenke til kommentar

Blir ikke helt det samme. Disse dyrene blir jo ikke dårlig behandlet i det store utland. De lider jo og lever et fryktelig dårlig liv i Norge, i din hjemby gjerne. Dyr er jo dyr. Når man tar dyr ut av sitt naturlige element så skal jo man i det minste behandle dem bra. Ikke bare stenge dem inne, aldri la dem se naturlig lys, frisk luft eller plass til å bevege seg. Hadde du behandlet hunden eller katten din som en ku, gris eller kylling blir i dag så hadde du fort blitt anklaget for dyremishandling. Argumentasjon om at disse dyrene er dummere holder heller ikke mål. Studier har blitt gjort som aviser nettopp dette.

Lenke til kommentar

Det er gullfiskloven på sitt "beste" det. Du bryr deg like mye når det dør 100.000 ukjente under en naturkatastrofe i Asia, som når nabokona brekker beinet, og som når gullfisken din dør. Det er alltid de nærmeste som betyr mest for oss.

 

Jeg er veldig glad i kjøtt og spiser det mange ganger i uka. Både storfe, gris, kylling og fisk. Kunne kjøttdyr i Norge hatt bedre levevilkår? Ja, antakeligvis. Kommer det til å bli bedre av at jeg slutter å spise kjøtt? Nei. Men det vi kan gjøre er å ha holdninger, og bidra til å støtte dem som arbeider med å gjøre vilkårene bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg skrev i ett innlegg ovenfor at jeg hadde ingen mening om å tvinge folk til å slutte spise kjøtt. Kjøtt er sunt og vi trenger det for å være friske og raske. Selv om vi spiser for mye av det. Det er forholdene dyrene lever under jeg syntes er gale. All erfaring tilsier at når dyret lever et bra liv, får bevege seg og være ute så blir kjøttet bedre. Akkuratt som du får mye mer glede ut av en sunn og lykkelig hund eller katt.

Lenke til kommentar

Navlestrengtreningen fungerer mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på. Allerede dag 2 har jeg en hund som er 10 ganger mer oppmerksom på meg når vi går tur. At jeg ikke prøvde dette for lenge siden!

 

Treningen fungerer slik at jeg snur og går motsatt vei med en gang hun strammer båndet mellom meg og henne. I stad klarte jeg å ha slakk line mens en katt løp over veien foran oss. Jeg begynte i det små på stua, gikk frem og tilbake der og snudde hver gang hun dro/strammet båndet. Så beveget vi oss ned på parkeringsplassen utenfor, og litt ut på veiene. I dag gikk vi tur mens vi trente . Hele tiden bruker jeg klikker og godbit.

 

Jeg har fått blod på tann , og kommer til å trene myyye fremover!

Lenke til kommentar

Mushi: Hvorfor ikke begynne treningen med en gang? Trenger jo ikke å la henne være alene i to timer første gangen, men det veit du jo. Begynn med å bare stenge døra når du går på badet, gå ut utgangsdøra uten å gjøre noe nummer ut av det og slike ting. Bygg det opp, sakte og sikkert :)

 

LC: Så bra! Morsomt når trening gir resultater.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Har prøv litt idag, i stedet for å ta henne med ned til kattene når jeg er på do, lar jeg henne være oppe. Hun liker ikke akkurat å være alene. Løper rundt og piper og småbjeffer selv om jeg bare er nede. Står stille til hun roer seg og så går jeg opp igjen. Får håpe det går greit, for hun blir helt utslitt av å være med meg på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...