Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hva hun hadde gjort om de ikke hadde gjort det frivillig jeg, latt den sulte ihjel på hylla..? Hadde jo allerede vært der åtte dager, herregud. Det er ganske lenge.

 

Stod jo i VG at det hadde vært aktuellt å leie inn helikopter på egen hånd dersom denne redningen ikke hadde kommet. Fantastisk snillt gjort av redningsmennene å gjøre dette for hunden..

 

Hun holder vel hunden innendørs neste nyttårsaften får jeg håpe...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva min reaksjon hadde vært, dersom Geisha hadde vært i en situasjon det ville kostet 100.000 å få henne ut av :cry: (mener å huske fra min tid som lærling at estimert pris på leie av helikopter var 100.000)

 

Det er mektig mye penger det... Samtidig nekter jeg å tro at jeg hadde klart å se Geisha lide :no: Håper jeg aldri kommer i den situasjonen i alle fall.

 

Om hun skulle bli syk derimot er jeg ikke i tvil. Koste hva det koste vil for å få henne frisk igjen. Heldigvis har vi forsikring til godt over 2000 i året på henne, så den dekker vel det meste

Lenke til kommentar
Denne her slår alt av hundehold:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=515133

 

gud bedre for en dott av eier vi har her. Regninga er ikke jeg i tvil om hvor bør ligge....

Så det er eiers feil at hunden havnet der? Synes du trekker raske slutninger her jeg.. Og det står jo at de tok det som en øvelse som de likevel skulle holde.

Endret av granny
Lenke til kommentar
Hunden ble visst skremt av raketter og hoppet over gjerdet.

 

Men tenk hvis det var deres hund som satt fast slik?? Hva ville dere gjort? Latt den sitte der og sulte sakte ihjel? (eller frøse ihjel) :cry:

Ville kanskje prøvd å kontakte en lokal fjellklatregruppe jeg kanskje, og hørt om de kunne ta på seg oppdraget. Men det så jo ut til at det var ganske så ulendt der da, så man kan jo ikke forlange at andre skal risikere livet heller da. Håper jeg aldri kommer i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Grunnen til at den klarte seg såpass lenge var at den hadde isvann som den fikk i seg. Jeg hadde i hvertfall aldri klart å tenkt på at hunden min stod på en fjellhylle og sakte døde. Men så burde jo disse eierne hadde hunden i bånd, eller inne i huset, et stengt rom som badet feks. Spesielt på en dag som nyttårsaften så er det vanskelig å vite hvordan hunden vil reagere og da er det kanskje best å sikre seg. Men bra de fikk tak i den :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at den klarte seg såpass lenge var at den hadde isvann som den fikk i seg. Jeg hadde i hvertfall aldri klart å tenkt på at hunden min stod på en fjellhylle og sakte døde. Men så burde jo disse eierne hadde hunden i bånd, eller inne i huset, et stengt rom som badet feks. Spesielt på en dag som nyttårsaften så er det vanskelig å vite hvordan hunden vil reagere og da er det kanskje best å sikre seg. Men bra de fikk tak i den :)

Selvfølgelig burde de det.. men det er så utrolig lett å være etterpåklok. Jeg mistet selv en hund som ble påkjørt av toget like ved der jeg bor, og jeg bebreider meg fortsatt "men hun pleide aldri å gå noen steder" At jeg hadde trenet henne opp til blodspor og at det tilfeldigvis var påkjørt en elg akkurat der visste jo ikke jeg.. men "hvis bare"... har jeg sagt til meg selv utallige ganger.. Naturlig reaksjon når tragedien er et faktum.

Jeg har ikke fulgt med så mye at jeg har fått med meg om dette skjedde da rakettene SKAL skytes opp (kvelden) eller om det var en "tjuvstarter"? Det er jo litt mye forlangt at vi skal stenge hundene våre inne i flere dager i forbindelse med nyttårsfeiringen da, så hadde alle holdt seg til regelverket hadde det jo vært lettere å være hundeier også. (men sier ikke at dette er tilfelle her altså, men vil ikke dømme noen når jeg ikke vet hva som har skjedd)

Endret av granny
Lenke til kommentar

Tviler på at man må ha på seg spesielt fjellklatrer utstyr for å ta seg dit. Bikkja klarte det, og den hunden der kan ikke fly. Hadde den derimot detti ned 50 meter på en fjellhylle hadde det vært anderledes, men da hadde den vel vært hardt skadet også.....

 

Siden min verden er svart/hvit har jeg allerede gjort meg opp en mening om eier. Hennes hund, hennes ansvar. Syns det er morsomt med folks om kjøper seg hund, så er det andres ansvar....

Lenke til kommentar

Alle er ikke like perfekte som deg vettu. Vi menneskelige kan gjøre noe som heter en "feil" en gang i blandt. Noen ganger tabber vi oss ut ovenfor hunden, andre ganger er det naboen. Jeg vet. Det høres sykt ut. Men "feil" skjer faktisk. En verden av amatører du lever i Øyvind. Må være vanskelig å gå rundt der helt perfekt sammen med oss andre. Vet ikke om jeg hadde klart det. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...