Gå til innhold

Blu-ray for PC i juni


Anbefalte innlegg

Alle formater er dyre i starten, bare se hva en CD brenner kostet i starten. De som sier at "BD kommer aldri til å bli billig" bør tenke seg om.

 

Og når det kommer til griske selskaper... Tja vi mennesker er jo griske av natur. Først meg selv og så meg selv. Mange går langt bare for penger.. Uansett alternativet til at selskapene tjener gode penger er at det ikke blir film/musikk ut til folket. Alle storfilmene uteblir.

 

Mvh

5961865[/snapback]

BD kommer nok ikke til å bli like billig som cd og dvd har blitt av den grunnen at det ikke er samme åpenhet rundt formatet, med to store formater i krig med hverandre, samt billige outsidere fra asia som også vil ha marked.

 

mennesker er ikke griske av natur.

mennesker er griske fordi det er en del av samfunnets kolektive verdisystem.

 

storfilmene kommer heller ikke til å utebli.

det vil alltid være reinspikka konsumenter å finne.

det vil alltid være nok kjøpere. selv om vi mer avanserte pc brukere benytter oss av cracka BD spillere og forviser drm til dit peppern gror.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke PS3 rundt hjørnet i Juni? Vil Xbox360 rekke dette før den tid?

 

Hørte at Xbox360 har enorme varmeproblemer både i PSU og CPU med heng og frys problemer pga dette med sin 90nm CPU og at man ikke burde kjøpe Xbox360 før de leverer enheter med den nye, raskere og kaldere 65nm CPU'en som skal erstatte den problemfylte.

5965722[/snapback]

 

Såvidt jeg har fått med meg, så er det vel usikkert om de får lansert ps3 i år, ihvertfall i litt volum.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke PS3 rundt hjørnet i Juni? Vil Xbox360 rekke dette før den tid?

 

Hørte at Xbox360 har enorme varmeproblemer både i PSU og CPU med heng og frys problemer pga dette med sin 90nm CPU og at man ikke burde kjøpe Xbox360 før de leverer enheter med den nye, raskere og kaldere 65nm CPU'en som skal erstatte den problemfylte.

5965722[/snapback]

 

Såvidt jeg har fått med meg, så er det vel usikkert om de får lansert ps3 i år, ihvertfall i litt volum.

 

AtW

5965759[/snapback]

 

Jeg forsto det slik at ps3 kommer like før jul hvis ikke det kommer ytterlige forsinkelser? I såfall vil det jo gi xbox 360 en kjempefordel med mye lavere pris (rundt 3200 med HD-DVD spiller, harddiske, trådløs kontroller +++) og en god stund så og si alene på markedet. Hvis ps3 kommer på ca 6000 med BR spiller (som eksempel) ser jeg ingen grunn til at de skal kuppe markedet.

Lenke til kommentar

Ærlig talt hva skal man med HD-DVD til 360? Når ble spillboxene gode dvd-spillere? Det er jo 1k kastet ut gjennom vinduet. Spillene kommer ikke i HD-DVD i motsetning til Sony's PS3 (BD). Hos Sony må man nesten ta med BD, så man kan kanskje se en film på den (høyst sannsynlig vil den vise høyere kvalitet enn DVD spillere). Men helst bør man ha standalone i den leieren også.

 

Både HD-DVD og BD setter strengere krav til bildebehandlingen, slik at dette vil også være ett fordyrende element. Men det som er litt morsomt her er at alle snakker om at HD-DVD er så mye billigere. Det er jo som å spare en krone når man rett etterpå brenner av 100lapp. De displayene som virkelig utnytter potensialet i HD-DVD & BD er så dyre at få vil utnytte det på lang tid. For eksempel koster "Ruby" (Sony 1080p projektor) 100k NOK, Projectiondesign Model3 1080p 150k NOK, Pioneer 1080p plasmaene (50") koster trolig rundt 80k NOK. Ellers kan man ha god gammeldags CRT 9" projektor, men denne koster 430k NOK ny og brukt ligger den på 100-150k NOK. Ellers har man LCD 1080p skjermer da, men disse er grå og triste. Marantz kommer med 1080p DLP projektor, koster trolig rundt 200k NOK. Get the point? Og legg merke til at Sony faktisk er en av de billigste projektorløsningene i dag og den er meget god... Men jeg tror (håper?) at om noen år (da BD/HD-DVD blir aktuellt for flere) at slike skjermer vil være tilgjengelige for folk flest.

 

Så vil de nye formatene forbedre vår SD skjerm? Ja helt sikkert, men man vil ikke utnytte potensialet til formatene. Kanskje blir også forskjellen såpass liten at endel ikke synes det er verdt det... Helt til man får seg en ny skjerm etter at man har sett det flotte bildet i den lokale elbutikken og kommer hjem med ny skjerm og blir skuffet av DVD. Først da vil HD formatene blomstre. Men jeg tror det er en lang og kronglete vei dit. Forhåpentligvis tar jeg feil. Men det er jo en grunn til at de lanserer i Japan og USA først. Der har HD formatene kommet lengst. I Europa har vi knapt tilgang til noe.

 

Mvh

Lenke til kommentar
De displayene som virkelig utnytter potensialet i HD-DVD & BD er så dyre at få vil utnytte det på lang tid. For eksempel koster "Ruby" (Sony 1080p projektor) 100k NOK, Projectiondesign Model3 1080p 150k NOK, Pioneer 1080p plasmaene (50") koster trolig rundt 80k NOK. Ellers kan man ha god gammeldags CRT 9" projektor, men denne koster 430k NOK ny og brukt ligger den på 100-150k NOK. Ellers har man LCD 1080p skjermer da, men disse er grå og triste. Marantz kommer med 1080p DLP projektor, koster trolig rundt 200k NOK. Get the point? Og legg merke til at Sony faktisk er en av de billigste projektorløsningene i dag og den er meget god... Men jeg tror (håper?) at om noen år (da BD/HD-DVD blir aktuellt for flere) at slike skjermer vil være tilgjengelige for folk flest.

5968516[/snapback]

 

Jeg er uenig i dette. HD filmer ser jo fantastisk ut på en bra LCD tv med 1366 x 768. Trenger ikke 1920 × 1080 for å ha glede av HD innhold.

Lenke til kommentar
De displayene som virkelig utnytter potensialet i HD-DVD & BD er så dyre at få vil utnytte det på lang tid. For eksempel koster "Ruby" (Sony 1080p projektor) 100k NOK, Projectiondesign Model3 1080p 150k NOK, Pioneer 1080p plasmaene (50") koster trolig rundt 80k NOK. Ellers kan man ha god gammeldags CRT 9" projektor, men denne koster 430k NOK ny og brukt ligger den på 100-150k NOK. Ellers har man LCD 1080p skjermer da, men disse er grå og triste. Marantz kommer med 1080p DLP projektor, koster trolig rundt 200k NOK. Get the point? Og legg merke til at Sony faktisk er en av de billigste projektorløsningene i dag og den er meget god... Men jeg tror (håper?) at om noen år (da BD/HD-DVD blir aktuellt for flere) at slike skjermer vil være tilgjengelige for folk flest.

5968516[/snapback]

 

Jeg er uenig i dette. HD filmer ser jo fantastisk ut på en bra LCD tv med 1366 x 768. Trenger ikke 1920 × 1080 for å ha glede av HD innhold.

5969127[/snapback]

 

Det er da vitterlig ikke poenget med innlegget til Outrage heller. Du leste kanskje ikke det du selv siterte?

 

De displayene som virkelig utnytter potensialet i HD-DVD & BD er så dyre at få vil utnytte det på lang tid.
Lenke til kommentar
Det er da vitterlig ikke poenget med innlegget til Outrage heller. Du leste kanskje ikke det du selv siterte?

 

De displayene som virkelig utnytter potensialet i HD-DVD & BD er så dyre at få vil utnytte det på lang tid.

5971089[/snapback]

 

Jo jeg leste det jeg siterte. Du tolker det vel litt anderledes enn meg. :) Mange fremstiller det som om HD innhold nesten er bortkastet om man ikke har 1920x1080. Jeg er uenig.

Lenke til kommentar
De skal bare dra langt ut på viddene med de drm-befengte spillerene sine. De syter og klager, men fakta er at de aldri har tjent så mye penger som nå, til tross for at man enkelt kan laste ned filmer, musikk osv.

 

Og hva får deg til å si det. Det er så vidt at Sony Norge består i dag. De svenske og danske divisjonene har tatt over neste alt de har å gjøre, og de har vel nedbemmanet slik at det nesten kun er igjen 1/3 av arbeidsfolkene de hadde for ett par år siden.

 

Å hevde at BR blir så dyrt fordi Sony kun skal tenke på seg selv, og klager på DRM, ser vel de folkene som kun tenker på seg selv, og helst vil slippe å betale for noe som helst av Film og Musikk. Hadde det ikke vært for at dere stjeler alt som dere kommer over, så hadde det ikke vært behov for DRM. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
De skal bare dra langt ut på viddene med de drm-befengte spillerene sine. De syter og klager, men fakta er at de aldri har tjent så mye penger som nå, til tross for at man enkelt kan laste ned filmer, musikk osv.

 

Og hva får deg til å si det. Det er så vidt at Sony Norge består i dag. De svenske og danske divisjonene har tatt over neste alt de har å gjøre, og de har vel nedbemmanet slik at det nesten kun er igjen 1/3 av arbeidsfolkene de hadde for ett par år siden.

 

Å hevde at BR blir så dyrt fordi Sony kun skal tenke på seg selv, og klager på DRM, ser vel de folkene som kun tenker på seg selv, og helst vil slippe å betale for noe som helst av Film og Musikk. Hadde det ikke vært for at dere stjeler alt som dere kommer over, så hadde det ikke vært behov for DRM. Enkelt og greit.

5971213[/snapback]

 

Revenue: $71.216 billion USD (2004) (opp fra året før). Ikke så ille.

 

Sony er notoriske for properitære og dyre formater, eller nekter du på det?

 

Du sier drm ikke hadde vært nødvendig om folk ikke stjal? Det synes jeg ærlig talt er et veldig naivt synspunkt, disse beskyttelsene virker jo i praksis ikke mot kopiering, og hovedgrunnen er nesten garantert å kontrollere bruken til den ærlige kjøper, og å innskrenke forbrukerrettighetene våre, se på soneinndelingen feks, hvor mye piratkopiering tror du den hindret?

 

Selskapene bruker kopiering som en unnskyldning til å stadige innskrenke våre bruksrettigheter for å tjene enda mer penger, og at folk biter på er skremmende.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sony er notoriske for properitære og dyre formater, eller nekter du på det?

 

Du sier drm ikke hadde vært nødvendig om folk ikke stjal? Det synes jeg ærlig talt er et veldig naivt synspunkt, disse beskyttelsene virker jo i praksis ikke mot kopiering, og hovedgrunnen er nesten garantert å kontrollere bruken til den ærlige kjøper, og å innskrenke forbrukerrettighetene våre, se på soneinndelingen feks, hvor mye piratkopiering tror du den hindret?

 

Selskapene bruker kopiering som en unnskyldning til å stadige innskrenke våre bruksrettigheter for å tjene enda mer penger, og at folk biter på er skremmende.

 

AtW

5971217[/snapback]

 

De har sikkert dyre formater, men jeg henger meg ikke opp i det så lenge kvaliteten er bra. Jeg kjøper det produktet som passer min bruk best.

 

Og soneinndeling var ikke ett hinder mot piratkopiering. Grunnen til at de innførte soner for DVD var fordi filmene slippes forskjellig på kino rundt omkring i verden. Det er ofte at filmer havner på DVD i statene før den kommer opp på kino her gjemme. Dermed innførte de soner slik at man ikke skulle kunne kjøpe en film på DVD før den hadde gått på kino. Men det tok jo ikke lange tiden før den ble knekt.

 

Hvorfor kontrollere bruken til ærlige brukere? Hadde det ikke vært for alle som stjal musikk over nettet, så ville vi ikke hatt noe problem med å DRM. Hvis du ikke skjønner det, så er det ikke vanskelig å vite hvem som er naiv.

Lenke til kommentar
Sony er notoriske for properitære og dyre formater, eller nekter du på det?

 

Du sier drm ikke hadde vært nødvendig om folk ikke stjal? Det synes jeg ærlig talt er et veldig naivt synspunkt, disse beskyttelsene virker jo i praksis ikke mot kopiering, og hovedgrunnen er nesten garantert å kontrollere bruken til den ærlige kjøper, og å innskrenke forbrukerrettighetene våre, se på soneinndelingen feks, hvor mye piratkopiering tror du den hindret?

 

Selskapene bruker kopiering som en unnskyldning til å stadige innskrenke våre bruksrettigheter for å tjene enda mer penger, og at folk biter på er skremmende.

 

AtW

5971217[/snapback]

 

De har sikkert dyre formater, men jeg henger meg ikke opp i det så lenge kvaliteten er bra. Jeg kjøper det produktet som passer min bruk best.

 

Og soneinndeling var ikke ett hinder mot piratkopiering. Grunnen til at de innførte soner for DVD var fordi filmene slippes forskjellig på kino rundt omkring i verden. Det er ofte at filmer havner på DVD i statene før den kommer opp på kino her gjemme. Dermed innførte de soner slik at man ikke skulle kunne kjøpe en film på DVD før den hadde gått på kino. Men det tok jo ikke lange tiden før den ble knekt.

 

Hvorfor kontrollere bruken til ærlige brukere? Hadde det ikke vært for alle som stjal musikk over nettet, så ville vi ikke hatt noe problem med å DRM. Hvis du ikke skjønner det, så er det ikke vanskelig å vite hvem som er naiv.

5972204[/snapback]

Det er vel knapt nok noen mennesker som ikke i det hele tatt tar hensyn til pris når de kjøper noe.

 

Soneinndelingen er for å tjene penger, det er for å selge DVDer dyrere noen steder i verden enn andre. Hvorfor kontrollere bruken til ærlige brukere? Fordi man tjener mer penger. Det finnes et utall eksempler på at bruken til ærlige brukere blir unødvendig begrenset for å tjene penger, hva får deg til å tro at dette hadde forsvunnet om piratkopiering hadde forsvunnet? Soneinndeling er et konkret eksempelt på DRM som ikke har noe med piratkopiering å gjøre, hva med flagg som tvinger deg til å se igjennom trailere eller reklame?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

åååå, kan ikke vente! :dribble: BD kommer til å herje over HD-DVD så totalt!

 

soneinndeling er noe [høyst usmakelige banneord] fra elektro-gigantene for å tjene penger. som i USA, der koster et PS2-spill 60 dollar eller mindre, i underkant av 400 kr. her i Norge koster et spill opptil 600 kr, eller over 100 dollar noe som er allt for mye :thumbdown: . takk gudene at dette kan hackes! håper bare at soneinndelingen fjernes med BD/HD-DVD. egentlig burde dette koste selskapene mer, siden den samme filmen/spillet må brennes på flere forskjellige måter (PAL/US|NTSC/J|NTSC....)

Lenke til kommentar
Soneinndeling er et konkret eksempelt på DRM som ikke har noe med piratkopiering å gjøre, hva med flagg som tvinger deg til å se igjennom trailere eller reklame?

 

AtW

5972246[/snapback]

 

Selv har jeg snart 2000 kjøpte DVDer, på ingen av disse er det reklame eller trailere jeg blir tvunget til å se igjennom. Dette er både sone 1 og 2 filmer. På det verste så må man se gjennom noen advarsler. Dette var spesielt på filmer utgitt i England, hvor man måtte vente ca 1 minutt med advarser og selskap banner. Ingen reklamer eller trailere.

 

Hvis du tror soneinndeling er får å kunne ta ekstra mye penger ett sted, så tar du feil.

Lenke til kommentar
Soneinndeling er et konkret eksempelt på DRM som ikke har noe med piratkopiering å gjøre, hva med flagg som tvinger deg til å se igjennom trailere eller reklame?

 

AtW

5972246[/snapback]

 

Selv har jeg snart 2000 kjøpte DVDer, på ingen av disse er det reklame eller trailere jeg blir tvunget til å se igjennom. Dette er både sone 1 og 2 filmer. På det verste så må man se gjennom noen advarsler. Dette var spesielt på filmer utgitt i England, hvor man måtte vente ca 1 minutt med advarser og selskap banner. Ingen reklamer eller trailere.

 

Hvis du tror soneinndeling er får å kunne ta ekstra mye penger ett sted, så tar du feil.

5972944[/snapback]

 

Da har du vært heldig, eller er uenig i hva som en en reklame, personlig vil jeg si disse "piratkopiering er stjeling"-greiene som reklame, og uansett hva man kaller det, så er det et hån mot den betalene bruker.

 

Hva ellers mener du soneinndelingen er til for da? Hvor stort var problemet med at folk importerte kjøpefilmer på VHS, og ikke gikk på kino? Hvor vanlig er det nå som sonesystemet er ubrukelig å kjøpe en DVD før det kommer på kino, og ikek gå på forestillingen?

 

AtW

Lenke til kommentar
soneinndeling er noe [høyst usmakelige banneord] fra elektro-gigantene for å tjene penger. som i USA, der koster et PS2-spill 60 dollar eller mindre, i underkant av 400 kr. her i Norge koster et spill opptil 600 kr, eller over 100 dollar noe som er allt for mye  :thumbdown: . takk gudene at dette kan hackes!

5972642[/snapback]

Takk heller hackerene for at det kan hackes ;) (Jeg synes "takk gud" brukes at for mye i utide)

 

De skal bare dra langt ut på viddene med de drm-befengte spillerene sine. De syter og klager, men fakta er at de aldri har tjent så mye penger som nå, til tross for at man enkelt kan laste ned filmer, musikk osv.
Og hva får deg til å si det. Det er så vidt at Sony Norge består i dag. De svenske og danske divisjonene har tatt over neste alt de har å gjøre, og de har vel nedbemmanet slik at det nesten kun er igjen 1/3 av arbeidsfolkene de hadde for ett par år siden.

5971213[/snapback]

ATW har allerede kommentert dette og jeg vil bare føye til litt: At Sony velger å effektivisere utgiftssiden er slett ikke et bevis på at det går dårlig med de. Tvert i mot viser årsresultatet som ATW referer viser jo at Sony har økt sitt resultat. Det er godt mulig at reduksjonen av Sony Norge har bidratt noe til det forbedrede resultatet.

 

Hvis du tror soneinndeling er får å kunne ta ekstra mye penger ett sted, så tar du feil.

5972944[/snapback]

Du er veldig bombastisk når du konkluderer med at han tar feil. Har du dokumentasjon som beviser påstanden din? Endret av Simen1
Lenke til kommentar
For film blir det enda verre. Der går det sport i å sprenge budsjetter.

Ja, og ikke bare det. De filmene de tjener inn på igjen går med tap på papiret, slik at filmselskapene skal slippe å betale ut royalties til manusforfattere, m.m.

 

Ja DRM er til for å sikre inntekter til filmselskapene.

DRM er til for å sikre seg mot konkurranse.

 

http://www.theinquirer.net/?article=29161

 

Hvis dere ikke liker økonomisk tankegang, så kan dere flytte til Cuba. Men jeg tviler på at dere vil trives noe bedre under antikapitalisme.

Frie markeder er fint, det. Men lovbeskyttelse av DRM er ikke kapitalisme.

 

Jeg for min del venter til bekyttelsen er knekket på disse nye formatene så jeg enten kan kjøpe en spiller jeg kan bruke fritt, eller så får jeg vel slutte å betale for meg og heller bli pirat på heltid. Jeg begynner å bli lei av å bli behandlet som søppel av de jeg er kunde hos. Det gjelder riktignok bare underholdningsindustrien. I andre industrier er man avhengig av å behandle kundene bra ellers går de et annet sted. Den muligheten har man ikke hvis man skal ta del i populærkultur.

 

Så vi får se. Jeg skal nok få sett HD-filmer. Om det blir med en spiller som lar meg gjøre som jeg vil uten begrensninger eller om jeg må ty til piratkopiering får tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...