Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Dæven få fort denne tråden vokser da..

 

Uansett, jeg var inne for en halv mannsalder siden, på (da nye) ULA klasse Ubåt.. Om du vil ha en spesiell tjeneste, så anbefaler jeg det på det varmeste. Jeg tror de har inntak på sommerkontigenten. Men det er ikke mange de tar inn i gangen, og du må øske det spesielt..

 

Ubåtskolen og Bronseving utmerkelsen har vært grei å legge ved søknader opp igjennom. Finnes mange ex. Ubåt folk rundt om kring i den maritime bransjen hvor jeg jobber, og de tar vare på sine. Også i sivile.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Ubåt har inntak året rundt. De tar inn mest folk fra juli, men det blir også rekruttert personell fra september-, januar- og mars-kontigenter.

Lenke til kommentar
Ubåt har inntak året rundt. De tar inn mest folk fra juli, men det blir også rekruttert personell fra september-, januar- og mars-kontigenter.

6525841[/snapback]

 

Sikkert endret seg siden den tid jeg var inne da iom at man har kortere tjeneste perioder. Har man ikke? 15 mnd hadde vi, men man dimmet stort sett etter 12.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ubåt har inntak året rundt. De tar inn mest folk fra juli, men det blir også rekruttert personell fra september-, januar- og mars-kontigenter.

6525841[/snapback]

 

Sikkert endret seg siden den tid jeg var inne da iom at man har kortere tjeneste perioder. Har man ikke? 15 mnd hadde vi, men man dimmet stort sett etter 12.

6525857[/snapback]

 

Nå dimmer man etter 10-12 måneder ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg hadde definitivt søkt meg på skipsdykkerkurs.

6526823[/snapback]

ja, det så faktisk litt innteressant ut :) er det noe man søker seg inn på under rekruttskolen?

6526850[/snapback]

 

Ja. Du må på intervju og opptaksprøve under rekruttperioden også. Det innebærer 3000 meter på under 12:30, et ganske vanskelig svømmekrav (men du må ikke klare det) og noe stupe-greier.

Lenke til kommentar
Jeg hadde definitivt søkt meg på skipsdykkerkurs.

6526823[/snapback]

ja, det så faktisk litt innteressant ut :) er det noe man søker seg inn på under rekruttskolen?

6526850[/snapback]

 

Ja. Du må på intervju og opptaksprøve under rekruttperioden også. Det innebærer 3000 meter på under 12:30, et ganske vanskelig svømmekrav (men du må ikke klare det) og noe stupe-greier.

6526955[/snapback]

 

Ok ;) skal nok gå bra, har trent på marinejeger treningsprogrammet i 10 uker nå, så skal nok klare dette ;) takk for info da :)

Lenke til kommentar

Klipp håret, puss skoa og kom dere i militæret!!

 

Jeg skulle heller ikke... ville ikke. NEI NEI NEI!!

Skulle jo bli Rock 'n' Roll stjerne...... ROÆKK ÆNN RÅOL!!

 

Endte opp med at jeg var 7 1/2 i militæret!

 

:thumbup:

 

 

(Uhh...er det noen grunn for at min innlegscount ikke virker? har vært på 17 innlegg en stund nå..)

Endret av SatCrack
Lenke til kommentar
Tar nattoget til Stavanger i kveld.

kjenner nervene nå ass :ermm:

6541224[/snapback]

 

Skal du i sjøforsvaret? Har selv en kompis som skal inn i dag på madla - sjøforsvaret. Selv skal jeg til Porsanger om 24 dager.

6541401[/snapback]

Ja sjøforsvaret.

håper det kommer mye kule folk, og at det blir litt morro å være der og. ikke bare tørt liksom.

Lenke til kommentar
Ja sjøforsvaret.

håper det kommer mye kule folk, og at det blir litt morro å være der og. ikke bare tørt liksom.

6542217[/snapback]

Stavanger er en vanvittig bra sommerby. Det blir mye moro i helgene, det skal jeg love deg. Mange bra velferdstiltak i leiren også. Og du kommer til å møte mange kule og rare folk i løpet av tiden i militæret. Du skal forøvrig ikke se bort i fra at du møter kjentfolk på togstasjonen. Det gjorde jeg, og møtte enda fler da jeg kom fram. Toget kommer mest sannsynlig til å bli stappfullt. Da jeg dro var det ikke engang sitteplasser til alle. Men da var det storinnrykk fra Oslo og Akershus da. Er ikke sikkert det er det hver dag. Og husk at de du setter deg ved siden av i kinosalen havner du på rom med. Lykke til som marinesoldat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...