Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis man bestiller gjennom KLM's nettside (for eksempel): Norge (via: Amster og São Paulo) -Florianopolis så blir baggasjen garantert sendt videre (med mindre det skjer noe uforutsett på flyplassen)?

Mest sannsynligvis blir den merket hele veien igjennom, men du MÅ ta ut bagasjen din i São Paulo(første stopp) i Brasil og tollklarere bagasjen din..

Lenke til kommentar

Så hvis man bestiller gjennom KLM's nettside (for eksempel): Norge (via: Amster og São Paulo) -Florianopolis så blir baggasjen garantert sendt videre (med mindre det skjer noe uforutsett på flyplassen)?

Mest sannsynligvis blir den merket hele veien igjennom, men du MÅ ta ut bagasjen din i São Paulo(første stopp) i Brasil og tollklarere bagasjen din..

Aha, er dette noe som jeg ville fått beskjed om av KLM under bestillingen? Så i São Paulo henter du baggasjen, går gjennom tollen, og så sjekke den inn igjen?

 

Hvis jeg hadde bestilt KLM bare til São Paulo og noe annet videre, hadde jeg da bare hentet baggasjen i São Paulo og fått ny baggasjelapp som vanlig?

Lenke til kommentar

Tenker å få til en tur bort til Edinburgh i perioden 7 - 10. oktober. Noen som har tips til hvordan man kommer seg bort dit på en billig måte?

Har sett på SAS ungdomsbillett fra SVG - heathrow og så videre med BMI. Hvordan er det å bestille fra to plasser og kombinere dette på heathrow?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ja, kun fra oslo, og da skal dem ha flybytte og overnatting i tillegg. Hvordan er det å bytte fly fra SAS til f.eks BMI eller easyjet på heathrow. Må man beregne lang tid imellom.

 

SAS bruker terminal 3, BMI terminal 1. Det er dog egen designert pass og sikkerehetskontroll når man skal fly domestic på LHR. Du trenger altså ikke å gå ut.

Lenke til kommentar

Samboer og jeg tenkte oss en tur til Bangkok fra Kristiansand i mars/april, være der en ukes tid for å så ta innenlandsfly til Phuket.

 

Virker som om det er billigst å bestille tur/retur Kristiansand - Bangkok, samt tur/retur Bangkok - Phuket.

 

Spørsmålet mitt som jeg håper noen kan svare på er ettersom om reisetiden fra Kristiansand til Bangkok er såpass lang som den er hadde jeg håpet på å kunne booke noen gode seter på flyet. Aller helst liggeseter dersom det ikke koster flesk i forhold til økonomi. Noen som vet hvordan jeg får til noe slikt?

Lenke til kommentar

http://www.baltictimes.com/news/articles/29582/

"Latvian national airline airBaltic has announced that it will layoff nearly half of its employees and cancel hundreds of flights as financial problems persist."

 

Synd da de hadde mange spennende destinasjoner østover som man kom til med et godt produkt til en lav pris.

 

Har ellers opplevd 3 kanseleringer med dem i år, de 2 siste mottok jeg ikke varsling om.

Lenke til kommentar

Det der er ikke gøy en gang, med mindre det var for to da, isåfall melder jeg meg frivillig som følgesvenn :whistle:

 

Typisk at når jeg først begynner å studere så er det mange steder jeg har lyst til å dra. I fjor så hadde jeg jobbeår med en del fleksibilitet, men klarte ikke å finne så mange steder å reise.

England, Kroatia og Japan er de stedene jeg har lyst til å reise nå for tiden ihvertfall. Muligens Frankrike og Italia også, alle landene for å besøke lokale, en helt annen opplevelse enn å bare reise som vanlig turist.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Burde absolutt være mulig å overleve det ja. man får mye luksus og god service for pengene i Bangkok. Stadig nye gavedryss internt i bransjen?

 

Har selv bodd litt mer ekstremt de gangene jeg har vært innom Bangkok:

-Sheraton Grande Sukhumvit med den beste bade-oasen jeg hittil har funnet

-Lebua. Gikk litt opp i kategori for å få et rom i 55. etasje. Har ikke bodd med slik utsikt. Sirocco på taket er verdt et besøk om du ikke har vært der.

LEBUA5.jpg

 

Ellers liker jeg ikke helt at websiten til Thai bare sier "Kontakt ditt lokale reisebyrå for priser, detaljer og bestilling."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...