Gå til innhold

Kripos svarer leserne


Anbefalte innlegg

Det er ikke noen forskjell på om man blir "tatt" med 50GB lovlig rippet materiale vs 500GB lovlig rippet materiale.

Det er jo så selvfølgelig at jeg automatisk antok at han snakket om materiale han hadde "rippet"/kopiert fra andre, eller som han bare omtalte som "rippet" fordi noen i utgangspunktet har rippet det (før det ble delt på Internett). Som i "DVDRip".

 

Dersom han faktisk mener backup av egne DVDer (eller lignende) når han sier "rippet", så må jeg jo bare innrømme at jeg tolket ham helt feil. Personlig backup er selvsagt lov, både i små og store kvanta. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DMCA-loven i USA forbyr å bryte kopisperrer, men vi har (meg bekjent) ingen tilsvarende lov i Norge (ennå). Mener at dette også var et av spørsmålene i DVD-Jon-saken (siden CSS er et slags kopisperre-system), og han ble som kjent frikjent -- skjønt dette kan nok andre mye mer om enn meg.

Lenke til kommentar

Til Kripos:

Å laste ned et album i MP3-format kan virke promoterende for bandet. Dette kan igjen gjør bandet mer kjent, og de fleste ønsker å kjøpe albumet på CD med skikkelig kvalitet hvis de liker det de hører.

Hva mener dere personlig om en slik tankegang? Burde plateselskapene heller fokusert på det positive med fildeling?

Lenke til kommentar
Hva mener dere personlig om en slik tankegang? Burde plateselskapene heller fokusert på det positive med fildeling?

Med fare for å kverulere her: Kripos er ikke en person, og kan følgelig ikke ha en personlig mening. Meningene til de som jobber for Kripos er strengt tatt irrelevant for alle andre enn nære venner av dem. Det hadde vært svært uprofesjonelt av dem å gi personlige uttalelser i rollen som Kripos-ansatte, og derfor kommer du nok heller aldri til å få svar på de spørsmålene.

 

(Ser at denne posten ble veldig belærende, og unnskylder meg på forhånd for det. Svaret er ikke spesielt rettet mot deg, men for tråden som helhet (er nemlig flere som har spurt om "hva Kripos mener"). :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...