Gå til innhold

Bra Koreanske/japanske filmer?


theDurkan

Anbefalte innlegg

Så nettop den koreanske filmen Attack the gas station for tredje gang nå, og den er like bra hver gang.

Så også den japanske filmen Brother for noen dager siden, og begge imponerer. så det jeg da lurer på, er om noen har tips til lignenede koreanske eller japanske filmer i samme stil.

 

For de som ikke er kjente med titlene:

 

Attack the gas station. Denne filmen kan virkelig anbefales. Enormt morsomt film.

 

Brother.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden du likte Brother er det jo nærliggende å anbefale de andre filmene til den overmennesklig superproduktive Takeshi Kitano (Brother er i mine øyne blant de dårligere, Hana-bi/Fireworks kanskje den beste, Kikujirô no natsu/Kikujiro/Kikujiros sommer (1999 er også veldig bra).

Andre nyere japanske jeg vil anbefale:

Ping Pong (2002), Dare mo shiranai/Nobody Knows (2004), Cha no aji/The Taste of Tea (2004), mye av Shunji Iwai er svært bra, vil særlig fremheve Riri Shushu no subete/All About Lili Chou-Chou (2001) og Hana to Alice/Hana and Alice, Tasogare seibei/Twilight Samurai (2002).

Takashi Miike er også å anbefale, jeg tror jeg vil si at Chûgoku no chôjin/The Bird People in China (1998) og Ôdishon/Audition (1999) i mine øyne er blant de beste å begynne med.

 

 

Papillon's koreanske anbefalinger slutter jeg meg til, særlig Chang-dong Lee's filmer (og spesielt Oasis (2002), helt utrolig), ellers:

Marathon (2005) (basert på en sann historie), Salinui chueok/Memories of Murder (2003) (basert på en sann historie, om jakten på den første kjente koreanske seriemorderen, og en helt utrolig film), Failan (2001) (med Min-sik Choi, og Cecilia Cheung), Janghwa, Hongryeon/A Tale of Two Sisters (2003), Jigureul jikyeora!/Save the Green Planet (2003), Gongdong gyeongbi guyeok JSA/J.S.A/Joint Security Area (2000) (av Chan-wook Park, mannen bak Sympathy for Mr/Lady Vengeance og Oldboy), Jopog manura/My Wife Is a Gangster (2001).

 

Tror det får holde for nå.

Lenke til kommentar
Så nettop den koreanske filmen Attack the gas station for tredje gang nå, og den er like bra hver gang.

Så også den japanske filmen Brother for noen dager siden, og begge imponerer. så det jeg da lurer på, er om noen har tips til lignenede koreanske eller japanske filmer i samme stil.

 

For de som ikke er kjente med titlene:

 

Attack the gas station. Denne filmen kan virkelig anbefales. Enormt morsomt film.

 

Brother.

5882583[/snapback]

 

 

Noe i samme sjanger. Litt kinesisk, thai, koreansk, japansk og vietnamesisk

 

Mr Socrates

Guns And Talks

Kick The Moon

My Boss, My Hero

My Wife Is A Gangster

Infernal Affairs Trilogy

Friend

A Bittersweet Life

Election

SPL

Public Enemy

 

Andre:

The Foul King

Once Upon A Time In High School

Heat Team

Crying Fist

The Quiet Family

Go

Waterboys

Nana

Sad Movie

Never To Late

Seven Swords

Shutter

Nang Nak

Spirits

Welcome To Dongmakol: Denne anbefales på det sterkeste!

 

Det var noen.

Endret av Captain Charisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...