Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere her som har sagt at man helst ikke bær velge sørstatene fordi mange er ekstremt kristene osv. Hvilkene stater er dette?

6237434[/snapback]

 

Dette inngår under sørstatene: North Carolina, South Carolina, Kentucky, Tennessee, Alabama, Arkansas, Mississippy, Louisiana, Florida

Lenke til kommentar
Jeg og noen kamerater har snakket en del om å ta ett år i USA. Trolig andre året på videregående..

Eneste jeg lurte på om det er mulig å dra 2og2? Hadde vært morsomt og dratt dit med en venn og oppdaget nye ting.

6238053[/snapback]

 

Dere kan ikke bo i samme hus med samme vertsfamillie.

 

...Men dere kan betale for stat garanti slik at dere kommer i samme stat, men en stat er stor så det spørs om du får sett så mye til han

Lenke til kommentar

Joachim, kan du finne en link som bekrefter det med at alt må betales før du reiser, eller noen andre for den saks skyld. :)

 

Og til de som allerede har vært igjennom bestillingsprosedyren, hørte at enkelte begynner å søke allerede 1,5 til 1 år i forveien, men hvordan ordner man det da med rådgiver osv. med tanke på at som oftest enda ikke har begynt på den skolen da?

Lenke til kommentar

Det er ingen vits i å søke så tidlig - du får ikke vertsfamilie så tidlig uansett.

 

Du må betale alt i forveien (omtrent 46 000 kr, såvidt jeg husker). Du får derimot en utbetaling av stipendet på 22 000 kr når du drar, så får du 22 000 når 2. semester begynner.

 

Mulig de har forandrer på prosedyren, men det tviler jeg på etter kun to år.

Lenke til kommentar

Du har tenkt å søke før du har begynt på skolen? Hvordan skal du ordne det med samtaler og underskrift fra fra rådgiver på skolen når du enda ikke har begynt? Kunne tenkt meg å fått søkt allerede nå slik at jeg var ferdig med det, men er usikker på hvordan jeg få det til med rådgiver osv.

Lenke til kommentar
Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Må man snakke med rådgiver hvis man ikke skal ha et ''godkjent'' skoleår ?

6269925[/snapback]

 

 

Da er jeg ikke sikker, men siden jeg uten tvil skal ha året godkjent må jeg ha flere samtaler og underskrifter fra rådgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...