Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

heei;)

Jeg skal ganske sikkert til USA neste år, skal ha intervju med speak på onsdag!

Det eneste som er kjipt er at man ikke kan drikke når man er der borte som utvekslingsstudent.. jeg vil vel klare meg uten alkohol, er ikke avhengig heller liksom.. Men så blir jeg jo tross alt 18 der borte også da.. Er det noen som har noen erfaringer? Er det veldig kjipt?

 

hilsen en som lurer! :)

Lenke til kommentar
heei;)

Jeg skal ganske sikkert til USA neste år, skal ha intervju med speak på onsdag!

Det eneste som er kjipt er at man ikke kan drikke når man er der borte som utvekslingsstudent.. jeg vil vel klare meg uten alkohol, er ikke avhengig heller liksom.. Men så blir jeg jo tross alt 18 der borte også da.. Er det noen som har noen erfaringer? Er det veldig kjipt?

 

hilsen en som lurer!  :)

7125071[/snapback]

 

Det er 21 års aldersgrense på alkohol i USA, så at du blir 18 hjelper ikke. Og desuten er de mye strengere når det gjelder alkohol der borte, vist politiet får tips om at det befinner seg mindreårige på en fest hvor det drikkes alkohol, er det stor sjangs for at de kommer å stenger festen og arresterer de mindreårige, og vist du da har drukket alkohol kan du bli sendt hjem igjen til Norge.

 

Og det er ikke bare som utvekslingsstudent man ikke kan drikke der borte, som du sier. Ingen under 21 år kan drikke der. I motsetning til oss, har de lover om hvor gammel man må være for å konsumere alkohol, vi har kun for salg og kjøp.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Ja da var tiden kommet for interjuv med Speak. Jeg gruer meg enormt ettersom å komme med betyr utrolig mye for meg. Er det noen som har noen tips om før og under interjuvet?

6719586[/snapback]

 

Hver moden. Ikke oppfoer deg som en komplett idiot, og ikke si at du liker aa drikke alkohol i helgen. Bare oppfoer deg mer voksen enn andre paa din alder.

6744542[/snapback]

 

hehe jeg sa det for jeg ville ikke lyve jeg ville ha en familie som passet meg best, og jeg holdt alt på det rene og jeg har kommet til verdens beste familie.

Lenke til kommentar
Hei..

 

Er det noen på dette forumet som har vært utvekslings student i USA? Jeg har i lengre tid vurdert om jeg skal ta et års pause det andre året på videregående og heller ta et år på High School. Derfor lurer jeg på om det er andre på forumet som vil eller har vært utvekslings student i USA?

 

Hvem ordnet oppholdet for deg(EF, AFS osv.)?

Hvem betalte og hvor mye betalte du/dere?

Var det lett å få venner?

Hvordan var det på skolen?

Hvor i USA bodde du?

Trivdes du?

Er det noe du vill gjort igjen?

 

:cool: Det er visst nok spørsmål nå :tease:

 

Et til: Vil dere som har vært der anbefale å ta et år der borte?

5879506[/snapback]

 

om du får venner lett? vel i forhold til norge så gjør du det. personene der er mer sosiale og kommer bort til deg og slikt. har ikke gått på noe skole der men fått høre det av en del som har vært utvekslings student

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å dra til USA til neste år, med EF. Tenker jeg vil dra til vestkysten. (nei, det er ikke fordi LA ser så flott ut på TV ;)) Har noen spørsmål.

 

-Jeg går nå elektro, tenker jeg skal ta el-energi (sterkstrøm) neste år hvis ikke USA-turen blir noe av. Hadde vært greit å få året godkjent, kan jeg ta dette på high schools? Noe sier meg at jeg ikke kan det. :shrug:

 

-Hva er forventet at jeg skal betale under oppholdet? Vertsfamilien dekker mat osv, mens jeg kjøper klær og lignende ting jeg trenger/har lyst på?

Lenke til kommentar
heei;)

Jeg skal ganske sikkert til USA neste år, skal ha intervju med speak på onsdag!

Det eneste som er kjipt er at man ikke kan drikke når man er der borte som utvekslingsstudent.. jeg vil vel klare meg uten alkohol, er ikke avhengig heller liksom.. Men så blir jeg jo tross alt 18 der borte også da.. Er det noen som har noen erfaringer? Er det veldig kjipt?

 

hilsen en som lurer!  :)

7125071[/snapback]

 

Det er vel dette som er det kjedelige med USA. Er du paa en fest der det drikkes alkohol av mindreaarige, og politiet "buster" festen, blir du arrestert uavhengig om du har drukket eller ikke. Folk her blir tatt inn til politistasjonen, maa vaere i glattcellen til foreldrene henter dem, betale en stor bot, gjoere samfunsstraff, blir kastet ut av sportsteamet og i noen tilfeller mister jobben. Blir du tatt, blir du mest sannsynlig sendt hjem. Dette suger med USA!

 

ehs5: jeg tror det blir vanskelig aa faa ordet godkjent paa elektro, desverre.

 

Ja, vertsfamilien dekker kost og losji, og du skal igrunn dekke alt annet selv. Men det er ikke noe problem, siden USA er ekstremt billig.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...