Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke lenger logge inn på CCI for å sjekke statusen på søknaden min. det kommer bare opp en beskjed som sier "You have been Cancelled for this season. Please contact your partner for details." !!! Noen som har peiling på hva det kan bety eller komme av?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke lenger logge inn på CCI for å sjekke statusen på søknaden min. det kommer bare opp en beskjed som sier "You have been Cancelled for this season. Please contact your partner for details." !!! Noen som har peiling på hva det kan bety eller komme av?

Gratulerer med vertsfamilie :-)

Lenke til kommentar

Begynner nå og bli usikker på om jeg i det hele tatt skal søke meg til High School, grunnen er tåpelig nok hvordan jeg tror det vil bli å komme tilbake på norsk skole i Vg 3.

 

Det jeg lurer på, er om norsk og historie man skulle hatt i Vg. 2, liksom blir aktuelt til eksamen i 3. året, eller om det er grunnlaget for pensum i Vg. 3? Hvis det er slik at man blir hengende etter faglig sett, blir jeg nok for min egen del nødt til å droppe skoleåret i USA ... Og er pensumet i kjemi, fysikk og r- matte mye annerledes der borte?

 

Føler bare at jeg må vite litt om dette før jeg søker, da jeg har sykt lite lyst til å gå mye ned i snitt

Endret av Candy Juice
Lenke til kommentar

Du sier jo at du er usikker med tanke på å holde tritten ut det siste året.

 

Hvis du ikke er feig, gir du jo blaffen i det, og prøver å gjøre ditt beste. Jeg er ikke redd i hele tatt med tanke på realfagene, fordi jeg er så innstilt på å ha et utvekslingsår.

Lenke til kommentar

Er helt skrudd nå for tiden når d gjelder det å få godkjent året. Hvordan gjorde andre det med programfaget som går over 2. og 3.året? Jeg har valgt språk og økonomi.

 

Følgende fag MÅ jeg ha for å få året godkjent og nivået må være ca samme som i Norge:

 

1.Matte

2.Hvilket som helst programfag over 5timer i uka.

3.Økonomi fag

4.Gym

5.Historie.

 

I tilleg som utvekslingsstudent MÅ jeg ha US government eller us history. og siden jeg var senior elev måtte jeg vist ha data greie og Science der borte.

 

Noen som vet om man må ta de fagene som senior er krevd der borte med tanke på deres Credits system og slikt? Jeg driter egentlig i hvor mange credits jeg får bare jeg får fagene JEG trenger. Vil også ha inn amerikanske og litt morsomme fag :(! Kan noen fortelle meg hva folk har gjort? Og det er jo tydeligvis bare matte 1 semester eller noe, jeg skal liksom ha like mange timer som jeg ville hatt i norge.

 

Huff, er så forvirra...

Lenke til kommentar

hei!

dette er litt tilfeldig, men føler jeg må si dette til dere som er så redde for at dere ikke har fått familie enda...

Jeg fikk ikke familie før i starten av september i fjor. og kom meg da ikke til vertslandet mitt som da var canada før i begynnelsen av oktober. grunnen var at det tok meg en hel måned og søke visum. det samme var ei venninne av meg, (kjente ikke hverandre da, men gjør det nå).

Grunnen jeg sier dette er at selv om jeg kom en måned forsent til skoleåret kom jeg kjapt inn i det. og det var ikke noe problem. og det har vært ett supert år.. men det må sies at jeg kom til en superliten skole og de var veldig glad i utvekslingsstudenter. men dere kommer nok i tide jeg og venninna mi var nok bare et ekstremstilfelle. men ikke vær engstelige dere kommer dere av gåre og når man er der blir alt bare topp!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...