Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hva er en "velkomstfamilie" ;S ?

 

Siterer en liten del av det som stod i brevet jeg fikk av EF: "En velkomstfamilie er ofte en lokal representant som ønsker å sikre deg en skoleplass i området, før en permanent vertsfamilie blir funnet. En velkomstfamilie kan også være en familie som kun binder seg frem til din lokale representant finner en permanent vertsfamilie i samme område. I noen tilfeller liker velkomstfamilien deg så godt at det er her du vil bli boende resten av året." :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenke meg å være utvekslingsstudent i USA et semester av Vg2.

 

Har imidlertid ikke så lyst til å dra til statene med "den typiske amerikanske atmosfæren", som f.eks. North/South Dakota, Nebraska, Kansas, Michigan, Iowa osv., da jeg er "redd" for at disse steden skal være litt vel overfladiske og glorete?

Statene i sør og sørøst virker heller ikke så veldig fristende.

 

Mange av reiseselskapene tilbyr jo delstatvalg (selv om man ikke er garantert å få en av de statene), og jeg synes statene i nordøst (Maine, Maryland, Rhode Island, New York, New Jersey, Ohio osv.) virker som gode stater å dra til.

 

Noen som har noen tips/synspunkter ang. dette? Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

Hmm, litt enig i det "nybb" sier... Hvorfor vil du på utveksling til USA om du ikke vil oppleve den "typiske amerikanske atmosfæren"? :p

Mener ikke angripe deg på noen måte, så sorry om du følte det, men syns det bare var litt selvmotsigende, MalaPlay982.

 

Uansett, da er vi heeeelt forskjellige vi to! Jeg ville aller helst havne i en sånn stat du tydeligvis ikke har lyst til! :D

 

Men, for å faktisk prøve å hjelpe deg litt, da, så er det nok ganske vanskelig å ha et så høyt "krav" til samfunnet du skal bo i siden du kan finne steder i Sør Statene som ikke bryr seg noe særlig om religion, eller steder på Nord-Øst kysten av USA som er helt gærne på å gå i kirka. Det som er viktig når du skal dra, er jo å ha et åpent sinn og at du kan klare å tilpasse deg. Bare husk å tenk over om du drar over av de riktige grunnene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...