Gå til innhold

Norton vs. norman vs andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min antivirus er nå gått ut på dato og jeg skal ha ny, hvilken er best/mest brukervenlig.

Har hatt norton systemworks 2005 nå og kan egentlig ikke klage.

så mitt spørsmål:

hvilken er best?

Norton

Norman

Panda

AVG

McAfee

eller noen andre.

tester eller tips mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvilken er best?

Norton

Norman

Panda

AVG

McAfee

AVG fordi den er gratis og tar det som er.

Mange digger NOD32, men den lagde mye tull på min pc, og jeg fant mer med AVG enn med NOD32. Har selv god erfaring med Norman, men denne er ikke med i mange tester, så den er "ukjent".

Men alt du gjør, styr unna Norton. Bruker mye ressurser og er treg...

Skrevet

Jeg bruker NOD32 og har ikke oppplevd problemer med dette programmet.

Det er lite, og krever også lite ressurser.

Har ikke noen kilder akkurat nå, men det pleier å score bra i tester.

Skrevet (endret)
hvilken er best?

Norton

Norman

Panda

AVG

McAfee

AVG fordi den er gratis og tar det som er.

Mange digger NOD32, men den lagde mye tull på min pc, og jeg fant mer med AVG enn med NOD32. Har selv god erfaring med Norman, men denne er ikke med i mange tester, så den er "ukjent".

Men alt du gjør, styr unna Norton. Bruker mye ressurser og er treg...

5851650[/snapback]

Da har du gjort noe alvorlig galt når du konfigurert nod32. Det er nemlig ett av de minst påtrengene antivirusprogrammer jeg noengang har prøvd... Og at AVG finner mer enn NOD32? Ja, muligens "false positives"... :)

Endret av MrLee
Skrevet (endret)
Har ikke noen kilder akkurat nå, men det pleier å score bra i tester.

Og at AVG finner mer enn NOD32? Ja,  muligens "false positives"... :)

Forresten: Sjekket litt med den store G etter sammenlignende tester, og de jeg fant var svært selvmotsigende, i en test var NOD32 best, i en annen helt elendig...

10ts.com fra okt 2004 vinner McAfee og Kapersky, mens NOD32 og AVG taper.

VirusBulletin fra feb 2004 vinner NOD32, NAV, sammen med Kapersky og McAfee

MSFN Forum@zaldhie fra aug 2004 kom kapersky øverst, med NOD32 på 21. plass.

Transceiver fra 2005 sier ikke likedan...

toptenreviews fra 2006 vinner BitDefender. Legg merke til at på 10. plassen kom Norman selv om den fant alle virus som tyder på at virus-gjenkjenningen er ganske likeverdig på topp 10...

Stort sett er disse testene bare forvirrende!

Endret av O. B. Lix
Skrevet

F-Secure feier gulvet med Norton og det meste andre på markedet. Greia med antivirus i dag er at alle tar alt, det er brukervennlighet og i hvilken grad det legger beslag på systemressurser som betyr noe. Når man har Norton installert og disabler det, merker man med en gang at maskinen går fortere. Det henger ikke på greip, og med F-Secure merker du ikke forskjell på om det er på eller av.

Det er forresten latterlig å basere en antivirustest på hvor mange virus hvert program finner. De forskjellige programmene har forskjellige definisjoner på hva som er virus, og noen lister nok opp flere enn de trenger. Da sier det seg selv at noen vil finne flere enn andre.

Skrevet

Hadde Norton før og det funkerer jo kjempe bra det, men det som er dårlig er at det koster. Skiftet til AVG og det kverker alt som begynner på vir og slutter på us. Og så er det gratis!

Skrevet

Norton er den som har vunnet flest tester (correct me if i'm wrong..).

Har NIS06 selv og er fornøyd med det.. Drar en del resurser, men ikke sånn sinnsykt mye..

Skrevet (endret)

Bruker "avast!" selv, og er ganske fornøyd :) Den søker grundig og finner det den skal! Den er også gratis, men du kan oppgradere til pro elns for en liten slant penger!

EDIT: Har også brukt AVG, Norton, Norman, NOD32(den sperret nettverket mitt så den holdt ikke lenge:S) Antivir Xp osv, og jeg er mest fornøyd med avast! Syns Norton er litt slitsom, den popper opp hele tia (den beskytter bra, men vil du spille, så avbryter den hele tiden!).

avast! Ftw! :)

Endret av DJ Ovin
Skrevet

Norton/Symantec er bra, men desverre mange som ikke klarer å bruke det riktig.

Brukte det før, men gikk som sagt over til NOD32 da det krever mindre pulver.

Kjenner mange som bruker NOD32 og har aldri hatt noen problemer med at det "fucker" opp noe...

Skrevet

Eg har brukt Norton Internet Security i forskjellige versjonar før, men som fleire her i denne tråden opplevde eg at dette kravde for mykje systemressursar. Eg har no gått over til Trend Micro PC-cilin Internet Security, og tykkjer dette verkar veldig bra (dette programmet fekk dessutan best i test i PC World Norge for litt sidan).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...