Gå til innhold

TES: Negative ting ved Oblivion


Anbefalte innlegg

Tja. Det verste iallefall eg synest om Oblivion er det med levelsystemet. Det vert berre for tåpeleg å møte på banditar med Daedric våpen og glass armour, osv. Håper på ein mod som kjem til å fikse på dette.

5847316[/snapback]

Hvorfor det? synes det er ganske ballansert. Det med Daedric og glass våpen skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvordan kan man skru opp grafikken i .ini filen over det som er det beste? "Begge er like" så det burde ikke gå ann.

5847271[/snapback]

Alle instillinger som man kan stille på ingame i Oblivion er presatte verdier. I .ini-filen kan man derimot stille på mer enn det man kan i ingame-options, og man kan velger høyere og lavere verdier, alt etter som man ønsker.

Ta en titt på disse om det er mer du lurer på ang. dette:

Link 1

Link 2

Link 3

5847322[/snapback]

Ja jeg skjønner jo systemet, har gjort noe liknende på Far Cry, men det kan ikke legge til nye bedre efekter, eller få regnet til å se skjebelig ut, siden regnet er en animasjon som er der du er.

Endret av The O
Lenke til kommentar

Det har seg sånn at jo høgare level du vert, hjå vansklegare vert fienden. Det er det som gjer at du kan verte Grand Champion i Arena'en som lvl 1. Og når du er lvl 20 så møter du på banditter/landvegsrøvarar i beste armour og alt som skal til, berre fordi DU er høg lvl. Eg hadde nå synest det tøffere at hjå sterkere du vert, hjå lettere får du det, men hjå tøffere motstandarar kan du ta.

 

Ein ting som var morosamt i Morrowind var å leite etter store armour og våpen som var gjøymt overalt. I Oblivion er jo items du finn basert på din level, som gjer det meget kjedeleg.

Lenke til kommentar
Altså. Siden Xbox'en ikke er på nært så kraftig som en high-end PC, så sier det seg selv at den ikke kan kjøre ting like bra som en PC. Joda, Xbox-versjonen er sikkert den samme som PC-versjonen, men som allerede nevnt så har man ikke de samme muligheten til å gjøre de samme instillingene på en Xbox som man har på en PC. Derfor vil man alltid få bedre grafikkvalitet på en PC enn på en Xbox eller hvilken som helst annen konsoll pr. i dag.

5847197[/snapback]

Ok er det bare jeg som er naiv når jeg hører spesifikasjonene på 360? Den er jo noe av det kraftigste som er å oppdrive.

5847271[/snapback]

 

Hva hjelper det om programmeringen ikke holder mål. Hadde utviklerne kun utviklet spillet for 360, og de hadde hatt tilgang til devkiten under hele utviklingsperioden hadde det nok både sett bedre ut, og gått glattere.

Lenke til kommentar
Det har seg sånn at jo høgare level du vert, hjå vansklegare vert fienden. Det er det som gjer at du kan verte Grand Champion i Arena'en som lvl 1. Og når du er lvl 20 så møter du på banditter/landvegsrøvarar i beste armour og alt som skal til, berre fordi DU er høg lvl. Eg hadde nå synest det tøffere at hjå sterkere du vert, hjå lettere får du det, men hjå tøffere motstandarar kan du ta.

 

Ein ting som var morosamt i Morrowind var å leite etter store armour og våpen som var gjøymt overalt. I Oblivion er jo items du finn basert på din level, som gjer det meget kjedeleg.

5847364[/snapback]

 

Men det gjør jo bare at du bygger deg opp til å bli bedre, så det ikke trenger å være for lett. Man kan jo også stille vanskilghets graden.

Egentlig merker jeg ikke noe (negativt) til det nye systemet, jeg bare spiller å nyter opplevelsen. Det gjør jo at du mer eller mindre får mer å spille for siden du etter masse spilling får tilgang til nye våpen osv.

Lenke til kommentar
Altså. Siden Xbox'en ikke er på nært så kraftig som en high-end PC, så sier det seg selv at den ikke kan kjøre ting like bra som en PC. Joda, Xbox-versjonen er sikkert den samme som PC-versjonen, men som allerede nevnt så har man ikke de samme muligheten til å gjøre de samme instillingene på en Xbox som man har på en PC. Derfor vil man alltid få bedre grafikkvalitet på en PC enn på en Xbox eller hvilken som helst annen konsoll pr. i dag.

5847197[/snapback]

Ok er det bare jeg som er naiv når jeg hører spesifikasjonene på 360? Den er jo noe av det kraftigste som er å oppdrive.

5847271[/snapback]

 

Hva hjelper det om programmeringen ikke holder mål. Hadde utviklerne kun utviklet spillet for 360, og de hadde hatt tilgang til devkiten under hele utviklingsperioden hadde det nok både sett bedre ut, og gått glattere.

5847389[/snapback]

Ja selvfølgelig, men de har jo sagt at det skal være samme grafiske kvalitet på begge versjonene.

Lenke til kommentar
men de har jo sagt at det skal være samme grafiske kvalitet på begge versjonene.

I utgangspunktet, ja, men som nevnt utallige ganger før i denne tråden; .ini.

 

Det er i utgangspunktet mer eller mindre samme grafikken, men xbox har samme begrensingene som PC - forskjellen er at man kan tweake dette på pc. Bedre gress, distansesyn, vann, fjell osv osv osv.

 

Det ser ut som om du forstår dette, så hvorfor fortsetter du å kverulere? De aller fleste spill har slike filer, jeg regner med at det er der for de mest avanserte (uten å ha en videre innsikt).

 

PS: Det med regnet forstår jeg ikke. Har selv samme opplevelse av regn som i den videoen du beskriver, ikke slik at det "følger meg".

Lenke til kommentar
Kanskje det mest negative med Oblivion er det at det virker så uferdig. Mange som klager over krasj og at de ikke får spilt det, slik at det nesten virker som en beta.

5847641[/snapback]

 

Beta var vell en smule overdrevet! :p

Men de kommer sikkert til å lage en patch som fixer krasjinga... Det må være noe som de har merket selv, siden så mange har dette problemet inkludert meg selv... men heldigvis funker Autosaven som den skal! ;)

 

Jeg føler det meste har blitt sagt om grafikken her =)

men det med Lvl systemet blir litt off topic, så jeg skal ikke gå inn på det :p

Noe som jeg ble litt skuffa over var at en ikke kunne attacke når en sitter på hest.. som du nevnte, ellers litt fjesene, de blir litt rare noen av fjesene :p

Men går sikkert an å fixe ved tweeking av ini file :p hehe =)

Lenke til kommentar

Alt det snakket om ini filene på pc får meg nesten til å tro at dette er Unreal engine, ser også veldig like rendremotoder fra den, og det dårlige rag-doll systemet og face-voice systemet men dog det er ikke UE.. Det at x360 kneler ved dette spillt er heller pga lite minne enn for dårlig GPU.

Lite imponert over den såkalte 'ubre grafikken' men knallgodt gameplay.

 

Post nr 500 tror jeg ^.^

Lenke til kommentar

Jeg spiller på Xbox 360 og syntes Oblivion kunne vært så sykt mye bedre, enn det er.

 

1. Main-quest kunne vært mye mer engasjerende (smaksak).

 

2. Imponerende grafikk, men veldig få fps i spillet (jeg er veldig kresen på slikt, mindre enn 100fps er ekkelt. 60fps er akseptabelt.)

 

3. Levelsystemet er ikke særlig spennende.

 

4. LAAAAAANGE loadingtider.

 

5. Hvem faen fant på at man skal kunne stille på vanskelighetsgrad i options? Det er noe av det mest latterlige jeg noen gang har opplevd i et spill. Tar fra deg hele gleden med en gang. Når man kan gjøre det enklere for man selv, så gjør man det enklere for man selv! Akkurat som om man har et bedre våpen, så bruker man det våpenet. Dette gjør at spillet har absolutt INGEN utfordringer og man kan ta hver eneste fiende på et eller to slag. UTROLIG KJEDELIG.

 

6. En hel haug med bugs i spillet (ikke noen som plager meg spesielt, men viser at spillet er uferdig).

 

+++

 

Jeg har kost meg mye med spillet. Det er episk og til tider engasjerende, men man savner den standard RPG-følelsen i spillet. Spør du meg, så burde utviklerene gjort en mye bedre jobb på hele RPG-systemet. Alt fra våpen til levelsystemet, er tåpelig og kjedelig.

 

Er en god del andre negative ting om spillet, men kommer ikke på mer.

Lenke til kommentar

5. Hvem faen fant på at man skal kunne stille på vanskelighetsgrad i options? Det er noe av det mest latterlige jeg noen gang har opplevd i et spill. Tar fra deg hele gleden med en gang. Når man kan gjøre det enklere for man selv, så gjør man det enklere for man selv! Akkurat som om man har et bedre våpen, så bruker man det våpenet. Dette gjør at spillet har absolutt INGEN utfordringer og man kan ta hver eneste fiende på et eller to slag. UTROLIG KJEDELIG.

 

I alle dager. Det er da helt vanlig med mulighet for ingame justering av vanskelighetsgrad. Og hvis du har selvbeherskelse trenger du jo ikke røre den.

Lenke til kommentar
I alle dager. Det er da helt vanlig med mulighet for ingame justering av vanskelighetsgrad. Og hvis du har selvbeherskelse trenger du jo ikke røre den.

5848054[/snapback]

Ser det er ein mod som tek bort vanskegrad-justeringa for spelarar med låg Willpower (i den verkelege verda), so der er tydlegvis folk som har problem med det. Men eg er heilt einig, dersom ein ikkje klarar å la vere å justere den, er det ikkje spelet sin feil...

 

Ellers stussa eg på punktet om FPS...alt under 100 FPS er ekkelt? Er det i det heile teke nokon som er i stand til å merke skilnad på ei jamn rate på 110 og 60 FPS?

 

Kay

Lenke til kommentar

Vanskeligsgraden står på alt for lavt når man starter spillet men den er da satt opp til midt på. Det jeg må peke fingeren min på er litt overdreven fysikk motor. Dreper man en ulv med pil å bue i fjellsiden så må ulven rulle ned hele fjellet før du får tak i pilen igjen. Eller kommer man litt brutalt borti et bord så flagrer tingene gjennom rommet. Sikkert kasta vekk flere av quest itemene mine på den måten.

Lenke til kommentar
Vanskeligsgraden står på alt for lavt når man starter spillet men den er da satt opp til midt på. Det jeg må peke fingeren min på er litt overdreven fysikk motor. Dreper man en ulv med pil å bue i fjellsiden så må ulven rulle ned hele fjellet før du får tak i pilen igjen. Eller kommer man litt brutalt borti et bord så flagrer tingene gjennom rommet. Sikkert kasta vekk flere av quest itemene mine på den måten.

5848933[/snapback]

 

På den annen side gir dette mer "satisfaction" når man tar ut et monster med en pil eller ildkule og det slår salto bakover. Men jeg ser poenget ditt. :)

Lenke til kommentar
Knappen blir kalt "Vanity". Den er med andre ord der hovedsakelig for å kunne se hvordan du ser ut. Det vil ALLTID være klønete å spille i 3rd person view i spill hvor man ikke har auto-target.

 

Øh, det er jo bare ikke sant i det hele tatt.

 

Er det klønete å spill Max Payne? Splinter Cell? Er hauger og lass av 3rd person perspective spill uten auto-target som ikke er klønete å spille. Problemet i Oblivion, eller, det er ikke noe problem, det er bare ikke lagd for å spilles i tredjeperson.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

5. Hvem faen fant på at man skal kunne stille på vanskelighetsgrad i options? Det er noe av det mest latterlige jeg noen gang har opplevd i et spill. Tar fra deg hele gleden med en gang. Når man kan gjøre det enklere for man selv, så gjør man det enklere for man selv! Akkurat som om man har et bedre våpen, så bruker man det våpenet. Dette gjør at spillet har absolutt INGEN utfordringer og man kan ta hver eneste fiende på et eller to slag. UTROLIG KJEDELIG.

 

I alle dager. Det er da helt vanlig med mulighet for ingame justering av vanskelighetsgrad. Og hvis du har selvbeherskelse trenger du jo ikke røre den.

5848054[/snapback]

 

Ja, faen meg noe av det dummeste jeg har lest her. Jeg har knapt spilt spill som ikke har mulighet til å stille på vanskelighetsgrad.

 

Hvis du må gjøre det enklere for deg selv hvis du har muligheten til det så er det du som har et problem, ikke de som har lagd spill og gitt folk muligheten til varierende vanskelighetsgrad, ikke alle er like flinke.

 

Jeg regner med du bruker cheats i alle spill også da? Siden du har for vane å gjøre det så enkelt som mulig for deg selv.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvordan det var i Arena (Elderscrolls I), men i etterfølgerne Daggerfall og Morrowind var det i allefall mulig å sette vanskelighetsgraden. At det går an i Oblivion er jo sånn sett ikke noe nytt i denne serien.

 

Og som noen her påpekte, det er jo veldig vanlig i de fleste spill på markedet at man kan sette vanskelighetsgraden selv. At noen har problemer med det får nå så være, jeg tror det ville vært enda flere som ville mislikt det hvis man IKKE hadde hatt denne muligheten.

Lenke til kommentar
Øh, det er jo bare ikke sant i det hele tatt.

 

Er det klønete å spill Max Payne? Splinter Cell? Er hauger og lass av 3rd person perspective spill uten auto-target som ikke er klønete å spille. Problemet i Oblivion, eller, det er ikke noe problem, det er bare ikke lagd for å spilles i tredjeperson.

5848954[/snapback]

Du gløymte Gothic 2. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...