Gå til innhold

TES: Negative ting ved Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe som heter juksing i singleplayer-spill. Det er opptil enhver å optimalisere spillet slik at det blir mest mulig morsomt/utfordrende for en selv. Hvis man ikke forstår dette mangler man noe vesentlig.

5851389[/snapback]

 

"HVIS IKKE JEG KLARER DENNE BOSSEN UTEN Å SKRU NED VANSKELIGHETSGRADEN SKAL JAGGU INGEN ANDRE FÅ LOV TIL DET HELLER!"

 

Sorry. Småsur etter lang dag på jobb. :)

Lenke til kommentar

Hmm... Visste ikke det var mulig å stille på vanskelighetsgraden engang. Helt greit for de som har behov for det, personlig tror jeg ikke jeg kommer til å røre den.

Det jeg kom for å klage på:

Hvorfor i helvete er det ikke mulig å se bak seg når man rir (og I HVERT FALL i tredjeperson)? Dette gjør det meget vanskelig å holde styr på sine tilbakestående NPC-følgesvenner. Hvis man ikke snur seg rundt hvert 20.sekund for å se om idiotene fortsatt henger med, får man plutselig "X is unconscious", og kan egentlig bare glemme å finne ham igjen.

Når vi først er inne på temaet pathfinding, synes jeg det var ganske imponerende da

en soldat som skulle hjelpe meg for å stenge Oblivion-gaten i Kvatch fant det for godt å bare tusle rett ned i lavaen og daue.

 

Lenke til kommentar
Savesystemet er helt på trynet...

Man burde få en savemappe til hver character,det blir alt for mye rot å ha f.eks 3 characters i samme savemappe :nei:  :thumbdown:

Er det kommet ut noe mods eller noe som endrer på dette? :)

5855029[/snapback]

Du har sikkert tenkt på dette selv allerede, men du kan jo alltids gjøre dette manuelt i allefall.

 

Skal du bytte fra character A til character B, flytter du A sine savegames ut fra savegamekatalogen og til et valgfritt område på harddisken, og deretter flytter du character B sine inn i savegamekatalogen. Så bytter du på denne måten etterhvert som du vil spille med de forskjellige characterene dine.

 

Ikke verdens mest elegant metode, men det funker i allefall. ;)

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Savesystemet er helt på trynet...

Man burde få en savemappe til hver character,det blir alt for mye rot å ha f.eks 3 characters i samme savemappe :nei:  :thumbdown:

Er det kommet ut noe mods eller noe som endrer på dette? :)

5855029[/snapback]

Du har sikkert tenkt på dette selv allerede, men du kan jo alltids gjøre dette manuelt i allefall.

 

Skal du bytte fra character A til character B, flytter du A sine savegames ut fra savegamekatalogen og til et valgfritt område på harddisken, og deretter flytter du character B sine inn i savegamekatalogen. Så bytter du på denne måten etterhvert som du vil spille med de forskjellige characterene dine.

 

Ikke verdens mest elegant metode, men det funker i allefall. ;)

5858851[/snapback]

 

Det er jo ting man kan scripte også.

 

Verre for oss 360-brukere.. :(

Lenke til kommentar
Eneste som irriterte meg i begynnelsen, men som jeg etterhvert har lært å leve med, er at det høres ut som det er en mann og en kvinne som har spilt inn alle stemmene.

5859207[/snapback]

 

Litt fler enn en av hvert kjønn.. men kan umulig være mer enn 3-4-5 stk. Litt dumt ja, uansett.

Lenke til kommentar

En litt snål ting med dialogene er at enkelte av folkene har forskjellige stemmer avhengig av hva de sier. Spør du etter "rumours" har han kanskje en mørk stemme, mens han plutselig har en mye lysere stemme når du spør etter noe annet.

 

Men dette er jo en bagatell, da. Godt mulig det er samme skuespiller som har spilt inn alle stemmene hos én enkelt NPC i et hvert tilfelle, men at det har gått litt surr i hvordan skuespilleren skal "gjøre seg til" fra tid til annen slik at det høres snålt ut i blant.

 

En gang pratet jeg f.eks. med en dame som først hadde en forholdsvis ungdommelig stemme da jeg pratet med henne, men som plutselig fikk veldig-gammel-dame-stemme når jeg spurte om noe annet. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Det som irriterer meg, er at det er så helsikkes mørkt av og til! Umulig å se hvor man skal, og å ta opp fakkelen hele tiden er slit.

5856179[/snapback]

Du kan jo skru opp brightness da, så ser du antydning til veggene iallfall når du er inne i huler og slikt.

5859512[/snapback]

 

Liker egentlig det at det er så mørkt. Er en litt spesiell følelse når man er dypt inne i en hule og fakkelen plutselig sier "pffft!". :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...