Gå til innhold

TES: Negative ting ved Oblivion


Anbefalte innlegg

Synes at Magicka skulle ladet seg bråraskt, eller i det minste dobbelt så fort når du er i trygghet. Er så kjedelig å stå å vente på å få nok til å lade opp Health for å så stå og kule 'an i 2-3 min før du går videre.

 

Slik var det i KOTOR (ihvertfall i toeren, men var nok også i det første), og det fungerte høyst tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes at Magicka skulle ladet seg bråraskt, eller i det minste dobbelt så fort når du er i trygghet. Er så kjedelig å stå å vente på å få nok til å lade opp Health for å så stå og kule 'an i 2-3 min før du går videre.

 

Slik var det i KOTOR (ihvertfall i toeren, men var nok også i det første), og det fungerte høyst tilfredsstillende.

5984987[/snapback]

 

Hjelper å ha en del i wisdom....

Lenke til kommentar

Jaha? Er det ikke Willpower? Det er ikke noe som heter Wisdom i Oblivion, nærmeste er Intelligence.

 

Uansett, så har jeg relativt høy regeneration av Magicka med 100 i Willpower, men det ville fortsatt vært greit med en slik løsning.

 

EDIT: Intelligence gjør det bare verre når det gjelder regeneration av Magicka, ettersom den styrer hvor mye Magicka du har totalt.

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Jaha? Er det ikke Willpower? Det er ikke noe som heter Wisdom i Oblivion, nærmeste er Intelligence.

 

Uansett, så har jeg relativt høy regeneration av Magicka med 100 i Willpower, men det ville fortsatt vært greit med en slik løsning.

5985068[/snapback]

 

Ja, willpower selvfølgelig, jeg som roter.

 

Iallfall, jeg har omtrent 120 i willpower pga enchants, og synes sjelden jeg har noe problem med magicka-"økonomien" min mens jeg spiller.

Merker det hvis jeg har mistet veldig mye liv, da blir det litt downtime. Har dog ikke veldig bra Restoration, og da koster det jo mer magicka å kaste de formlene også.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Synes at Magicka skulle ladet seg bråraskt, eller i det minste dobbelt så fort når du er i trygghet. Er så kjedelig å stå å vente på å få nok til å lade opp Health for å så stå og kule 'an i 2-3 min før du går videre.

 

Slik var det i KOTOR (ihvertfall i toeren, men var nok også i det første), og det fungerte høyst tilfredsstillende.

5984987[/snapback]

Er du utenenfor fare så lader man magien på "sekundet", fordi da trykker man bare på "t", og venter "1t". Dette fyller opp healthen din og magien din til fullt. + at du saver.

Og at magien fyllte seg dobbelt så fort automatisk er unødvendig.

 

FPS betyr "frames per second", og sier hvor godt spillet flyter. Jo flere bilder i sekundet jo bedre føles spillet ut som det flyter. Har du svært lav FPS. (under 20) så blir bildet mer som en hurtig bildegfremvisning. ;)

Lenke til kommentar

Er fornøyd med Oblivion. At det er flere bugs i spillet er ingen hemmelighet. De fleste har vel blitt nevnt. Det eneste jeg kommer på som ikke har blitt nevnt er at NPC'er i forbindelse med quests avogte sier ting som ikke henger på greip. Feks:

 

 

Det oppdraget i Cheydinhal hvor maleren Rythe Lythandas har forsvunnet. Etter at oppdraget var gjort så snakka jeg med kona Tivela; Hun konstaterte at jeg var mer enn velkommen i ettertid. Da jeg klikket "goodbye" så skrek hun meg i trynet at hun ville hente vaktene hvis jeg ikke kom meg ut av huset...

 

Lenke til kommentar
Er fornøyd med Oblivion. At det er flere bugs i spillet er ingen hemmelighet. De fleste har vel blitt nevnt. Det eneste jeg kommer på som ikke har blitt nevnt er at NPC'er i forbindelse med quests avogte sier ting som ikke henger på greip. Feks:

 

 

Det oppdraget i Cheydinhal hvor maleren Rythe Lythandas har forsvunnet. Etter at oppdraget var gjort så snakka jeg med kona Tivela; Hun konstaterte at jeg var mer enn velkommen i ettertid. Da jeg klikket "goodbye" så skrek hun meg i trynet at hun ville hente vaktene hvis jeg ikke kom meg ut av huset...

 

6020272[/snapback]

Ikke bug, men Humørsvigninger. :D

Lenke til kommentar
Er fornøyd med Oblivion. At det er flere bugs i spillet er ingen hemmelighet. De fleste har vel blitt nevnt. Det eneste jeg kommer på som ikke har blitt nevnt er at NPC'er i forbindelse med quests avogte sier ting som ikke henger på greip. Feks:

 

 

Det oppdraget i Cheydinhal hvor maleren Rythe Lythandas har forsvunnet. Etter at oppdraget var gjort så snakka jeg med kona Tivela; Hun konstaterte at jeg var mer enn velkommen i ettertid. Da jeg klikket "goodbye" så skrek hun meg i trynet at hun ville hente vaktene hvis jeg ikke kom meg ut av huset...

 

6020272[/snapback]

 

 

Haha, det samme skjedde med meg, skjønte ingenting jeg. Men men, sånn er det, har ikke noe mer jeg skulle gjort i huset usansett.

 

Men er ting jeg synes er negativt ivvertfall hos meg med oblivion, er at når jeg har spilt i kanskje 2 timer eller mindre, så stopper det opp, og så hopper det tilbake til desktop. Da er det bare å gå rett inn igjen.

Andre ganger hopper det tilbake til desktop akkuratt når jeg trykker på load. Men har levd med det hittil, så skal vel gå.

 

Er ikke sikker på om dette problemet er med Oblivion, men har ikke skjedd på noen andre spill, så regner med at det er OB! Men er jo et utrolig bra spill! :)

Lenke til kommentar
Er fornøyd med Oblivion. At det er flere bugs i spillet er ingen hemmelighet. De fleste har vel blitt nevnt. Det eneste jeg kommer på som ikke har blitt nevnt er at NPC'er i forbindelse med quests avogte sier ting som ikke henger på greip. Feks:

 

 

Det oppdraget i Cheydinhal hvor maleren Rythe Lythandas har forsvunnet. Etter at oppdraget var gjort så snakka jeg med kona Tivela; Hun konstaterte at jeg var mer enn velkommen i ettertid. Da jeg klikket "goodbye" så skrek hun meg i trynet at hun ville hente vaktene hvis jeg ikke kom meg ut av huset...

 

6020272[/snapback]

 

 

Haha, det samme skjedde med meg, skjønte ingenting jeg. Men men, sånn er det, har ikke noe mer jeg skulle gjort i huset usansett.

 

Men er ting jeg synes er negativt ivvertfall hos meg med oblivion, er at når jeg har spilt i kanskje 2 timer eller mindre, så stopper det opp, og så hopper det tilbake til desktop. Da er det bare å gå rett inn igjen.

Andre ganger hopper det tilbake til desktop akkuratt når jeg trykker på load. Men har levd med det hittil, så skal vel gå.

 

Er ikke sikker på om dette problemet er med Oblivion, men har ikke skjedd på noen andre spill, så regner med at det er OB! Men er jo et utrolig bra spill! :)

6026362[/snapback]

Hvis mitt spill på en eller annen måte kommer inn i desktopen, så klikker spillet hvis jeg prøver å gå inn i det igjen! :thumbdown:

 

Noen ganger henger også spillet/PCen seg når jeg prøver å starte det. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Synes at Magicka skulle ladet seg bråraskt, eller i det minste dobbelt så fort når du er i trygghet. Er så kjedelig å stå å vente på å få nok til å lade opp Health for å så stå og kule 'an i 2-3 min før du går videre.

 

Slik var det i KOTOR (ihvertfall i toeren, men var nok også i det første), og det fungerte høyst tilfredsstillende.

5984987[/snapback]

 

Med 143 (enchants) i willpower :p så regenerer jeg 10 mana i sekunde, med 300 mana tar det mao 1/2 minutt å regenere mana fullt ut.

 

For healing etter kamp lager du en spell som healer 8 i 10 sekunder, den koster noe sånt som 70 mana.

 

Med den kombinasjonen så får jeg i løpet av 10 sekunder 30 mana og 80 liv.

 

På litt lavere level hvor jeg hadde veldig lite hp hadde jeg en spell som healet 3hp i 20 sekunder og et skjold på 20-30%. Denne brukte jeg rett før jeg løp inn i kamp. Etter at kampen var ferdig hadde jeg regenerert manaen og var gjerne såvidt skadet ettersom jeg ble healet av spellen underveis :)

 

For å lage spells og enchants må du være medlem av mage guildet, for å bli medlem der må du utføre 7 relativt enkle quests.

 

Lagde forresten også en spell som gjør fire, cold og shock damage (tilsammen 12) i 7 sekunder, hvis man starter med den, så kaster shield/heal spellen mens fienden løper mot deg så endte ihvertfall jeg opp som ferdighealet og med full mana mot flesteparten av motstanderene :)

 

Det fungerer ikke å gå full attack var det en som sa? Det avhenger av blade/blunt/hand-to-hand skillen din, jo høyere du har her jo mer skade gjør du og jo mer skade du gjør jo enklere er det å fortsette å angripe og vanskeligere å blocke. - Du er også avhengig av et ok våpen. Jo tyngre våpen du har jo tregere er det og hvis motstanderen din ikke skal rekke å counter-attacke må du ha et kjappt våpen. Shortsword og dagger er kjappe men har dårlig rekkevidde, så motstanderen din får ofte gjort førsteangrepet... Et lett longsword er nok det beste.

 

Det finnes forresten spells som øker skills, f.eks Fortify blade. Bruker en sånn nå og med +20 i blade i 30 sekunder ble det svært mye enklere (og skaden gikk fra 9 til 14...)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Tenkte det var på tiden med en tråd om det som ikke er bra med Oblivion.

Sier ikke at det er et dårlig spill (er ett av de beste jeg har prøvd), men ikke alt er like bra.

Når jeg tenker meg om er det ikke så mye men det er noe, å det er sikkert noen som irriterer seg over noen ting i/ved spillet.

 

Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet.

 

5846894[/snapback]

 

Eg ser trærne lengre en landskapet.. mystisk!

 

 

Nja er ikke enig.

 

Det som jeg ikke liker er at hoppinga stort sett er en animasjon så det ser klønete ut. Man ser heller ikke utstyret ditt når du rir på hester noe som er irritabelt og kan heller ikke slåss når man rir.

 

Så er NPC`s veldig feige da. Healer du så får dem speedboost plutselig så at de rekker å ta deg uansett. Føler slåssingen er stort sett Blokker og så slå. Det funker aldri å gå All Out med sverdet mot en motstander siden han slår hardere uansett hvilken level du er.

5846928[/snapback]

 

Pøh! Eg ser buer, piler, claymores og hva det nå måtte være.

 

Npc`er sliter mot meg pga at eg blokker i rette tidspunkt, men dette gjør eg med bue, noe som burde være likt sverd uten skjold! (bruker en claymore også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...