Skribenten_ Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Hei, syns det er gøy å lese om spill på nettet, nyheter.. omtaler.. sniktitt.. osv.. selv pleier jeg å "henge" på gamespot.com. jeg regner med de fleste har vært på den siden. men er det noen som har noen forslag til andre gode sider som kan konkurere med gamespot, foreksempel ign.com og hva med norske spillsider.. er gamer.no det beste?
Bear^ Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 gamer.no, ingen over, ingen ved siden av når det kommer til norske sider. Ganske enkelt genialt, genialt ganske enkelt. Selv bruker jeg ign en del til å lese omtaler samt laste ned video omtaler. Gidder ikke registrere meg på gamespot for å laste ned deres videoer så jeg gjør det heller på ign.
Laserlasse Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 (endret) Tatt en titt på http://www.eurogamer.net? Er en av de beste sidene på nettet, og har antageligvis noen av de beste skribentene knyttet til seg. Og ja, Gamer.No er vel den eneste norske spillsiden som er verdt å få med seg. I alle fall som jeg har funnet Endret 30. mars 2006 av cetram
Gromle Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Likte Gamespot mye bedre før. Nå har den blitt så rotete og full av reklame...
thomanil Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 (endret) Likte Gamespot mye bedre før. Nå har den blitt så rotete og full av reklame... 5838867[/snapback] 1UP den nye favoritten min. De har gode skribenter, interessante features (ikke primært resirkulerte top 25-lister slik Gamespy har degenerert til...) Enig i at Gamespot har blitt litt overlesset (men ligger fremdeles milevis over IGN og til dels Gamespy IMO). Det eneste jeg får med meg fra Gamespot er ukentlige podcasts (med og uten video til), disse er til gjengjeld ganske artige. Evt en videoreview når Greg Kasavin anmelder en el annen stor tittel. Endret 30. mars 2006 av thomanil
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Gamespots video reviews pleier jeg faktisk å få med meg, synes de er ganske flinke der. De har også noen interessante features til tider.
Mala Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Tja, gamespot er bra,men rotete! Går aldri ut i fra en spesifik side når eg ser på anmeldelser, det blir for dumt. Men det er en side eg er innom minst 1 gang pr. dag.
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Karaktermessig (fra anmeldelser) liker jeg gamer.no og eurogamer veldig godt, da de ikke deler opp karakteren (i grafikk, lyd osv), og at de i tillegg bruker karakteren 5 som middels. En femmer fra Gamespot er for eksmpel mye dårligere enn en femmer fra gamer.no. Men Gamespot har mye morsomme features, og Alex Navarro er forsåvidt grunn nok i seg selv til å like Gamespot
thomanil Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 (endret) og Alex Navarro er forsåvidt grunn nok i seg selv til å like Gamespot 5841884[/snapback] Jeg synes synd på mannen når det skjer, men det er veldig morsomt å se ham gjøre omtaler for spill som er elendige. Typ under 3.0. Endret 30. mars 2006 av thomanil
Mala Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Var det han som spilte det derre Trucks spillet, der man kunne kjøre OVER alt? Såg en fyr på GS som silte ett spill som var så eldening at ja...var skikkelig lættiz :!:
thomanil Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 (endret) Var det han som spilte det derre Trucks spillet, der man kunne kjøre OVER alt? Såg en fyr på GS som silte ett spill som var så eldening at ja...var skikkelig lættiz :!: 5842032[/snapback] Mener det var ham ja. Akkurat den omtalen jeg tenkte på. Stakkars mann! Endret 30. mars 2006 av thomanil
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Var det han som spilte det derre Trucks spillet, der man kunne kjøre OVER alt? Såg en fyr på GS som silte ett spill som var så eldening at ja...var skikkelig lættiz :!: 5842032[/snapback] Mener det var ham ja. Akkurat den omtalen jeg tenkte på. Stakkars mann! 5842177[/snapback] Jepp det var ham Tror faktisk han liker å anmelde dårlige spill - bare se på video reviewen av 24. Han storkoser seg
Roy E Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Gamespot er gull, men som de fleste andre store sites synes jeg ikke de er helt å stole på når det kommer til "big name games". Favoritt-site'n min er nok 1up.com, som jeg har "oppdaget" i det siste. Spesielt The 1UP Show (http://the1upshow.1up.com/) er veldig morsomt, og podcast'en deres.
PeserN Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Liker 1 up og ser ofte videoreviews fra Gamespot. www.penny-arcade.com har en morsom blogg om nye spill, pluss en knakende god tegneserie... Bør sjekkes ut! For å nevne en dårlig side: www.gamereactor.no, den er det ikke mye fint å si om.
Hr. Jenssen Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Gamespot har en god side, de ja. Mye bra som kommer derifra (blant annet masse videoer som man kan streame gratis). Det er i det minste en ting jeg kan si om Gamespot som negativ, og det er han som anmeldte Star Wars. Battlefront, RS4, Republic Commando, osv. Samme faen om et spill er dårlig eller ikke, så gir han det misnt en 7'er! Argumentene han bruker er også til tider latterlige. Ble spesielt irritert da jeg så omtalen av RS4 (Rainbow Six: Lockdown). Han ga det en karakter jeg vil påstå illustrerer et godt spill (fikk 7.4 eller noe sånn). 7.4 er ikke noe RS4 skulle hatt. RS4 skulel aldri engang kommet ut. Høres kanskje ut som at jeg ikke liker fyren av personlige grunner, men det er ikke tilfelle. Han sier ting om spill som er helt feil! Han påsto nå at RS4 var et realistisk og veldig taktisk spill, for eksempel. Tilbake til saken... Jeg bruker Gamer.no som min spillkilde (og startside ) numero uno, simpelten fordi det er en kjempefin side med stort sett kjempegode skribenter, og vi får ofte tidlig nyhetene her. Gamer.no har forandret seg mye i løpet av de få siste halvårene, og jeg tror nok ikke akkurat at Gamer.no kommer til å bli noe dårligere med tiden. Tvert imot!
Sponis Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Gamespot er min favoritt side, Greg Kasavin er en av de bedre skribentene jeg har lest, dessuten er jo det en norsk der og, Thor Thoresen. Endret 31. mars 2006 av Goz
Ultrag Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Rent skribleri-messig er det Eurogamer, men de kan jobbe litt med systemet sitt for å få det ordentlig oversiktig og bra. Designet var også bedre før, men tekstene er så morsomme og velskrevne at denne siden er blant de beste.
Polar Pål Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Gamespot er bra, men synes de er litt for snille i karaktergivninga.
Armageddon Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 www.tothegame.com er en side jeg har brukt en god stund. Ganske bra oversikt, krever ingen registrering og ikke så mye reklame. Men det blir på en måte en annen kategori enn gamespot. de linker til andre nyheter og reviews. Forumet der er heller ikke det aller beste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå