Gå til innhold

Nytt vannkjølingssett, maks 3000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik ser oppsettet mitt ut nå(hvis Microplex får inn MCW60, og lønnssjekken blir feit den 6. april :p )

 

 

AC radiator, "airplex EVO 240", m/nipler

 

-ac31011nip_org.jpg

 

 

 

AC vanntank, "aquatube", Titan

 

ac34202_org.jpg

 

 

 

Eheim 1048

 

ac41002_org.jpg

 

 

 

Swiftech APOGEE

 

apogee_org.jpg

 

 

 

Swiftech MCW30

 

mcw30_org.jpg

 

 

 

Swiftech MCW60

 

MCW60-WITH-MEM.gif

 

 

 

Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD

 

k0100608_org.jpg

 

 

 

Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A)

 

4412f2gll_org.jpg

 

 

 

Er det noe som ikke vil passe her eller noe mer jeg trenger? Kom også med konkrete forslag på hva jeg bør endre :)

Lenke til kommentar
Så veldig greit ut det der. MEN, visst du har viftestyring så ville jeg vurdert ett par kraftigere vifter, sånn at du har "litt å gå på" :)

5835490[/snapback]

 

Jeg har både viftestyring og et par kraftigere vifter, men jeg er storfornøyd med den ene tilsvarende papst-viften jeg har nå :) . Dessuten må den viftestyringen moddes hvis jeg skal sette den inn i lian li kabinettet, den ser så stygg ut nå selv om den fungerer utmerket. Kraftigere vifter ville kun blitt brukt til benching i så fall, og det driver jeg lite med. Så det jeg lurer på da er om noen har erfaring med den radiatoren med et par vifter som bråker lite? Radiatoren er vel kanskje den viktigste delen for å få lav temp? Og hva slags temperaturer kan jeg forvente på cpuen med det oppsettet her?

 

Så er det en ting til; hvordan skal jeg få plass til alt det her inni det kabinettet her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Radiatoren skal jeg plassere i bunn, med viftene oppå. Men hvor burde jeg ha vanntanken og pumpa? Vanntanken kan jeg kanskje ha ved siden av radiatoren, men hvor kan jeg ha pumpa?

Lenke til kommentar
cooltek eller pro!

5838817[/snapback]

 

Så du mener den her skal være et bedre valg? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265

Min logikk sier at den skal yte litt dårligere... Tar jeg feil?

Eller er det den her du mener jeg burde bytte til? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309334

Den er jo halve tykkelsen, yter ikke den noe dårligere da?

 

og siden du ikke har så mye plass foreslår jeg at du dropper vanntanken! bruk en t-kobling!

5838833[/snapback]

 

Hva mener du med "t-kobling"? Jeg kan sikkert med fordel bytte vanntank til en annen som tar mindre plass, det var bare at jeg syntes den var så tøff :p

Lenke til kommentar

apropo halve tykkelsen. forskjellen på pro og extreme er tykkelsen. pro er tynnere enn extreme. men med stille vifter yter pro bedre enn extreme. extreme yter først bedre med hissige vifter! vet ikke med du men det bråket orker ikke jeg, ergo pro er best(ang pro vs extreme)!

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode tester som sammenligner disse radiatorene da?

5842029[/snapback]

 

Det gjør det vet du! Vår alles kjære Skrue har gjort en fin jobb der også.

Seks Blad Black Ice

 

Du får en trippel Black Ice Pro for 510kr på SHG.no, men de må bestilles inn da jeg tok siste :!:

5842085[/snapback]

 

Den har jeg sett før ja, fin test :) . Men verken cooltek eller AC er med i testen... :hmm:

 

EDIT: trippel er uaktuelt, det er dual jeg skal ha

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
bi pro eller cooltek... litt usikker på cooltek. hvis det er den samme som heter cooltek extream i utlandet er den bedre enn pro!

 

les denne tråden:radiator test

5832855[/snapback]

 

gjenntar meg selv... igjen

5842181[/snapback]

 

Overså den gitt :blush: . Den cooltek extream som er testet der, er det den samme som de selger på microplex? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265

Da burde jeg kanskje gå for den istedenfor da?

 

EDIT: Den ser unektelig lik ut: http://www.cooltek.de/300100455.html

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

det er det jeg er så usikker på! ellers så hadde jeg ikke foreslått pro i det hele tatt! men hvis jeg får bekreftet at den de selger på microplex er extreme så er det jo ikke tvil. både billigere og bedre enn pro. men jeg er 99prosent sikker på at den er mye bedre en ac radiatoren. ac radiatoren er blant de dårligere!

Lenke til kommentar
det er det jeg er så usikker på! ellers så hadde jeg ikke foreslått pro i det hele tatt! men hvis jeg får bekreftet at den de selger på microplex er extreme så er det jo ikke tvil. både billigere og bedre enn pro. men jeg er 99prosent sikker på at den er mye bedre en ac radiatoren. ac radiatoren er blant de dårligere!

5842260[/snapback]

 

Dimensjonene ser helt like ut, vekten er lik og de ser helt like ut på bildet. Det må vel være den samme? Ser ut som om jeg går for den da, da den er fysisk mindre(i høyden), lettere og billigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...