Gå til innhold

Nytt vannkjølingssett, maks 3000kr


Anbefalte innlegg

papst viftene har litt motor\lagerstøy

5878266[/snapback]

 

Næhh, det synes jeg ikke :) .

 

Synd det ikke er flere tester med black ice extreme 2, black ice pro 2 og cooltek exstream dual... :( Er jo helt umulig å velge da, spesielt når folk her anbefaler begge deler). Kanskje Skrue har noe å si? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sablabra: Ja, de raddisene er helt like. Samme raddis som hos micro og komplett.

 

eXa: Kompisen hadde trippel pro før, han bytta over til dual xtreme, og han merket forbering. Uten tvil er xtreme "ganske så" bedre.

 

Edit: Skrue bruker selv dual pro, men han tar vinterkulda rett gjennom veggen. Han har nemlig gjort en liten veggmodd, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
sablabra: Ja, de raddisene er helt like. Samme raddis som hos micro og komplett.

 

eXa: Kompisen hadde trippel pro før, han bytta over til dual xtreme, og han merket forbering. Uten tvil er xtreme "ganske så" bedre.

 

Edit: Skrue bruker selv dual pro, men han tar vinterkulda rett gjennom veggen. Han har nemlig gjort en liten veggmodd, hehe.

5878306[/snapback]

 

Ok, mulig jeg går for den da, 250kr mer er jo ikke så altfor mye mer. :)

 

Men hvor kraftige vifter hadde han på da?

 

Eller kanskje jeg bare skal drille opp et hull i veggen her, far har vel ikke noe imot det? :innocent:

Lenke til kommentar
Han har raddisen i bunn, så har han lagt plexihus til den, slik at en 120mm vifte foran som trekker ut lufta. Skjønner du hva jeg mener?

5878424[/snapback]

 

Ja, sånn som Skrue har? Det ser ganske stilig ut faktisk. Fungerer det bra?(selv om jeg sikkert ikke kommer til å lage det slik)

Lenke til kommentar
sablabra: Ja, de raddisene er helt like. Samme raddis som hos micro og komplett.

 

eXa: Kompisen hadde trippel pro før, han bytta over til dual xtreme, og han merket forbering. Uten tvil er xtreme "ganske så" bedre.

 

Edit: Skrue bruker selv dual pro, men han tar vinterkulda rett gjennom veggen. Han har nemlig gjort en liten veggmodd, hehe.

5878306[/snapback]

 

Ok, mulig jeg går for den da, 250kr mer er jo ikke så altfor mye mer. :)

 

Men hvor kraftige vifter hadde han på da?

 

Eller kanskje jeg bare skal drille opp et hull i veggen her, far har vel ikke noe imot det? :innocent:

5878367[/snapback]

 

han har 2stk sunon 120x38mm 220v vifter i serie. men bruker vel bare den ene på raddisen. den andre sørger for litt ventilasjon i kabinettet!

 

eneste lyden i fra vifta i mist strømforsyningen min er en tikke lyd(papst 26db). altså litt motor støy!

Lenke til kommentar

hehe. er litt sta selv!

men kan jo konkludere med at for kun stille kjøling med 2 vifter er pro en smule bedre. men med 2 kraftigere vifter(gjerne 38mm) eller 4 er bix en smule bedre...

 

uansett så vil han ikke få dårlig kjøling enten om han velger pro eller xtreme... eller cooltek som jeg ville valgt(både pga pris og ytelse)

Lenke til kommentar
Tenk om han vil ha bedre kjøling i fremtiden og vil sette på 2 eller 4 kraftige vifter. Hvem vet, du mener at xtreme er sløsing av penger, mens jeg syns xtreme er verdt pengene. Vi kan la trådstarter få ta valget selv her. Hva han syns passer best i hans tilfelle.

5878614[/snapback]

 

Jeg kommer nok aldri til å sette på noen bråkete vifter. Eller kanskje, men det blir kun for benching i en kort periode! Black ice pro 2 er egentlig ikke like aktuell, da jeg må bestille den fra komplett. Da blir den jo samme pris som bix 2 likevel med frakt...

Coolteken er fortsatt interessant, men jeg finner absolutt ingen tester(annet enn den fra xtremesystems, men den var litt snau). Dessuten har jeg ikke sett noen her som har erfaring med den(hvis dere finnes, SKRIK UT!). Makan til luksuproblem da gitt... :roll:

Lenke til kommentar

irriterer meg at xs er nede(som vanlig), tror coolteken er kliss lik en swiftech radiator, men er ikke sikker. hadde xs hvert oppe kunne jeg funnet ut noe der....

 

edit: nei dæggern der var det plutselig oppe igjen!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
ja i testen jeg linket til tidligere. der er både pro, extreme og cooltek med. pluss noen andre.

test

 

edit: cooltek er det samme som swiftech mcr220

5879334[/snapback]

 

Mhm, det ser ut som om cooltek har en liten fordel... Skulle bare ønske det var en eller 2 tester til, kanske en med et system som lager MYE varme. Men siden de 2 viftene jeg skal bruke bare blåser rett over 40cfm så er kanskje coolteken lurest?

Lenke til kommentar

Samye83: Hva slags temperaturer får du med bare 2 vifter på radiatoren, istedenfor 4? Vanntemperatur er egentlig mer interessant enn cpu-temp, spesielt siden temperatursensorene ikke er til å stole på som regel... Hvis du har temperaturmåler i vannet da(?)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...