Gå til innhold

Nytt vannkjølingssett, maks 3000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ett dyrere alternativ er mcp350 med reservoar, mye bedre pumpe. faktisk en av de beste hvis man modder den. men ser ikke så elegant(ikke reservoaret ihvertfall) men kan puttes i en 5 1\4 slot!

5851089[/snapback]

 

Du snakker om den her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...00P&mcat=14s267

Den pumper jo bare 350 liter timen da, hva er det som gjør den så dyr? Vil den virkelig være et så veldig mye bedre valg enn den her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=JTPT12VDC&mcat=c267

 

Btw, jeg tar fortsatt imot erfaringer av både pumpa som jeg linket til og radiatoren: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...2x120&mcat=c265

Lenke til kommentar

vel poenget er at den en del kraftigere. modda så yter den bittelitt bedre enn denne:mcp655

 

så i praksis vil den pumpe mye mer enn alle eheim pumpene!

 

men det var jo egentlig ikke det som var poenget mitt. det vil jo alltid være bedre med mer flow, men forskjellen er så liten!

 

poenget mitt var bare at den ikke tok opp noe plass i bunnen i kabinettet, men siden den koster litt var det egentlig ikke 100% seriøst forslag!

Lenke til kommentar
vel poenget er at den en del kraftigere. modda så yter den bittelitt bedre enn denne:mcp655

 

så i praksis vil den pumpe mye mer enn alle eheim pumpene!

 

men det var jo egentlig ikke det som var poenget mitt. det vil jo alltid være bedre med mer flow, men forskjellen er så liten!

 

poenget mitt var bare at den ikke tok opp noe plass i bunnen i kabinettet, men siden den koster litt var det egentlig ikke 100% seriøst forslag!

5852093[/snapback]

 

Hva mener du med å modde pumpa da? Og temperaturforskjellen blir vel bare 1-2c likevel, så det er vel ikke så altfor mye å bry seg om? 400 l/t holder det eller? Så så lenge den er stillegående og pålitelig så er vel det det viktigste? Jeg skal akkurat ha plass til cooltek pumpa/vanntanken i bunn av kabinettet :)

Lenke til kommentar

Originally Posted by Cathar

Let's rank it for easier browsing shall we?

 

+20.8C => 2 x Swiftech MCP600 @ 13.8v (series)

+20.9C => Swiftech MCP600 @ 13.8v

+21.1C => Iwaki MD-20RZ @ 60Hz

+21.1C => 2 x Swiftech MCP600 @ 12.0v (series)

+21.2C => Iwaki MD-20RZ @ 50Hz

+21.4C => Swiftech MCP600 @ 12.0v

+21.4C => 2 x Eheim 1048 (series)

+21.5C => Iwaki MD-15R @ 60Hz

+21.6C => Swiftech MCP650 @ 12.0v

+21.6C => Iwaki MD-30RZ @ 50Hz

+21.7C => Iwaki MD-30RZ @ 60Hz

+21.9C => Eheim 1250

+22.3C => Eheim 1048

+23.3C => Eheim 1046

 

 

fant denne, men vet ikke resten av systemet bortsett fra at den kun er en whitewater blokk. ting kan jo se litt anerledes ut med andre komponenter sikkert!

blir jo værre med mange blokker++

 

den cooltek greia kommer nok under 1046 igjen, men vet ikke med hvor mye

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Den pumpa yter bedre enn Eheim 1046 og er meget stillegående! Jeg liker tank/pumpe løsningen men den tar ganske mye plass og har heller ingen skikkelig feste muligheter. Microplex sier de skal begynne å sende med 50mm borrelås men dette er en dårlig løsning!

Jeg har selv limt fast en plexiglass plate under tanken og borret hul i den.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forvirra gitt... :hm: Hvis den cooltek pumpa/tanken ikke er noe bra så har jeg jo ikke lyst på den... Den har jeg i hvert fall bedre mottrykksegenskaper enn eheim 1048 da :) . Eller burde jeg gå for eheim 1048 og satse på at jeg får plass til både den og vanntank?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe Cooltek pumpa med tank, den fungerer helt utmerket!

5855655[/snapback]

 

Finnes det noen tester av den? Eller er den kanskje litt for ukjent til det?

Så er det det med å feste den også, fungerer det bra å lime på en plexi-plate da? Eller vil borrelåsen de eventuelt sender med fungere greit? Hørtes litt jalla ut spør du meg men... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kan huske at det fulgte med borrelås i TT Bigwater SE settet, jeg testa det før jeg bestemte meg for å henge opp pumpa ved å borre fire hul. Det funka utrolig dårlig!

 

Det fungerer helt utmerket å lime fast plexiglass, bare bruk super epoxy.

Du kan se hvordan det ble da jeg gjorde det her. Nå gjorde jeg alt veldig fort og derfor så ser det ikke så bra ut.

Lenke til kommentar
Jeg kan huske at det fulgte med borrelås i TT Bigwater SE settet, jeg testa det før jeg bestemte meg for å henge opp pumpa ved å borre fire hul. Det funka utrolig dårlig!

 

Det fungerer helt utmerket å lime fast plexiglass, bare bruk super epoxy.

Du kan se hvordan det ble da jeg gjorde det her. Nå gjorde jeg alt veldig fort og derfor så ser det ikke så bra ut.

5856009[/snapback]

 

Har du festa din i bunn av kabinettet? Du har vel ikke et oversiktsbilde?

Lenke til kommentar
Jepp, det er festa i bunnen. Nå venter jeg på et X1800XT 512MB skjermkort og når det kommer så må nok pumpa flyttes til der kabinett høyttaleren er.

 

DSC_0564.JPG

5856588[/snapback]

 

Jeg har tenkt til å ha min pumpe der hvor høytaleren står ja. Tror jeg har ca. 16cm i høyden der. Tror du det går fint? Eller trenger jeg noen form for 90 graders nipler da?

 

EDIT: Jeg har x1800xt 512mb selv også :) . Hvorfor må du flytte på pumpa når du får det?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har fått med meg så er kortet 24cm langt, dette gjør at tanken ikke får plass der den står nå :( Ser du har akkurat det kortet jeg har bestilt, kunne du ha målt hvor langt det er for meg?

 

Jeg har selv bare 13,5-14cm klaring og tror jeg kan få det til, men mulig jeg må ha en 90 graders albu. Jeg ser på kabinettet ditt at du bare har 2stk ekstern hd plasser, du burde derfor klare det helt uten problemer!

Hvis du venter til Torsdag-Fredag så vet jeg helt sikkert på om det går og hvis jeg får det til så går det garantert for deg også!

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har fått med meg så er kortet 24cm langt, dette gjør at tanken ikke får plass der den står nå :( Ser du har akkurat det kortet jeg har bestilt, kunne du ha målt hvor langt det er for meg?

 

Jeg har selv bare 13,5-14cm klaring og tror jeg kan få det til, men mulig jeg må ha en 90 graders albu. Jeg ser på kabinettet ditt at du bare har 2stk ekstern hd plasser, du burde derfor klare det helt uten problemer!

Hvis du venter til Torsdag-Fredag så vet jeg helt sikkert på om det går og hvis jeg får det til så går det garantert for deg også!

5857444[/snapback]

 

Kortet mitt er temmelig nøyaktig 24cm langt :) . Jeg tror jeg fint skal få plass til den, du får si ifra hvordan det går med deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...