Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Jeg sjekket med den innebygde oppdateringsfunksjonen når jeg så posten din, og sjekket nettopp en gang til for å være sikker; "Telefonen inneholder allerede den nyeste programvaren". Hva er fota? Jeg søkte men fant ingenting, sjekket fota.no, fota.com... er helt grønn når det kommer til mobiler :blush:

 

EDIT: fota= Firmware Over The Air?

Endret av StudioN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg fikk nylig min K800i, som jeg kjøpte brukt. Den funker bra.

Skulle oppdatere FW, og alt så ut til å gå bra, bortsett ifra at jeg nå kun kan velge engelsk språk..

Dette var aldri noe problem før jeg oppdaterte FW.

 

Min FW versjon er:

 

CXC1250210

R1ED001

060831

 

Kan dette fikses på et vis?

 

ty

Thomas

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8971238749
Kan man ha en mp3-fil som meldingslyd? Finner ikke noe sånt i menyene.

7241917[/snapback]

 

Om du går inn på Meny: Innstillinger: Lyder og varsler: Meldingsvarsel og ned til nederste valg der, så tror jeg det skal være en fil fra telefonen. Den kan du erstatte med andre musikkfiler fra telefonen. Akkurat fått min k800 selv, men tror det skal fungere;)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg k800i i England da jeg skal bo her en god stund fremover i forbindelse med studier og det er prismessig rimelig fordelaktig å kjøpe den med engelsk abonnement ifht å kjøpe den uten abonnement i Norge. Noen som vet om det går an å legge inn ordlister med andre språk på mobilen? Hadde vært greit å ha norsk ordliste..

Lenke til kommentar

Høyttaleren på min K800i har sluttet å lage lyd... Først var det slik at den kuttet ut nå og da under spilling av ringetoner og alarmer, så ble det til slutt helt stille. Sendte den inn til rep, og fikk den tilbake i dag med beskjed om at de hadde bytter antenne/speakerbox.

 

Problemet er at det er fortsatt ingen lyd :-(

 

Får ikke ut lyd om jeg prøver å spille ringetoner eller musikk eller hva det nå måtte være. Har prøvd ulike profiler, samt å resette til fabrikkinstillinger, men det er fortsatt like tyst.

 

Noen av dere med samme telefon som har noen anelse om hva dette kan være? Kan jeg ha klart å rote til dette med noen innstillinger på telefonen, eller er det bare å sende den inn på rep igjen?

Lenke til kommentar
Høyttaleren på min K800i har sluttet å lage lyd... Først var det slik at den kuttet ut nå og da under spilling av ringetoner og alarmer, så ble det til slutt helt stille. Sendte den inn til rep, og fikk den tilbake i dag med beskjed om at de hadde bytter antenne/speakerbox.

 

Problemet er at det er fortsatt ingen lyd :-(

Du må nok sende den til service en gang til.
Lenke til kommentar

Feil med lagring av bilde?

 

En kollega har en K800i som ikke klarer å lagre bildet skikkelig. Når han tar bildet ser alt skarpt ut, men det lagrede bildet ser ut som 160x120 pixler uansett om det blir lagret som 3MP eller VGA. Telefonen er både nullstilt og oppdatert til nyeste firmware uten at det hjalp. Alle instillinger er identisk med min egen telefon, og dersom vi bytter minnekort kan jeg lagre mine bilder i full kvalitet på hans kort. Hans telefon kan da kun lagre "graps"-bilder på mitt kort. Er det noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg fikk nylig min K800i, som jeg kjøpte brukt. Den funker bra.

Skulle oppdatere FW, og alt så ut til å gå bra, bortsett ifra at jeg nå kun kan velge engelsk språk..

Dette var aldri noe problem før jeg oppdaterte FW.

 

Min FW versjon er:

 

CXC1250210

R1ED001

060831

 

Kan dette fikses på et vis?

 

ty

Thomas

7221807[/snapback]

Akkurat det samme, skjedde med meg, der jeg fikk samme FW versjon som du nå har.. :dontgetit:

 

Har vært borti lignende saker før, med andre modeller.. Å da har det bare vært å "null stille" mobilen, for så å ta en ny oppdatering, så har det vært bra igjen, med rett språk "pakke/valg".. Så du kan nå prøve det, da jeg ennå ikke har giddet det.. ;)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Feil med lagring av bilde?

 

En kollega har en K800i som ikke klarer å lagre bildet skikkelig. Når han tar bildet ser alt skarpt ut, men det lagrede bildet ser ut som 160x120 pixler uansett om det blir lagret som 3MP eller VGA. Telefonen er både nullstilt og oppdatert til nyeste firmware uten at det hjalp. Alle instillinger er identisk med min egen telefon, og dersom vi bytter minnekort kan jeg lagre mine bilder i full kvalitet på hans kort. Hans telefon kan da kun lagre "graps"-bilder på mitt kort. Er det noen som har vært borti noe lignende?

7272586[/snapback]

 

 

Har han mange bilder på telefonen? Vent 5 sek (eller mer) mens du skal se på bildet, så skal det nok bli skarpere etterhvert, i og med at det første bildet man ser bare er kjapt "buffra" slik at man skal kunne bla fort gjennom alle bildene man har ;)

Lenke til kommentar

"Har han mange bilder på telefonen? Vent 5 sek (eller mer) mens du skal se på bildet, så skal det nok bli skarpere etterhvert, i og med at det første bildet man ser bare er kjapt "buffra" slik at man skal kunne bla fort gjennom alle bildene man har ;)"

 

 

Jeg har hatt K800i siden juni og tatt 483 bilder, så jeg vet akkurat hvordan det skal fungere. Forhåndsvisningen er uskarp, mens telefonen med feil viser et bilde med store firkantede pixler. Det er heller ikke mulig å zoome inn på lagret bilde eller sende dette som MMS (rapporterer for stort bilde).

Min egen telefon fungerer glimrende, på jobb gidder jeg ikke gå inn på kontoret å hente kameraet som ligger der når mobilen fungerer nesten like bra. (Kan ikke måle seg med speilrefleksen hjemme...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...