Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det..

Det er viktig å lese spørsmålene skikkelig, stor forskjell på "viktig" og "viktigst" f.eks, teoriprøven krever at du også har nogenlunde greie norskkunnskaper også
Lenke til kommentar

sitter å "koser" meg med Teoriprover.no. Vart anbefalt denne siden av kjøreskole læreren min. Noen som har noen erfaring med denne siden med tanke på hvor reele spm er?

 

Hvordan er selve teori prøva? Er det via pc eller penn/papir? Er det bare tekst eller er det bilder også? Er det låv å ha med kalkulator? Hvor lang tid kan man bruke maks?

 

Jeg klarer ikke å sette meg ned å lese boka, blir alt for tørt/kjedelig. Sitter no å tar teoriprover.no sine tester om og om igjen og skriver ned feilene og "øver på de". Konkurerer litt med meg selv. Er dette "nokk" til å stå på selve testen eller vil spørsmålene variere for mye?

 

 

Lenke til kommentar

hm.. fikk et spm jeg stusset litt på:

 

Hva er riktig om trafikkuhell?

 

* Dersom det er personskade skal uhellet alltid meldes til politiet

 

* Den som kommer til et trafikkuhell plikter å stanse og hjelpe

 

* Politiet skal kontaktes når det er materielle skader

 

* Dersom du ikke er innblandet i trafikkuhellet trenger du ikke å stanse

 

Her svarte jeg " Dersom det er personskade skal uhellet alltid meldes til politiet " men rett svar var "Den som kommer til et trafikkuhell plikter å stanse og hjelpe". Er ikke det litt feil, da de er de første som kommer til et trafikkuhell som skal stanse og hjelpe? Skal vel ikke stanse om det allerede er mange som står der å hjelper, eventuelt om ambulanse er der?! Og ved personskader skal vel alltid meldes til politiet?

 

 

Lenke til kommentar

For meg funka det veldig greit å ta testen på teoritentamen.no om igjen og om igjen og om igjen kvelden før teoriprøven. Jeg og en annen som skulle ta teorien samtidig satt og jobbet sammen, og det ga en motivasjonseffekt. De svarene vi ikke kunne, lette vi etter i boka (brukte omtrent ikke boka utenom det). Slik gjorde vi det helt til vi kunne svaret på alle spørsmålene.

Ikke minst lønner det seg å ha tatt noen kjøretimer først så du skjønner hva det dreier seg om.

 

Det var en suksessoppskrift for oss. Vi bestod begge to. Bare husk på at spørsmålene som oftest er annerledes formulert på den virkelige prøven iom at det er skaperne av boken som har laget testen på teoritentamen. Men tenker du etter ser du at de er ute etter det samme. :-)

 

I tillegg er ikke logisk og etisk innsikt å forakte. Du velger ikke svaralternativ som sier at det er lurt å speede opp farten, eller at alle skal ta hensyn til deg. Svarer du feil på disse bør du revurdere om du fortjener lappen.. :-p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

En ting jeg vil anbefale dere er å ikke gå igjennom prøven når du er ferdig med den, dette fører til usikkerhet på noen av spørsmålene (opplevd selv).

Ta dere god tid under prøven, selv brukte jeg 35(ish) minutter på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...