Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Jeg besto teoriprøven med 1 av 7 mulige feil for ikke så lenge siden (to uker tror jeg det var), og alt jeg gjorde var å lese en lærebok én gang, samt gjøre 50-60 prøver på teoritentamen.no.

 

Verre var det ikke, og jeg brukte til sammen 250 (lærebok) + 60 (teoritentamen.no) + 470 (selve prøven) kr på prøven - som jo er billigere enn å stryke én eller flere ganger.

Bare les boka én eller flere ganger, samt gjør så mange prøver på teoritentamen.no som du orker - og du skal være klar til å bestå! :)

 

Verre var det ikke? 50-60 prøver er voldsomt mye?

 

Ta teoritentamen.no så mye du klarer!

Uansett hvor kjedelig det er bør du ikke se deg fornøyd før du har tatt 50-60 prøver og har mellom 0-5 feil blant de siste.

 

Det går fint, prøven er ikke så vanskelig som man skal ha det til - spesielt ikke hvis man har tatt prøver på teoritentamen.no og kjørt en del. Lykke til! :)

 

Jeg tok 10-20 prøver. Hadde 2-4 feil på de 12 siste prøvene mine. Jeg fikk 9 feil på den ordentlige prøven. :blush:

 

Spørsmålene på teoritentamen.no lignet ikke i det hele tatt på den ordentlige prøven.

 

Teoritentamen.no frarådes på det sterkeste!! :thumbdown:

Les boken særedeles nøye i stedet! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støttes at teoritentamen.no sine spørsmål er de beste, og de som ligner mest på den ordentlige prøven.

 

Og nei Baabaaaosii, 50-60 prøver er ikke fryktelig mye - jeg sparte i alle fall ganske mye penger (og verdighet) på å heller gjøre det enn å stryke (kanskje jeg hadde stått uten å ta så mange prøver også, men det kan jeg ikke vite). ;)

 

Jeg fraråder heller å nilese boken. For min del er det lettere å lære ved å gjøre prøver, enn med å lese tidvis mye svada fra en bok.

 

Baabaaosii, jeg hadde 0 feil på de 14 siste prøvene mine på teoritentamen.no - og fikk én feil på den ordentlige prøven, så spørsmålene må da ligne ganske mye. ;)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Støttes at teoritentamen.no sine spørsmål er de beste, og de som ligner mest på den ordentlige prøven.

 

Og nei Baabaaaosii, 50-60 prøver er ikke fryktelig mye - jeg sparte i alle fall ganske mye penger (og verdighet) på å heller gjøre det enn å stryke (kanskje jeg hadde stått uten å ta så mange prøver også, men det kan jeg ikke vite). ;)

 

Jeg fraråder heller å nilese boken. For min del er det lettere å lære ved å gjøre prøver, enn med å lese tidvis mye svada fra en bok.

 

Baabaaosii, jeg hadde 0 feil på de 14 siste prøvene mine på teoritentamen.no - og fikk én feil på den ordentlige prøven, så spørsmålene må da ligne ganske mye. ;)

 

Det er flott å ta 50-60 prøver, men å si at "verre var det ikke" synes jeg var rart :new_woot::innocent:

 

Hva spørsmålene gjelder så mener jeg de ikke ligner, så det blir ord mot ord. Tror uansett det viktigste er å gjøre det man liker best, men det er viktig med en god kombinasjon! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

En ting jeg lurer på er dette.

Hvordan kan dette være svarsalternativet?

Er det ikke siste nummeret på skiltet som sier ifra om kontroll?

Isåfall skulle ikke dette vært Juli?

 

post-135605-0-02312100-1292869288_thumb.jpg

*bump*

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Sporsmal+og+svar

 

Biler som er registrert i partallsår skal kontrolleres i partallsår og biler som er registrert i oddetallsår skal kontrolleres i oddetallsår. Kontrollene fordeles over året ved at siste siffer i kjennemerket avgjør når bilen skal være kontrollert og godkjent (kontrollmåned). Kontrollmånedene sammenfaller med kalendermånedene, bortsett fra for siffer 0 og 7 som skal kontrolleres i hhv. oktober og november. Bilen kan framstilles for kontroll allerede 4 måneder før kontrollmåneden, slik at kontrollfristen utgjør 5 måneder

 

Men hvorfor i all verden skal man vite sånt på en teoriprøve?

Lenke til kommentar

Så man er uskikket til å kjøre bil siden man ikke visste dette?

Tja, helt i detalj med oddetall/partall og det systemet der er vel ikke så viktig å kunne. Men resten ang. EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll synes jeg er viktig å kunne ;)

Man får vel uansett beskjed i form av brev og lignende når EU-kontrollen nærmer seg? Tullete spørsmål, glad jeg slapp det på teoriprøven.

Lenke til kommentar

Så man er uskikket til å kjøre bil siden man ikke visste dette?

Tja, helt i detalj med oddetall/partall og det systemet der er vel ikke så viktig å kunne. Men resten ang. EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll synes jeg er viktig å kunne ;)

Man får vel uansett beskjed i form av brev og lignende når EU-kontrollen nærmer seg? Tullete spørsmål, glad jeg slapp det på teoriprøven.

Nei, de har slutta med å sende ut påmindelser. Dette er noe man skal holde styr på selv
Lenke til kommentar

Broren min sa at man skal få prøven gratis hvis man får alt riktig. Er det sant?

Nei

 

Men, det har vært, så vidt jeg vet, oppe i mediene at det vurderes å innføre en slags premieordning, hvor man for eksempel for prøven gratis, eller oppkjøring billigere om man gjør det veldig bra på prøven. For eksempel 0 feil på første forsøk. På den måten er tanken at man vil få bedre sjåfører gjennom at man vil lese teorien nøyere og øve mer i forkant av prøven.

Lenke til kommentar

Hadde teorien rundt 15 desember, fikk en feil for mye.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for og stå denne gangen? Mistet litt lysten til å lese når det nesten gikk.

 

 

jeg leste boka 100 % og leste det siste avsnittet om forskjellige regler, måter osv osv

 

og for all del ikke sitt der 10 minutter, jeg satt 15 min først og feila med 2 feil for mye, neste gang satt jeg faktisk 80 minutter og klare det med kun 5 feil !!!

Lenke til kommentar

og for all del ikke sitt der 10 minutter, jeg satt 15 min først og feila med 2 feil for mye, neste gang satt jeg faktisk 80 minutter og klare det med kun 5 feil !!!

Ganske individuelt vil jeg tro. Jeg satt med prøven i ca 8 minutt, og brukte ca 10 minutt på å gå gjennom spørsmålene. Besto med 1 feil.

 

Vit hvordan du selv lærer best (lese/prøver på nett), og hvordan du selv presterer best (lite tid/lang tid) - så skal det ikke være store problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...