Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478

Da har jeg endelig startet å tenke på å ta lappen. Har lastet ned et program som heter Teori prøven på Iphone 4. lurer på om noen har noen erfaringer til dette programmet.

 

Er det til god hjelp, litt hjelp eller bare tull?

Lasta ned den for noen uker siden, og den virker ganske seriøs.

Masse gode spørsmål, noe skrivefeil i oppgavene, men generelt sett en god hjelp til teorien.

Er ingen erstatning for å lese boka, men er verdt de 11 eller 17 kronene den koster.

Skal selv ta prøva enten i slutten av denne uka eller neste, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålene på teoritesten var enklere enn hva jeg har fått på www.prove.no. Fikk ingen spørsmål angående vognkort, lastbegrensninger også videre. Enkelte av spørsmålene var også latterlig enkle. Et fareskilt med elg i, hva betyr det? DOH! XD

 

Mistenker at det er noen som bommer på forskjellen på skilt for bussholdeplass, og skilt for kollektivfelt (buss). :p

 

fs508_01.gif

fs512_00.gif

Endret av Ahnjo
Lenke til kommentar

Vart anbelfat E-Teori så veldig bra ut, men koster no ALT for mye etter min mening. Kan 1500 kr virkelig være verdt det?

 

Om det er verdt det? Altså... det er ikke slik at det står noe mer hemmelig gullbelagt teori der enn det gjør ellers i gode lærebøker i kombinasjon med andre billige teoriprøver på internett. Det man betaler for er sannsynligvis måten det presenteres på uten at jeg vet noe sikkert. Har du masse penger og sliter med å lese bøker er det sikkert flott men teorien går mye på helhetsforståelse og PRAKTISK øving med mye trafikk hvor man lærer mye. Det er ikke som matematikk hvor 1 + 1 er 2 når du får spørsmål om "kaotiske" trafikksituasjoner som involverer minst 4-5 biler.

 

https://teoritentamen.no/ (30 spenn) + noen hundrelapper i bøker (hvis du ikke får lånt gratis) burde holde lenge for de fleste som er motivert. Det har funket med bare bøker lengre enn du har levd så hvorfor skulle det ikke fungere nå som alle har 9 bærbare PCer, 7 rosa pannebånd og 19 diamantøredobber hver?

Lenke til kommentar

Bestod teoriprøven for et par uker siden med 6 av 7 mulige feil.

 

Det eneste jeg gjorde var å lese boka 1 gang samt 24timer på teoritentamen.no helt til jeg klarte over 90% hver gang. Spørsmålene lignet veldig. :)

 

Skal som regel ikke mere til hvis man har litt peiling fra før (gjerne bare fulgt godt med når man sitter på noen og eventuelt spurt litt) og har kjørt en del før hvor man har fulgt godt med.

Lenke til kommentar

Jeg besto teoriprøven med 1 av 7 mulige feil for ikke så lenge siden (to uker tror jeg det var), og alt jeg gjorde var å lese en lærebok én gang, samt gjøre 50-60 prøver på teoritentamen.no.

 

Verre var det ikke, og jeg brukte til sammen 250 (lærebok) + 60 (teoritentamen.no) + 470 (selve prøven) kr på prøven - som jo er billigere enn å stryke én eller flere ganger.

Bare les boka én eller flere ganger, samt gjør så mange prøver på teoritentamen.no som du orker - og du skal være klar til å bestå! :)

Lenke til kommentar

Med godt nok grunnlag kan man søke om å ta teoriprøven muntlig (såvidt jeg vet), sånn at du i alle fall får en tilpasset prøve.

Angående øvingen vil jeg vel anbefale deg å få inn alle trafikkreglene og situasjonene praktisk, det vil si å kjøre mye med kjøreskole og hjemme. Hjemme er det viktig at ledsager KAN alle trafikkreglene, noe som ikke alltid er tilfellet (min mor kunne for eksempel ikke rundkjøring skikkelig da dette ikke var del av hennes kjøreopplæring).

 

Men hvis du klarer å ta prøven teoretisk, så skal det nok være mulig å bestå ved å kun gjøre en haug med prøver på teoritentamen.no for deretter å ta prøven teoretisk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Når jeg søkte om førerkort på nettet (vandels greia?) skrev jeg en trafikkstasjon. Kan jeg ta teorien på en annen trafikkstasjon? Passer meg bedre å ta teorien på en og oppkjøring på en annen...

Du kan ta teoriprøven på alle trafikkstasjoner i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Skal ta bilteorien i morgen, kjenner jeg begynner å bli nervøs nå.

Har lest hele boken å tatt prøven på teoritentamen.no en god del ganger også.

 

Noen siste tips?

Lenke til kommentar

Ta teoritentamen.no så mye du klarer!

Uansett hvor kjedelig det er bør du ikke se deg fornøyd før du har tatt 50-60 prøver og har mellom 0-5 feil blant de siste.

 

Det går fint, prøven er ikke så vanskelig som man skal ha det til - spesielt ikke hvis man har tatt prøver på teoritentamen.no og kjørt en del. Lykke til! :)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+981723478

Ja. man må søke om utvidelse av førerkort.

 

Dette ordna de på trafikkskolen for meg, jeg bare fylte ut hvem jeg var og hva jeg ville (og det var jo å utvide mitt nåværende førerkort til å ta lappen på bil).

Tok meg en uke å få brev i postkassa fra vegvesenet om at det var godkjent, så da var det bare å dra på trafikkstasjonen og ta prøva, og etter å ha lest boka en gang så besto jeg med 2 feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981287349

En ting jeg lurer på er dette.

Hvordan kan dette være svarsalternativet?

Er det ikke siste nummeret på skiltet som sier ifra om kontroll?

Isåfall skulle ikke dette vært Juli?

 

post-135605-0-02312100-1292869288_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Halla!

 

Jeg leste gjennom boka "Veien til førekortet" gjennom ei helg, tok de miniprøvene på www.prove.no. Dro til biltilsynet på Mandagen etter den helga (2 mnd. siden) og bestod med 7 feil! Bestått er bestått!! Og førekortet ble i boks for en uke siden :new_woot:

 

Men jeg lurer nå på om Biltilsynet kommer med regler ang. teoriprøven på nyåret nå, der man kan ha max 5 feil bare. Er dette et rykte, eller stemmer det? :thumbdown:

s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...