Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt dårlig sikkerhet ang. teorien?

Bare tenkte over det, er jo ikke noe problem å ta en kompis sitt legg. og ta teorien "for" han?

 

Ikke det at jeg skal gjøre det, men tanken streifet meg etter at jeg så hvor lite selve teorientesten ville ha info om deg. Selv bestod jeg, 6 feil :new_woot:

Lenke til kommentar

På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det..

 

Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil.

 

Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det..

 

Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil.

 

Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt.

 

Hvordan klarte du å lære alle skilt osv da?

Har gått nøye igjennom svarene mine når jeg har tatt teorien før, og har lest myye... er aldri noe spesielt nervøs heller.

Lenke til kommentar

På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det..

 

Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil.

Man skal gjøre ting slik at man er sikker på mulige situasjoner. Tross alt teorien er basisen på det praktiske. Om du har en del feil, kan sannsynligheten for å gjøre de feilene i det praktiske større. Eneste som hjelper er pugging over en periode

 

Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt.

 

 

Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette...

Ja det stemmer
Lenke til kommentar

Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette...

 

Nei det stemmer ikke. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente i 1 mnd etter bestått teori, men jeg fikk oppkjøring den 14. Feb (3 dager etter 30 års dagen min :o )

 

Det kommer ene og alene ann på når de har ledige "timer" på vegvesenet. Og som nevnt tidligere så må oppkjøring bestilles via kjøreskolen.

 

Men dette kan no variere fra by til by (plass til plass). Slik er det vertfall her i Molde

Lenke til kommentar

På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det..

 

Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil.

 

Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt.

 

Hvordan klarte du å lære alle skilt osv da?

Har gått nøye igjennom svarene mine når jeg har tatt teorien før, og har lest myye... er aldri noe spesielt nervøs heller.

 

Skiltene lærte jeg i storgrad mens jeg øvelseskjørte.

 

-

 

Når jeg klarte teorien så bestilte min kjørelærer oppkjøring med engang, da man må ha passert teorien for å kunne gjøre dette.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette...

 

Nei det stemmer ikke. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente i 1 mnd etter bestått teori, men jeg fikk oppkjøring den 14. Feb (3 dager etter 30 års dagen min :o )

 

Det kommer ene og alene ann på når de har ledige "timer" på vegvesenet. Og som nevnt tidligere så må oppkjøring bestilles via kjøreskolen.

 

Men dette kan no variere fra by til by (plass til plass). Slik er det vertfall her i Molde

 

I oslo så kan man bestille via det her https://svvgw.vegvesen.no/http://sofi.vegvesen.no:7914/forerkort/control/AppointmentReservation1

det gjørde jeg hvertfall da ser man tidspunkt og dato som er ledig og passer for deg

 

jeg valgte 30 november 2010 og klokka 12:30 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...