Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teoritentamen er vel den mest relevante nett-testen du kan ta. Min kjøreskole hadde til og med link til den på deres nettside. Prove.no er temmelig lett ja, er jo de samme 45 spørsmålene hver eneste gang med forskjellig rekkefølge. Etter en 3-4 ganger leste jeg ikke spørsmålene lengre, visste svaret da jeg så den.

 

Ang. spørsmål du får på selve teoriprøven, så vil du få spørsmål der du kan være usikker, men da lønner det seg som oftest å ta det som gjør at trafikken flyter bedre, som i dette tilfellet er at du blinker til venstre i en rundkjøring dersom du skal dit, selv om du ikke tror det.

Lenke til kommentar

Noen tips til en som skal ta teoriprøven på mandag? Bør jeg ha lest boken fler ganger enn en gang?

Har øvd litt på prove.no, men er ikke så vanskelig og ser at Toppris nevner at Teoritentamen er den mest relevante nett testen jeg kan ta.

Bør jeg lese gjennom boken en gang til og ta en del prøver på nettet?

Lenke til kommentar

Ja, les gjennom en gang til og kjøp en kode på teoritentamen. Kjør gjennnom maaaaaaaaange tester. Jeg syns teorien var ganske så lik teoritentamen, så du bør teste deg sjøl der. Jeg har bare prøvd gratisversjonen på prove og den er rett og slett altfor lett. Teoritentamen er mye bedre og vanskeligere.

Lenke til kommentar

Den siden suger. Det gjør forsåvidt alle andre sider også hvis man skal øve rett før man tar prøven for å bli vandt til spørsmålene. Alle MÅ bruke teoritentamen.no og stå i flere prøver der før man tar selve teorien.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

www.teoritentamen.no er klart best ja. Kjør igjennom 30-40-50 ganger og helst ikke stryk på mer enn noen få så går det som regel bra.

 

I tillegg må man ha helhetsforståelse for visse ting som f.eks. vikeplikt og filvalg. Der er det ikke alltid et typisk fasitsvar, alt etter hvor komplisert trafikkbildet er. Det er her alt for mange sliter, helthetsforståelsen. Hvor lang bremselengde man trenger i 60 og så videre kan pugges, det kan ikke helthetsforståelsen av visse ting. Det må læres og FORSTÅS.

Lenke til kommentar

Jeg besto teorien med 2 feil i går. Skjønner ikke at det er så mange som stryker. Jeg leste gjennom boken kvelden før, samt tok et par prøver på teoritentamen. Det meste var egentlig ganske rett fram... Bare pass på "lurespørsmålene" som de har.

Lenke til kommentar

Kunne vist ta teori klasse b i Tønsberg.

 

Hadde ikke trudd jeg skulle klare det :D

 

Edit: Hva skjer med lang tid å få oppkjøring? Dama nede på Statens Vegvesen sa det var mange som skulle ha oppkjøring så jeg ikke kunne regne med å få time før uti september.

Jeg ringte kjøreskolen og de sa at Vegvesenet ikke tok imot registrering... så jeg må vente til neste uke med å melde meg på.

 

Kan de ikke ansette flere sensorer til praktisk prøve?!

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat en hemmelighet at det er lange ventetider nå for tiden. Jeg bestilte oppkjøring for en uke siden, fikk time i begynnelsen av september... Men de hadde fått inn en avbestilling, så har nå oppkjøring 10. august. Dette er riktig nok hos Billingstad i Bærum, er sikkert kortere ventetid andre steder. Når du er ferdig og klar til å kjøre opp, så ringer du og maser litt på dem.

Lenke til kommentar

Jeg bor ikke langt fra Tønsberg. Bestod teorien forrige uke, og mandag denne uken så fikk kjøreskolen bestilt oppkjøring til meg. Dato er 27.august. Så det er lang ventetid på det her ja. Tror det er noe ledig før det i Larvik, men det må du nesten høre med kjøreskolen din om. Min var ikke så sugen på ideen at jeg funderte på å ta oppkjøring et annet sted enn Vestfold. Vegvesenet legger ut lister hver mandag fikk jeg beskjed om, dessuten er det mange kjøreskoler fra Oslo området som tar plassene. Noen ganger så hender det at vegvesenet legger ut ekstra oppkjøringer på lørdager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer da an på om man faktisk vil lære seg reglene eller ikke. Selv leste jeg boka, tok prøver på teoritentamen.no, før jeg sto med 2 feil. Men jeg kjenner flere som absolutt ikke kan trafikkreglene, som likevel sto med god margin. De tok en haug av tester på teoritentamen kvelden før, og stod på teoriprøven... En enklere prøve skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...