Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, det nyeste spillet jeg har installert er vel Titan Quest. Funker bra det :) Spiller alt på medium, med høyeste tilgjengelige widescreen-oppløsning.

7218181[/snapback]

 

Hø??

 

Har x1400 i maskinen, med 2 gb minne og 1,83 duo.

Har innstallert windows på nytt og bruker omega-drivere.

Likevel kjører jeg knapt Titan quest på low... Ikke prøvd medium, men det hakker mye på enkelte baner på low...

Bruker 1280*800 oppløsning

 

Ser da ikke for meg at man i hele tatt kan kjøre det med det integrerte kortet... :hmm:

Lenke til kommentar

Kommer ingen vei med firmwaren, for ingen programmer finner stasjonen. :(

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

 

EDIT: Glem det, jeg klarte det ved å gjennopprette hele systemet. Da dukket den plutselig opp den andre gangen. Takker for all hjelp. :w00t::fun:

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar
Nei, med integrert kort kan man nok se langt etter å spille spill som Titan Quest.

 

Rart at det hakket hos deg, jeg kjører selv med de nyeste dell-driverene, altså ikke omega-drivere, og det funker fjell.

7221124[/snapback]

 

Hakket på de verste banene uti spillet, spesielt en bane der alt brant, masse effekter... Svært vanskelig å spille da.

For det meste gikk det glatt da :)

Lenke til kommentar
Kommer ingen vei med firmwaren, for ingen programmer finner stasjonen. :(
Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

 

EDIT: Glem det, jeg klarte det ved å gjennopprette hele systemet. Da dukket den plutselig opp den andre gangen. Takker for all hjelp. :w00t::fun:

7221400[/snapback]

 

Åssen er det man gjenoppretter det igjen? Mister man alt som er lagret på harddisken?

Lenke til kommentar
Åssen er det man gjenoppretter det igjen? Mister man alt som er lagret på harddisken?

7243472[/snapback]

Det spørs hvordan man gjør det. Hvis man bruker dell sin måte, ja, men hvis duu gjør det via windows går det som regel greit. Den gir da bare nye navn til de filene som er berørt eller noe sånt.

 

Trykk på Start - Hjelp og Støtte - Angre endringer på datamaskinen ved hjelp av Systemgjenoppretting og velg ønsket dato.

Lenke til kommentar
Noen andre som har erfart at tastene på tastaturet sitter litt løst og av og til detter av?

7243827[/snapback]

 

Sendte mail til dell og forklarte saken. Ble til at de sender meg et nytt tastatur og forklaring på hvordan man skifter dette. Blir mye letter for min del siden jeg slipper å sende inn pc'n til service. (håper dog ikke skifting av tastaturet er noe vanskelig)

Lenke til kommentar
Hvordan drar denne maskinen FEAR? Tenker på 1.83GHz, X1400, 1GB RAM. Eventuelt 2.0GHz.

 

Noen som vet? Krever langt fra maks settings.

7244524[/snapback]

 

Er vel ca en måned siden jeg testet, men det gikk veldig bra å spille fear. Når jeg kjørte alt på low (ca 800x600) så hadde jeg unødvendig høy fps. Så gikk bra å stille opp og, noe på low og noe på medium så vidt jeg husker, for å finne en balansegang. Er jo veldig mye å stille på, så mange mulige løsninger for å få høy fps / bra kvalitet på.

 

Går an å spille på medium og, men husk at det er subjektivt på hvor mange fps man krever før man syns det er bra.

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Søren! Jeg som gikk og ventet på at tilbudet om 2x ram skulle komme tilbake, så gjelder det bare fra 512 til 1024, og ikke 1024 til 2048.... Jeg skal ha 2048, men det koster jo 1700,- ekstra... :no:

 

Hadde jeg bestilt for noen dager siden, hadde jeg spart 700 kroner....

 

Og nå er det med gratis printer, men det trenger jeg jo ikke....

 

Forresten så lønner det seg å prøve seg litt fram på Dell sine sider, for på

 

oppsettet fra 8330,- havner jeg på 13168,- med mine egne valg, og på

oppsettet fra 9990,- havner jeg på 13702,- med akkurat de samme valgene! (men da følger det med printer...)

 

Vurderer nå å gå ned fra 160GB til 120GB harddisk for å spare inn pengene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...