Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En lcd-skjerm er optimalisert for én spesiell oppløsning. Kjører du en annen oppløsning vil du nok oppleve at ting kan bli uklare. Har selv samme skjerm som Loko, og det funker ufattelig bra med 1680x1050. Jeg tror nok du vil synes det samme om du kjøper en.

Endret av Porki
Lenke til kommentar
En lcd-skjerm er optimalisert for én spesiell oppløsning. Kjører du en annen oppløsning vil du nok oppleve at ting kan bli uklare. Har selv samme skjerm som Loko, og det funker ufattelig bra med 1680x1050. Jeg tror nok du vil synes det samme om du kjøper en.

7208183[/snapback]

 

Men hvordan ser f.eks. skjermen ut når du surfer på en nettside da? Brukes bare venstre halvdel av skjermen da? Så står det tomt på høyre side?

 

Beklager hvis jeg stiller dumme spørsmål, men det er jo litt viktig å velge riktig :blush:

 

I hvilke situasjoner har man mest bruk for så høy oppløsning?

(Hvis jeg skal jobbe med bilder i photoshop, så får jeg kanskje sett mer av bildet på en gang...? Eller kanskje det bare er en ulempe fordi jeg må zoome mer inn for å se alle detaljene?)

Lenke til kommentar

Nettsider vises helt normalt. Oppløsningen er ikke _så_ ufattelig stor. Om siden legger seg inntil venstre side på en måte som gjør den ubrukelig er siden i så fall veldig dårlig skrevet.

 

I stedet for å spørre hvilke situasjoner man har bruk for så stor oppløsning, synes jeg heller du burde omformulere det og spørre i hvilke situasjoner det _ikke_ er praktisk å ha så stor oppløsning. For å være ærlig er jeg ikke sikker, har ikke opplevd noe negativt med oppløsningen hittil. Om du har veldig dårlig syn kan det kanskje tenkes at det kan bli vanskelig å lese tekst, men det er vanskelig for meg å si.

 

Du må nesten se det selv for å kunne bedømme. Det varierer nok mye fra person til person.

 

Legger ved et screenshot.

post-15017-1162565335_thumb.jpg

Endret av Porki
Lenke til kommentar
Må bare si det...........vandt budrunde på qxl:

3 månder gammel

6400 Digital Home N010646

Core Duo T2050

15,4" 1680x1050 Display with True Life

skjerm kort:256mb ati mobility radeon x1400 graphics cards,pci-express x16

 

7157874[/snapback]

Hei har nå fått maskinen, og den rusler og går men jeg har et slør over bildet, med litt blå skjær i, finner ingen plass og justere kan dere hjelpe ? Finner jo selve lysstyrken på tastaturet da....men

 

PS! det er ikke bildet eller fargene det er noe galt med, men det er innsyns vinkelen. Dette var rart jeg må ha skjermen helt nøyaktig ellers så blir det problem med en gang, da ser en at det blir hvit og defust i kantene med en gang.

Har ikke dette på Fujitsu'en

Skal det være slik at en må være pinlig nøyaktig med vinklingen ?

 

Takker for svar

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Ville bare meddele med dere andre den gode batteritiden jeg får med 9 cellers batteriet.

Med Core Duo t2050, 1 gb ram, 80, gb harddisk, og ati x1400 kortet har jeg nå en power on time på 4 timer og 45 minutter, men har fortsatt igjen 35 % av batteritiden.

Denne tiden får jeg ved lysstyrke 3, men uten ekstra undervolting av prosessor. Har kun surfet og slappet av denne tiden, ikke noen tunge programmer.

Endret av remmm
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man får mediatastene foran til å virke i iTunes? De virker bare når man allerede har programmet åpent og aktivt, men jeg ønsker at de i tillegg skal virke slik som i windows media player. Da kan man styre musikken uansett.

 

Edit: Btw, jeg elsker den høyeste oppløsningen. Det beste med maskinen! (i hvert fall nesten)

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...