Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så maskinen med Core Duo 1.66, 1GB minne, Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050), 80GB (7,200 rpm), 8X DVD+/-RW drive, Intel® Media Accelerator 950 Graphics , 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery, Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module. Prisen vil da bli 10140kr inkl porto. Vil man da få en bedre pc for de pengene av et annet merke?

 

 

Hvorfor så dyrt?

 

1680x1050

80GB 7200rpm

ati x1400

1,6 GHz core duo

1GB ram (2x512 spesialtilbud)

 

Jeg har bestilt nå til 8.641.-

 

MEN jeg måtte ringe for å få denne konfigen.

 

(du sparer ca 650.- på å gå fra 120GB 5400 -> 80GB 7200rpm, og ca 550 på å gå fra 1,73GHz -> 1,6GHz)

Lenke til kommentar

Så maskinen med Core Duo 1.66, 1GB minne, Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050), 80GB (7,200 rpm), 8X DVD+/-RW drive, Intel® Media Accelerator 950 Graphics , 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery, Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module. Prisen vil da bli 10140kr inkl porto. Vil man da få en bedre pc for de pengene av et annet merke?

 

 

Hvorfor så dyrt?

 

1680x1050

80GB 7200rpm

ati x1400

1,6 GHz core duo

1GB ram (2x512 spesialtilbud)

 

Jeg har bestilt nå til 8.641.-

 

MEN jeg måtte ringe for å få denne konfigen.

 

(du sparer ca 650.- på å gå fra 120GB 5400 -> 80GB 7200rpm, og ca 550 på å gå fra 1,73GHz -> 1,6GHz)

7069787[/snapback]

Hmm, når bestilte du? Jeg skal jo ha integrert skjermkort.

tror jeg må ringe å høre med dem, virker jo som den har litt å gå på da.

Lenke til kommentar

Ser også på denne godbiten, har tenkt å spille litt WoW, BF2142 og modelere litt i ProEngineer\Solidworks.

 

Har da tenkt å gå for:

 

1.73ghz

120gb hdd

1024MBram

X1400 med 256 ram

 

Er dette et ok oppsett? Skjønner at BF2142 på max kan bli litt i meste laget, men med medium settings kanskje?

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte min I6400 for vel en mnd siden nå¨spurte jeg om windows mediacenter cd'en var med, selgeren sa at hun ikke var sikker om den fulgte med, men hvis ikke kunne jeg bare ringe teknisk support og få de til å sende den til meg. Nå da jeg ber om den nekter alle. Noen som vet hva jeg har rett til?

Har jeg ikke betalt for den cd'en egentlig? eller betaler man kun for en OEM versjon når man bestiller med win xp media senter?

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte min I6400 for vel en mnd siden nå¨spurte jeg om windows mediacenter cd'en var med, selgeren sa at hun ikke var sikker om den fulgte med, men hvis ikke kunne jeg bare ringe teknisk support og få de til å sende den til meg. Nå da jeg ber om den nekter alle. Noen som vet hva jeg har rett til?

Har jeg ikke betalt for den cd'en egentlig? eller betaler man kun for en OEM versjon når man bestiller med win xp media senter?

7077818[/snapback]

 

Ingen CD desverre, men om kundeservicen har sagt at du bare kan snakke med de folka, så har hun vel lovet deg en CD, eller?

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte min I6400 for vel en mnd siden nå¨spurte jeg om windows mediacenter cd'en var med, selgeren sa at hun ikke var sikker om den fulgte med, men hvis ikke kunne jeg bare ringe teknisk support og få de til å sende den til meg. Nå da jeg ber om den nekter alle. Noen som vet hva jeg har rett til?

Har jeg ikke betalt for den cd'en egentlig? eller betaler man kun for en OEM versjon når man bestiller med win xp media senter?

7077818[/snapback]

 

Ingen CD desverre, men om kundeservicen har sagt at du bare kan snakke med de folka, så har hun vel lovet deg en CD, eller?

7078752[/snapback]

ja,er jo alltids bare å spørre,men tviler!tror du kan ringe microsoft og..

Lenke til kommentar

Ok,

 

Da bestiller jeg denne;

 

-X1300 skjermkort

-Core Duo 1,73GHz

-2x512 minne

-Ultra sharp 1680x1050

-9cell

-DVD brenner

-Bluetooth

-120GB 5400 harddisk

 

=9840kr

 

Ringte inn for å prøve å bytte til integrert skjermkort og 1x1024GB brikke, men da ble prisen nesten 12000kr, pga at noe kampanje pris.

Lenke til kommentar
Ok,

 

Da bestiller jeg denne;

 

-X1300 skjermkort

-Core Duo 1,73GHz

-2x512 minne

-Ultra sharp 1680x1050

-9cell

-DVD brenner

-Bluetooth

-120GB 5400 harddisk

 

=9840kr

 

Ringte inn for å prøve å bytte til integrert skjermkort og 1x1024GB brikke, men da ble prisen nesten 12000kr, pga at noe kampanje pris.

7080831[/snapback]

Heh, jeg ringte en siste gang før jeg bestilte og endte opp med dette:

 

-Integrert skjermkort

-Core 2 Duo 1,83GHz

-1x1024 minne

-Ultra sharp 1680x1050

-9cell

-DVD brenner

-Bluetooth

-80GB 5400 harddisk

-Windows orginal cd.

 

=10040kr Vil si jeg får en del mere for pengene nå.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har ei sånn til min i6400 :) Funker bra hvis du ikke gidder ha ei hel veske neddi sekken :p

 

Benytter også anledningen til å stille et spørsmål:

har nettop formatert pcn, men lcd skjermen skrur seg ikke av når jeg tar ned lokket lenger. Noen som vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar

Problemet er at det eneste jeg kan velge under der er: Ikke gjør noe, sett i ventemodus eller sett i dvalemodus.

 

Kjempefornøyd med pcn jeg ja, og pcn gikk definitivt raskere når jeg fikk en helt ren innstall. Sletta også partisjonen med media direct, så nå har jeg 3 gb mer plass.

Merk: den koden som fulgte med til pcn funket ikke når jeg lånte en venns xp cd, så måtte ty til andre metoder.

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte min I6400 for vel en mnd siden nå¨spurte jeg om windows mediacenter cd'en var med, selgeren sa at hun ikke var sikker om den fulgte med, men hvis ikke kunne jeg bare ringe teknisk support og få de til å sende den til meg.

7077818[/snapback]

 

Da jeg bestilte fikk jeg direktenummer til selgeren jeg snakket med over telefon. Fikk du oppgitt det? I så fall er det vel bare å ringe henne og spørre om hun kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Problemet er at det eneste jeg kan velge under der er: Ikke gjør noe, sett i ventemodus eller sett i dvalemodus.

 

Kjempefornøyd med pcn jeg ja, og pcn gikk definitivt raskere når jeg fikk en helt ren innstall. Sletta også partisjonen med media direct, så nå har jeg 3 gb mer plass.

Merk: den koden som fulgte med til pcn funket ikke når jeg lånte en venns xp cd, så måtte ty til andre metoder.

7085964[/snapback]

Setter du den i vente eller dvalemodus vil vel skjermen slå seg av?

 

Ser at pcn er sendt nå, så tok en dag før den ble sendt. ETA er nå 23/10.

Men jeg ser det står: Incoterms DDU - DELIVERED DUTY UNPAID.

Betyr det at frakt ikke er betalt?

 

1 Free Freight - Internet Promotion 990-10214 står det på pakkseddelen min.

 

Jepp, jeg har ei sånn til min i6400 :) Funker bra hvis du ikke gidder ha ei hel veske neddi sekken :p

 

7085571[/snapback]

Kommer det noe merker på pcn, når man putter pcn ned i veska? ser at en av dem på komplett skriver det.

Endret av b-ill
Lenke til kommentar

Da var maskin bestilt:

 

6400 Digital Home N010646

Core Duo T2050

15,4" 1680x1050 Display with True Life

1024 MB RAM

80 GB HD

DVD+/-RW

9-cell, 80 Whr battry

Intel GMA 950 grafikk

1Y Collect and return

 

Dell 944 All-In-One printer (pris 530,-)

med fulle blekkpatroner

 

total pris 7578,- :dribble:

 

Måtte endre bestilling på telefon for å få denne prisen :thumbup:

Lenke til kommentar

7085964[/snapback]

Setter du den i vente eller dvalemodus vil vel skjermen slå seg av?

 

Jeg vil jo ikke ha den i ventemodus når jeg legger ned skjermen, vil bare at den skal skru seg av. Den gjorde den før uten at ventemodus eller dvalemodus ble aktivert.

 

 

7085571[/snapback]

Kommer det noe merker på pcn, når man putter pcn ned i veska? ser at en av dem på komplett skriver det.

7087052[/snapback]

 

Ingen merker på min så langt i alle fall :) Er et mykt stofflag som legger seg foran glidelåsen på en måte, så tror ikke du vil få noen merker nei.

 

merk: beklager, får ikke til det der quote greia jeg :p

Endret av remmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...