Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket brenneprogram bruker du? Prøv med et annet...?

7676654[/snapback]

 

Jeg bruker sonic som fulgte med pc'n. Lastet ned deepburner,men går fortsatt like seint. Prøvde deepburner og brente ut noen sanger på en verbatim 700mb cd som tok 22 min, noe som jeg trodde skulle ta max 5 min.

Lenke til kommentar

Funker meget bra på min i6400. Specsa kan du se i signaturen min. Jeg synes det er vits i å oppgradere, men om du syns det var verd det etter oppgraderingen må du nesten finne ut av selv. Designet er jo det første du ser, og der er det stooor forskjell fra XP. Les den uoffisielle vista tråden, der vil du lese mye bra om vista :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min i6400 med XP Home i november. Vil gjerne oppgradere til Vista med www.dellvistaupgrade.com. Men da får jeg bare tilbud om Vista Home Basic, men jeg vil gjerne ha Vista Home Premium. Noen som vet om man kan få det ved å betale litt ekstra?

 

(Har sendt mail til dellvistaupgrade.com og spurt, men får ikke svar.)

 

Et spørsmål til:

 

Under "Power Options Properties" har jeg at skjermen skal slå seg av etter 20 min når strømkabelen står i. Problemet er at når jeg vil bruke pc'n igjen vil ikke skjermen slå seg på igjen. Enkleste løsning er å bruke av/på-knappen, sette maskinen i Stand By, for så å slå på igjen, da kommer skjermen tilbake til liv. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet (bortsett fra å disable automatisk turn off monitor)?

Endret av aulvaer
Lenke til kommentar

Ser at det nå også er kommet en del drivere til Vista på dell sine sider:) Bare noen ting jeg lurer på: På en del punkter, som display står det flere mulige driver. Regner med det kommer av at det er forskjellige specs selv om det er samme modell. Men hvilken skal jeg velge? På display står det disse alternativene:

Dell 1707FPt

Dell 1907FPt

Dell 2707WFP

Dell E197FPb

 

Dette er min maskin: Intel Core Duo T2500 2GHz, 1GB minne, ATI x1400 256mb, 80GB (7200rpm), Truescreen 1680x1050. Veit ikke helt hvilken jeg skal velge. Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Ser at det nå også er kommet en del drivere til Vista på dell sine sider:) Bare noen ting jeg lurer på: På en del punkter, som display står det flere mulige driver. Regner med det kommer av at det er forskjellige specs selv om det er samme modell. Men hvilken skal jeg velge? På display står det disse alternativene:

Dell 1707FPt

Dell 1907FPt

Dell 2707WFP

Dell E197FPb

 

Dette er min maskin:  Intel Core Duo T2500 2GHz, 1GB minne, ATI x1400 256mb, 80GB (7200rpm), Truescreen 1680x1050. Veit ikke helt hvilken jeg skal velge. Takknemlig for svar! :)

7718378[/snapback]

Akkurat det der trenger du ikke bry deg om i det hele tatt :) Eneste drivere du må laste ned er Dell quickset og synaptics touchpad driver. Du kan bruke XP driveren til touchpaden.

Lenke til kommentar

Da er det oppgradert, og må si jeg liker det veldig godt. De fleste drivere ser ut til å fungere, bare noen problemer med bluetooth, catalyst control center, intel wireless og dell quickset. Sidene til dell er jo så ufattelige treige for tida, så får jo knapt lastet ned en eneste driver heller :(

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min i6400 med XP Home i november. Vil gjerne oppgradere til Vista med www.dellvistaupgrade.com. Men da får jeg bare tilbud om Vista Home Basic, men jeg vil gjerne ha Vista Home Premium. Noen som vet om man kan få det ved å betale litt ekstra?

 

(Har sendt mail til dellvistaupgrade.com og spurt, men får ikke svar.)

 

Et spørsmål til:

 

Under "Power Options Properties" har jeg at skjermen skal slå seg av etter 20 min når strømkabelen står i. Problemet er at når jeg vil bruke pc'n igjen vil ikke skjermen slå seg på igjen. Enkleste løsning er å bruke av/på-knappen, sette maskinen i Stand By, for så å slå på igjen, da kommer skjermen tilbake til liv. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet (bortsett fra å disable automatisk turn off monitor)?

7710030[/snapback]

Har samme problemet på min. Jeg bare lukker skjermen og åpner igjen så funker det fint.

Lenke til kommentar
Det er vel strømsparingsfunksjonen når den går på batteri som slår til tenker eg!

 

Slå av at skjermkortet skal klokke seg ned når pc går på batteri!

7733106[/snapback]

 

Jepp, du hadde rett. Skjermkortet var klokket ned under batteri. Men nå funker det fint.

 

Takk for svar :thumbup:

7734053[/snapback]

Hvordan slår du av nedklokkingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...