Gå til innhold

Finner ingen glede i spill lenger!


Anbefalte innlegg

I tidlig alder begynnte jeg med interaktive spill. Den gangen var det titler som: Red Alert, Tomb Raider og Goldeneye som sjarmerte. Jeg utviklet meg derfra til spill som Age of Mythology, Warcraft 3, Half Life 2 og nå nylig også World of Warcraft.

 

Det var et tidspunkt for ikke så lenge siden da jeg spilte så mye at det var bekymrende for å si det mildt. Jeg var helt 100% sikker på at denne interessen skulle følge meg livet ut. For rundt et år siden kjøpte jeg World of Warcraft. Dette skulle bli mitt siste spillkjøp på lenge. Jeg ble slukt inn i Azeroth! Der ble jeg frem til juletider. Utrolig nok hadde jeg klart å opprettholde interessen for ett og samme spill i nesten et år! Ny rekord!

 

Men da WoW endelig var slettet, fristet ingenting lenger. Jeg prøvde desperat å installere alle de gammle spillene mine, men nå var de dødskjedelige alle sammen.

Jeg prøvde nye demoer i hopetall. Men det var ingen nyskapenhet å hente. Bygge base, samle ressusrser, skyte fienden.... Samme konsept hele tiden.

 

Nå spør jeg dere som fortsatt spiller som gale.. Er det jeg som er i ferd med å vokse opp? Eller er spillbransjen blitt for kommersiel?

 

Hilsen en gutt som kjeder seg.

Endret av Ohaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff huff. Bruk en av de andre trådene om samme tema, for nå er jeg lei fraser som:

 

"Har jeg endelig begynt å vokse opp?"

"Er spill dårligere enn tidligere?"

 

Nei! Du er enten bare lei spill som et underholdningsmedium, eller så har du ikke funnet gode spill som passer deg. Spill har ikke blitt dårligere og man er ikke barnslig hvis man spiller spill. Innimellom går man rett og slett lei ting.

 

Og hvis du med denne tråden spør om tips om nye spill, så er det meningsløst. Her på forumet er det en tendens til å bare kaste ut en rekke spilltitler uten begrunnelse.

 

Det jeg foreslår er at du finner deg noen spennende aktiviteter. Savner du ikke spill så er problemet løst. Savner du derimot spill, betyr det at du ikke har mistet interessen.

 

No problemo.

Lenke til kommentar

kanskje du burde kjøpe oblivion til pc eller xbox 360... har du ikke veldig bra pc kjøp det til 360.. spillet er veldig nyskapende alle npcene lever sitt eget liv stenger butikkene sine om kvelden spiser trener og lever ett fullverdig liv. + att spillet har utrolig grafikk. og kan by på flere hundre timer moro.

ellers så kan du fortsette og spille wow da ?

Lenke til kommentar

Har litt av samme problemet, spiller fortsatt WoW men mye mindre og finner ingen ting som kan ta over. Grunnen i mitt tilfelle er fordi WoW faktisk er et ganske sosialt spill, spillet var mye mere enn å løpe rundt å drepe kuer.

 

Når det gjelder Oblivion skal jeg prøve dette, men ser for meg at min spillfremtid består for det meste av online spill. Rett å slett for kontakten sin skyld.

Lenke til kommentar

Hva som er morsomt å spille er så subjektivt at tips fra andre stort sett er dødfødt. ;)

Jeg har tidvis vært i samme situasjon som deg. Etter mange år foran skjermen får man gjerne også tilgang til mer eller midre alt som slippes av spill. Det skal mer og mer til for at et spill skal fenge og oppleves unikt eller evt ligne på noe du digget tidligere.

I tillegg kommer spill i sykluser, typisk i år kommer det en hel gjeng rollespill samtidig. Man blir på en måte mettet og når man er sulten igjen så er det bare gamle spill eller ett år til ti nye. Spillindustrien må legge seg i selen for å beholde oss 'gamlinger' (er selv30 og har spilt siden PONG og C64), vi er tross alt kjøpesterke så man skal ikke undervurdere oss :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor gammel du er men jeg kan si av egen erfaring da jeg har spilt i 20år så blir vi veldig kresene etterhvert. Og en kan selvf bli lei og ikke har lyst å spille.

 

Dem siste 3 årene så er det kanskje kommet 4 spill som jeg har spilt ferdige, jeg kjøper masse spill men jeg finner fort ut at dem ikke er fengene nok for meg. Jeg er super kresen!

 

Kanskje det er noe av det samme med deg? Det blir spyttet ut masse spill som blir hypa opp i skyene men som etter min mening er møkk.

 

Men som andre nevnte så kommer Oblivion snart og det kan nok bli meget bra.

Lenke til kommentar

Mine råd:

 

Arranger et minilan uten internett det får deg nok på banen igjen. Gjorde det ihvertfall med meg. Akkurat nå er vi 3-4 stk som har lanet på Open Transport Tycoon Deluxe i en uke på samme kartet. Les mer her, om det skulle være av interesse.

 

Ellers anbefaler jeg deg å vente til TES IV Oblivion kommer ut. Det blir nok bra.

 

Eller du trenger bare en real pause fra spill og pc.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er lite aktuelt å kjøpe ny konsoll, da økonomien ikke akkurat er på topp.

Ellers har jeg prøvd å LANe en del, men det er ikke noe du kan gjøre så ofte.

 

Jeg finner mye glede i andre ting utenfor datarommet, men opplever likevel at det blir mye tid til overs der jeg mer enn gjerne skulle satt meg ned med et uskyldig dataspill.

Kanskje jeg trenger en ny hobby, eller bare en pause :hmm:

Lenke til kommentar
I tidlig alder begynnte jeg med interaktive spill. Den gangen var det titler som: Red Alert, Tomb Raider og Goldeneye som sjarmerte. Jeg utviklet meg derfra til spill som Age of Mythology, Warcraft 3, Half Life 2 og nå nylig også World of Warcraft.

 

Det var et tidspunkt for ikke så  lenge siden da jeg spilte så mye at det var bekymrende for å si det mildt. Jeg var helt 100% sikker på at denne interessen skulle følge meg livet ut. For rundt et år siden kjøpte jeg World of Warcraft. Dette skulle bli mitt siste spillkjøp på lenge. Jeg ble slukt inn i Azeroth!  Der ble jeg frem til juletider. Utrolig nok hadde jeg klart å opprettholde interessen for ett og samme spill i nesten et år! Ny rekord!

 

Men da WoW endelig var slettet, fristet ingenting lenger. Jeg prøvde desperat å installere alle de gammle spillene mine, men nå var de dødskjedelige alle sammen.

Jeg prøvde nye demoer i hopetall. Men det var ingen nyskapenhet å hente. Bygge base,  samle ressusrser, skyte fienden.... Samme konsept hele tiden.

 

Nå spør jeg dere som fortsatt spiller som gale.. Er det jeg som er i ferd med å vokse opp? Eller er spillbransjen blitt for kommersiel?

 

Hilsen en gutt som kjeder seg.

5723951[/snapback]

 

Interessen din for spel kommer nok tilbake, berre slapp av.

 

Sjølv satt eg ei veke og stirra på dataskjermen uten å finne ut kva eg skulle gjere med den. Etterkvart kom interessa tilbake for gamle spel, og eg begynte å spela som før.

 

Alt du treng er ein pause frå dataspeling. Alternativt kan du spele modder.

Lenke til kommentar
I tidlig alder begynnte jeg med interaktive spill. Den gangen var det titler som: Red Alert, Tomb Raider og Goldeneye som sjarmerte. Jeg utviklet meg derfra til spill som Age of Mythology, Warcraft 3, Half Life 2 og nå nylig også World of Warcraft.

 

Det var et tidspunkt for ikke så  lenge siden da jeg spilte så mye at det var bekymrende for å si det mildt. Jeg var helt 100% sikker på at denne interessen skulle følge meg livet ut. For rundt et år siden kjøpte jeg World of Warcraft. Dette skulle bli mitt siste spillkjøp på lenge. Jeg ble slukt inn i Azeroth!  Der ble jeg frem til juletider. Utrolig nok hadde jeg klart å opprettholde interessen for ett og samme spill i nesten et år! Ny rekord!

 

Men da WoW endelig var slettet, fristet ingenting lenger. Jeg prøvde desperat å installere alle de gammle spillene mine, men nå var de dødskjedelige alle sammen.

Jeg prøvde nye demoer i hopetall. Men det var ingen nyskapenhet å hente. Bygge base,  samle ressusrser, skyte fienden.... Samme konsept hele tiden.

 

Nå spør jeg dere som fortsatt spiller som gale.. Er det jeg som er i ferd med å vokse opp? Eller er spillbransjen blitt for kommersiel?

 

Hilsen en gutt som kjeder seg.

5723951[/snapback]

Du har bare blitt en meget syk mann som mest sannsynelig bare har 2 uker igjen å leve ikke noe farlig. :thumbup: Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...