Gå til innhold

Finner ingen glede i spill lenger!


Anbefalte innlegg

Hei

Anbefaler følgende kur:

 

Gothic 2, kommende Gothic 3 og Oblivion.

 

Dette er spill som helt sikkert vil vekke liv i spilltrette voksne personer. Gothic 2 var det spillet som vekket min interesse igjen. Var møkk lei spill og trodde jeg var blitt for gammel til slikt, men den gang ei ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min anbefaling er å skaffe seg de gamle klassikerne. Alle mine favorittspill er utgitt før 2000, jeg er nesten fristet til å tro at spill var bedre før i tiden..

 

 

Anskaff deg gamle lucasarts-spill som DoTT, monkey island, full throttle eller sam&max.

 

Fyr opp diablo 1. Eller little big adventure 1 eller 2. PANG. Baldurs gate 1 og 2. Quake. Final fantansy 6. James Pond. Super mari bros. 3. Zelda OOT eller MM.

 

Jeg var i samme situasjon som deg, men etter en solid dose retro-kvalitet har jeg funnet ny glede i spilling. Jeg kan også sammenligne litt, og legger merke til hvor blottet f. eks WOW eller battlefield 2 er for mye av det som gjorde de gamle spillene til klassikere.

 

 

En annen ting som kan gi deg gløden tilbake er å LAGE spill, ikke bare spille de. Etter jeg begynte med spillmodding så fikk jeg mye større glede utav spillene, da jeg visste hva som måtte til for å lage de.

Endret av slash
Lenke til kommentar

Jeg følte det på samme måte som trådstarter.

 

Men jeg tror problemet skyldtes at jeg hadde vært i PC-verdenen altfor lenge, og glemt konsollverdenen. Da spesielt nintendo, barndommens kongekonsollmakere.

 

I disse dager har spillinteressen blomstret opp igjen, etter å ha ligget på latsiden 2-3 år. Takken for dette skal gå til Nintendo og Mario. Jeg hadde totalt glemt, hvor kult det er å sitte foran TV-en med andre, og banke dem samtidig som man snakker piss og knasker på potetgull... er noe annet enn tiden jeg satt timesvis alene foran PC-en og linket i Unreal Tournament liksom.

 

Kanskje ligger nøkkelen ikke engang i nintendo og mario, men heller det å kunne sitte sammen med andre i stua og spille sammen med dem på samme maskin/TV? Der er PC-bransjen temmelig underutviklet kan man si.

 

Det er til og med mye morsommere å spille FIFA sammen på samme TV og maskin, enn det var å spille FIFA sammen med kompisen i stua hans med to datamaskiner koblet til hverandre. Nå som jeg har blitt voksen, har den menneskelige nærhet og kameratskap blitt mye viktigere for å kunne nyte et spill, og jeg kan ikke lenger sitte helt alene sent inne i nattetimene og ta shockgun-komboer på folk.

 

Bare min egen lille historie.

Lenke til kommentar

Fra det du skriver virker det som du liker eller i det minste likte strategi spill, hva med å prøve civlization 4, det er nok anderledes enn de strategi spillene du har nevnt fordi en starter ikke med en base men en by og bygger en siviliasjon opp og spillet er ikke real time, men turn based

Lenke til kommentar

Jeg har et litt ekstremt forslag: kutt ut spilling helt en lenger periode, la oss si et par års tid. I mellomtiden kan du spare penger til ny hardware. Skaffe deg en annen hobby eller noe, og slutt å følge med på spillbransjen. Og så kommer du tilbake til "fresht" bord der alle spill har hoppet inn i en ny generasjon, og du får DEN "WOW" opplevelsen!

 

Jeg har spilt i omtrent 20 år, og har hatt flere avbrekk fordi andre ting har interessert meg mer. Alltid gøy å komme tilbake etter et langt avbrekk! :D

Lenke til kommentar

Liker du RTS anbefaler jeg Total Annihilation. Får inntrykket av at altfor få har engang prøvd dette episke spillet. Dette er tidenes beste RTS folkens, ikke la det gå dere hus forbi! Finnes ikke bedre online RTS. Over 8 år gammelt, men kan fremdeles hamle opp med hva det skal være av nyere spill når det gjelder spillbarhet. Blir du lei av dette, oppsøk lege. :p Må prøves. Jeg sier ikke mer.

Lenke til kommentar

Føler det samme for øyeblikket.

 

Jeg mener ikke at spillene blir dårligere med tidene (dog foretrekker jeg mange av klassikerene), men at konseptene blir oppbrukt. Spill som Age of Empires, Unreal Tournament, og Battlefield, er vi "lei" av, fordi vi har sett så mye av det. Vi ser skjeldent noe nytt og revolusjonerende lenger.

 

Derfor har jeg meget stor tro på Nintendo Revolution. Det er et helt nytt konsept, og blir forhåpentligvis et frisk vindkast inn i spillenes verden.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Av samme grunn har jeg stor tro på Supreme Commander. Chris Taylor som er ledende designer har vært med på å revolusjonere sjangeren før, nettopp med Total Annihilation, og han søker etter å gjøre det samme igjen denne gangen. Han er forøvrig enig med Rune_F i at konseptene blir oppbrukt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv noen av de gamle klassikerene, som f.eks monkey island/DoTT, heroes 2/3, Total Anihilation, eller prøv noen mindre kjente (sjekk underdogs, eller prøv f.eks freeciv (civ4 ble kjedelig etter 3-4 spill, der alle var helt like..), elastomania/across/x-moto), eller prøv noe helt annet med pc'en.

 

Prøv programmering, lek litt med grafikk, kanskje lage litt musikk.. Begynn å se anime.. Se fram til nye nintendo konsollen.. mye gøy :)

Lenke til kommentar

Foreslår at du lar deg selv ta en pause, og ikke prøver å "tvinge" deg til å spille bare fordi du mener at du egentlig skulle være interessert. Jeg har selv lange perioder hvor jeg ikke rører borti spill i det hele tatt, ofte flere måneder av gangen. For så å plutselig gjenoppdage favorittene mine, og kaste bort dag og natt som aldri før. :D

 

Foreslår å se etter alternativ underholdning. F.eks. klisjéer, som en god bok (har lest samtlige harry-potter bøkene på engelsk, 5 stargatebøker, Narnia, ringenes herre, hobbiten, silmarillion etc., bare i løpet av noen få spill-tørre perioder. Flere av dem har jeg lest, selv om jeg trodde de ville være for barnslige eller kjedelige, for så å bli positivt overrasket) ;) , lære språk etc. Eller prøve å få deg selv hekta på en eller annen tv-serie. Jeg digger Stargate nok til å kjøpe samtlige sesonger på DVD, har sett alt hittil, deltar på diskusjonsforum etc., har sett alt av den nye Battlestar Galactica serien. Bruttern digger Buffy og Angel etc. Jeg har også samlet alt som er oversatt til engelsk av et par manga-tegneserier, og kjøper etterhvert som de oversettes. Skjer sakte nok til at lommeboka ikke eksploderer.

 

Akkurat nå har jeg ikke spillt noe på mange dager. Klør etter Oblivion, men har ikke råd til det. (Nærmere bestemt, har ikke råd til datamaskin til det :cry:. Kanskje kjøpe xbox360? Eller grave fram Morrowind fra spillbundelen som kom med skjermkortet jeg kjøpte for 2 år sida :p )

 

Regner med at om et års tid, så er PC-markedet kommet såpass langt at det som er en gjennomsnitts spillmaskin da, vil tilsvare det som er toppen nå. Handler bare om å ikke lese for mye om spillutviklinga på nettet i mellomtida. ;)

 

Er bare naturlig at interessen varierer etterhvert som man blir mer "herdet" overfor nye titler; og at det skal lengre tid med utvikling i spillteknologi før man oppfatter nye spill som noe spesielt nytt. Ingen er interessert i noen bestemt ting hver dag gjennom hele livet. Selv om man kan tro det når man ikke har levd lenge nok til å ha observert disse svingningene. Dette vil jeg tro er noe som hender med de fleste før eller siden. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg var ganske lei dataspill....det som funket for meg, var å spille super nintendo til fingrene blødde, å supernintendo stikka måtte skrus opp og knappene inni måtte limes.....

Har ikke sakt navnet "super nintendo" siden, var så lei at jeg ville spy....da begynt dataspillene å friste igjen...VELDIG!

 

Hmm, det er jo også en lur ting å gjøre, å gjøre mere fornuftige ting, eller gå tur i skog og mark :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke så rart at folk mister litt av interessen etter å ha spillt WoW.. Det er et utrolig bra spill og Blizzard har satt standaren skyhøyt og det er omtrent ingen spill som har så mye dybde som wow. Og det at det er MMO hjelper godt på til at man ikke liker 1player spill lenger og foretrekker sosiale spill. Neppe en tilfeldighet at 6 millioner verden rundt spiller det.

Lenke til kommentar

Har selv hatt mange episoder jeg er drit lei av spill,da går det mest i episoder og filmer. Men nå er det på an igjen..

 

F.eks spiller man spill som Battlefield 2 og spiller america's army etter det så bare rynker man bare på nesten. America's army er bra laget til og selvsagt realistisk, men den dårlige grafikken i forhold til Battlefield 2 så slår det ikke an.

 

Er veldig sjelden at jeg liker et spill som har dårlig grafikk. Vel utenom Full Throttle. kjøpte det spillet når det kom ut for maaaaange år siden..Har aldri kost meg så mye med et spill som med Full Throttle.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

WoW kan ta knekken på noen og enhver... Spilte det i to-tre måneder, da gikk jeg skikkelig drittlei. For et jævla møkkaspill, angrer på at jeg har kastet bort mange timer av livet mitt på den møkka.

 

Så jævla meningsløst det spillet virker når man har gått lei. Gå opp til level 60, få de beste itemsa, så du kan kicke mer ass i PvP og enklere ta nye PvE bosser, re-roll og gjør den samme dritten igjen.

 

Tragisk spill.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt WoW siden cloased Beta i 2004, og sluttet den 23 Mars. WoW ødela all spillegleden min, alle andre spill ble kjedelige. Jeg mener fortsatt at det er et fantastisk spill, men etter over et år som lvl 60 blir det ganske ensformig. Uansett, Oblivion ble kuren for meg, beste spillet jeg noen gang har spilt, og jeg har spilt masse! Jeg har mistet all lysten til å spille WoW, fordi Oblivion er så mye mer utfordrene. Så til alle som er lei av gaming, prøv Oblivion. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv mistet mye av gleden med spill. Før pleide jeg å spille rundt 2 timer daglig, nå blir det sjelden mer enn 3-4 timer i uka.

 

Svært mange spill er dårlige - og kun fps, multiplayer og grafikk er prioritert. Når jeg først spiller går det i Gothic II, og et par eldre spill.

 

Det er synd at det ikke lages gode, gamle Point 'n Click-spill, som f.eks Monkey Island, Broken Sword, og King's Quest.

 

CS-fjortissene har seiret, desverre... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...