Gå til innhold

Ord som er vanskelige å forklare:


VTW

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen ord som du ikke skjønner, eller kan være vanskelige å forklare meningen med til andre?

 

Selv synes jeg det er veldig vanskelig å forklare til andre hva hva et prinsipp er.:ermm:

Særlig til lillesøsteren min som ikke skjønner så vanskelige ord

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.

Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe :)

Lenke til kommentar
Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.

Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe :)

5717488[/snapback]

Er ofte jeg ikke husker det norske ordet for et eller annet, og må bruke det engelske for å forklare.

Lenke til kommentar

"Etikk er læren om rett og galt. Det finnes ulike etiske teorier som vektlegger ulike ting når «det som er rett» skal bedømmes. Når det gjelder etiske spørsmål, sies det at det er fire tilnærmingsmåter: Konsekvensetikk, pliktetikk, sinnelagsetikk og formålsetikk." - Sakset fra wikipedia.

Lenke til kommentar
Forskjell på GNP(engelsk) og GDP (engelsk)

5718881[/snapback]

 

GNP = Gros National Product = Brutto nasjonalprodukt

GDP = Gross Domestic Product = brutto innenlandsk nasjonalprodukt

 

nå er ikke jeg økonom (og det er leeenge siden jeg hadde sosøk på vgs) men jeg regner med at GDp = GNP - handel

 

(rett meg hvis jeg tar feil på forklaringen på forskjellene...)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
etikk, Kan noen gi meg en definisjon på det?

5717934[/snapback]

 

Et eksempel på et etisk spørsmål kan være:

Du og 20 andre mennesker er innestengt i et fengsel. En fangevokter sier at du har to valg. Enten velger du ut 5 mennesker, som der etter vil bli drept. Eller så skyter fangevokteren 10 mennesker på måfå. Hva velger du?

 

Etiske spørsmål har aldri noen fast fasitt. Svaret vil være forskjellig fra person til person!

Lenke til kommentar
Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.

Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe :)

5717488[/snapback]

Samme her :hmm:

5721773[/snapback]

 

Kan jo være fordi det engeslske språket har flere ord osv enn hva det norske har? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...