Gå til innhold

Retur av 6800GT fikk 6800GS tilbake :(


Anbefalte innlegg

Morarenten fra 1 jan 2005 til 25 feb 2006 på 3500 er 360 kroner. Så det er snakk om 700 - 360 = 340 kroner det vil si at enten så kan butikken gi tilbake 3160 eller de kan ta tilbake denne 6800gs og gi en 7800gs (denne koster ca 2800 kroner) - eller de kan finne frem en 6800gt.

 

De greier sikkert å grave frem et gt kort hvis de må, men det er jo enklere å sende et kort de har på lager. Uansett kommer jo Plast til å bli sittende veldig lenge uten grafikkkort, mens han/hun venter på at databutikken.com skal finne frem et 6800gt. Så for prinsippet sin skyld burde jo kortet sendes tilbake, men rent praktisk så er det jo vanskelig å gjøre fordi Plast vil sitte uten kort lenge..

 

Antar at databutikken.com spekulerer i at de fleste vil tenke at det er bedre med en fugl i hånden enn en marginalt raskere fugl på taket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener på at de kan prøve å erstatte produktet 2 ganger. Går det ikke etter dette, så har kjøper krav på penger tilbake. Faenas, nettop hatt om dette i økonomi. Hmm, kanskje jeg burde følge med i timen i stedet for å bare sitte inne her...

5662355[/snapback]

 

Vanlig praksis er at forretningen har 2 sjanser på seg til å rette (samme) feil. Tredje gangen med samme feil bør kunden få nytt produkt/hevet kjøpet.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å spørre om å få et 7800GS med et mellomlegg de kan foreslå på denne handelen. Jeg har praktisert dette i noen få tilfeller og fått gode avtaler.

 

Ikke krev ditt og datt, forsøk heller å finne samarbeidende løsninger hvor de setter betingelsene. Det vil til syvende og sist være i din beste interesse som kunde.

 

Edit:

Sa flere tilfeller, noe som er feil da jeg sjelden har hatt alvorlige feil på hardware.

 

Å gjøre dette ved første kontakt gir ofte størst sjangs for en god avtale, har man begynt å "krangle" er det vanskelig å få til en avtale.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mener på at de kan prøve å erstatte produktet 2 ganger. Går det ikke etter dette, så har kjøper krav på penger tilbake. Faenas, nettop hatt om dette i økonomi. Hmm, kanskje jeg burde følge med i timen i stedet for å bare sitte inne her...

5662355[/snapback]

 

Etter 3 ødelagte kort blir det vel uansett.. så vi er vel igrunnen enige

 

Er på mitt 3dje pov 6800gt nå.. Tør ikke bruke det i denne maskinen lenger.. bruker det i en annen :p

Lenke til kommentar
Siden to av kortene hans har gått i stykker har han krav om å heve kjøpet. butikken skal altid få en sjangse til å ordne opp.

5662282[/snapback]

 

Det er vel 3 ganger før man kan heve kjøpet?

5662330[/snapback]

 

Det staar at tredje gang man sitter igjen med problemet kan man heve kjoepet. Dvs at butikken faar to reparasjons-/erstatningsforsoek.

Lenke til kommentar
Selv om man da kan heve kjøpet innenfor garanti/reklamasjons tiden så betyr vel ikke det at man får prisen man betalte den gang?

5663078[/snapback]

 

Nei, se forbrukerkjøpsloven paragraf 50. På datautstyr, som får ytelsesøkninger raskere enn man kan si kake, kan det i en del tilfeller være mer økonomisk gunstig for butikken å gi kunden et produkt tilbake som er både bedre og billigere enn det opprinnelige. Hvis kunden sier nei til noe slikt må han forholde seg til paragraf 50.

Lenke til kommentar

edit:Kremt. Tror det jeg også-rundt 1800-2000kr

 

Synes dette er en helt ok erstatning. (6800gs)

 

 

Nå er jeg ikke helt sikker men nært, alle agp versjonene kommer med gt kjerne ikke bare det men alle gs versjonene kan man også åpne de siste pipsene på også (dette var tillfellet på 6800gs agp kortet jeg kjøpte, og etter å ha lest sier ryktet at alle agp verjonene er slik).

 

Videre har du alleredet brent 2 kort og har fått det tredje kortet, noe som kan tyde på at øvrig hardware på pcen din ikke er snill med skjermkortet eller så klokker du dem for høyt. Med tanke på dette er dette etter min mening like mye som du kunne håpet på. Om du sitter å venter på et 7800gs uten mellomlegg synes jeg du forventer altfor mye.

 

edit;

Trengte vist ikke å lete etter linker til gode 6800gs tester for hw.no har en egen ganske ny en. Her også blir det påpekt at 6800gs i flere sitvasjoner er nærmere 6800ultra ytelse. så du har ingenting å henge med hodet for

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/p...6800_gs/23799/9

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Tror nesten han skal være fornøyd med det han har fått, to brente kort på et halvår :roll:

5663809[/snapback]

 

Kan vi ikke prøve å holde oss til saken? Sålenge vi ikke vet at vedkommende har en dårlig maskin, så er det ingen grunn til "skal være fornøyd", ellers synes jeg dine innlegg er mer preget av hvordan du synes ting burde være enn hva loven sier. Vedkommende har åpenbart rett på et 6800 GT (eller bedre) om han ønsker det, slik saken er framlagt i denne tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...