Gå til innhold

Retur av 6800GT fikk 6800GS tilbake :(


Anbefalte innlegg

Kjøpte i Januar i fjor et Leadtek 6800 GT kort (AGP) fra databutikken.com

Da dette kortet takket for seg i Juli så sendte jeg det tilbake og fikk et maken kort tilbake.

Men, det nye kortet fungerte i ca like lang tid som det første før det også valgte å vise helt korrupt grafikk på skjermen som var den samme feilen som jeg hadde på det første.

Sendte det andre kortet tilbake, samens med et brev med feilbeskrivelse og et ønske om å få hevet kjøpet for å få tilbake pengene (3500,- kr) som var det jeg ga for det første kortet.

Da 6800GT er et kort som ikke lenger er i salg så vil jeg heller bruke pengene på et bedre eller tilsvarende kort. 3500,- kr er tross alt en god del penger er derfor IKKE interessert i å ha noe som er dårligere enn det jeg hadde og betalte dyrt for.

 

Det har nå gått 2 uker siden jeg sendte in det andre kortet og da jeg sjekket postkassen min i dag så fant jeg en hentelapp om at det var kommet en pakke til meg fra databutikken.com

Pakkens innholdet viste seg å være et Point of view GeForce 6800GS som er en noe slappere versjon enn GT versjonen :-(

 

Så jeg lurer derfor på hva dere mener jeg bør gjøre nå.

Bite i det sure eplet og beholde det nye GS kortet.

Eller sende det i retur og kreve å få pengene som jeg betalte for det første kortet tilbake.

Har jeg i det hele tatt krav på å få hevet kjøpet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt forskjell, men mest målbar, tror jeg :whistle:

Men det blir urimelig å kreve et 7800GS, da har du jo i realiteten fått en gratis oppgradering.

Hvis alle finner en måte å ødelegge skjermkortet sitt på for så å kreve nytt, blir datautstyr veldig dyrt etterhvert.

5660055[/snapback]

 

Om de ikke kan gi en 6800 GT så er ikke det urimlig, det er butikkens problem, har opplevd det samme selv, at butikkene gir deg et litt dårligere kort en du hadde. Jeg ba de skaffe et annet, egentlig mest av prinsipp.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selvsagt skal du ikke få et dårligere kort, men hva er grunnen til at du fikk dette istedet?

Har produksjonen av 6800GT-brikker opphørt?

5660154[/snapback]

 

Kan hende det er stress å få tak i, når jeg sendte inn mitt ti4200 hadde den gått ut for en stund siden, og jeg fikk tilbud om et litt dårligere kort, men de klarte å grave opp et ti4200 til slutt, så kan hende det bare er av praktiske hensyn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men da har han jo hatt gratis skjermkort i et år, og webshopen må da bære hele tapet for det, mot at de bare gir han et annet kort.

Syns det blir litt feil slik, men det er ikke min sak.

Han bør få tilbake så mange penger som et likegyldig kort koster i dag, det er nå min mening da.

Lenke til kommentar
Hvis du krasjer bilen din hvert tredje år for eksempel, så får du ny bil hver eneste gang.

Er dette riktig? :no:

Tenk litt neste gang før du svarer.

5660493[/snapback]

 

Nå er det jo en viss forskjell på et produkt som går i stykker "av seg selv" og et man ødelegger.

 

Men jeg tror heller ikek det er riktig at du kan heve, tror man bare kan gjøre det etter at selgeren har prøvd å reparere et visst antall ganger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...