Gå til innhold

Retur av 6800GT fikk 6800GS tilbake :(


Anbefalte innlegg

Men 6800GS har jo kanskje bedre "fasiliteter" enn 6800GT, med tanke på redusert teknologi på kjerne som fører til lavere strømforbruk osv. :)

5667053[/snapback]

 

Ja, men man kan allikvel neppe protestere om en bruker mener at et kort med dårligere ytelse ikke er like bra, iogmed at ytelsen er det viktigste for de aller fleste.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle databutikken ville betale fullpris hos en konkurrent for å gi han et kort? Og om de mot all logikk skulle gå med på det, så mye fuss for GT vs GS?

 

Jeg ville gjort 1 av 2 ting.

 

1. Beholdt GS kortet og gjort det beste ut av det, greit det er kanskje ikke bedre stock men det har bedre potensiale hvis du vil.

 

2. Snakket med databutikken hvis du ikke har åpnet GS kortet og spurt hva de vil ha i mellomlegg for et 7800GS kort siden du synes 6800GS blir litt feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

:cool: Hei .

 

Jeg har akkurat vært i en liknende situasjon , men på Hovedkort . Jeg leverte inn et AGP hovedkort som var defekt . FIkk tilbake et annet hovedkort fra samme leverandør ( siste modellen de hadde inne) , men den nye manglet Firewire kontakter .

Jeg klaget og har nå fått kreditert hovedkortet da nettbutikken ikke kan få tak i tilsvarende eller bedre vare .

 

I ditt tilfelle er 6800GS helt klart IKKE tilsvarende eller bedre ! Uansett forslag om å åpne Pipelines osv , du skal kunne få tilsvarende eller bedre fra nettbutikk .

 

Nettbutikk har i ditt tilfelle 2 valg - gi deg et tilsvarende eller bedre (6800GT , 6800Ultra ,eller7800 GS) AGP kort , eller kreditere kjøpet .

Men de prøver seg selvfølgelig , mange kunder ville ikke vist av 6800GS er dårligere emm 6800 GT ( ser eksempler på det i denne tråden) . VI snakker ikke overklokking ytelse her , vi snakker lavere spesifikasjoner .

 

En eller annne brukte en bil referanse her - jeg lager min egen - Hvis du kjøper en bil med 250 hestekrefter og motoren går i stykker på garantiskade . Hvem her hadde godkjent å få tilbake en bil med 150 Hestekrefter ? Ingen . Og ingen bør godta å få et dårligere skjermkort tilbake heller .

Lenke til kommentar
En eller annne brukte en bil referanse her - jeg lager min egen - Hvis du kjøper en bil med 250 hestekrefter og motoren går i stykker på garantiskade . Hvem her hadde godkjent å få tilbake en bil med 150 Hestekrefter ?  Ingen . Og ingen bør godta å få et dårligere skjermkort tilbake heller .

5671705[/snapback]

 

Kjenner ikke til hvordan GS og GT yter i forhold til hverandre, men det virker mer som om det er noe alla 250hk vs 240hk, noe som forsåvidt er ganske tilsvarende.

Lenke til kommentar
Til dere som sier at 6800gt og 6800gs (agp begge to) yter likt, se på benchmarkene på denne sida:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/314/8/

6800gt yter i enkelte tilfeller 20% bedre enn 6800gs.

Å kalle det 6800gs "tilsvarende" til 6800gt er å dra det veeeeldig langt.

5672310[/snapback]

 

Bra, det er nettopp slik dokumentasjon man kan bruke mot butikken, for å bevise at GS ikke er tilsvarende GT.

Lenke til kommentar

altså butikken tar ikke tapet på sin "kappe". butikken får erstatning fra leverandøren for et ødelagt kort...de mister bare fortjenesten. og dette er en prinsippsak... de kan ikke tro at de kan gi folk et dårligere kort tilbake. stå på ditt så ender det med at du får et bedre eller pengene tilbake

Lenke til kommentar
Jo, vet om folk som f.eks fikk tilbake GeForce4Ti-kort som før hadde hatt GeForce3-kort som hadde tatt kvelden.  Og siden det neste steget fra 6800GS AGP er 7800GS, så kan du jo kreve et slikt.  ;)

5659962[/snapback]

 

Ikke spesielt lurt, da du har null rett på det kortet, og du fremstår som en grådig idiot... Men det man kan si rett ut er jo det som er din rett, nemlig at du skal ha et like bra eller bedre kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...