Gå til innhold

Retur av 6800GT fikk 6800GS tilbake :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men nå har du fått tillsvarendet kort + en annen modell som ikke har samme produkt feil, så hva er da problemet ditt?

 

Gs er IKKE noe dårligere kort.

5664074[/snapback]

 

Javel? Benchmarks jeg har sett tyder på at GT yter bedre, og på papiret ser GT ut til å ha bedre specs, hva får deg til å si at det ikke er et dårligere kort?

 

AtW

Lenke til kommentar
Men nå har du fått tillsvarendet kort + en annen modell som ikke har samme produkt feil, så hva er da problemet ditt?

 

Gs er IKKE noe dårligere kort.

5664074[/snapback]

 

Javel? Benchmarks jeg har sett tyder på at GT yter bedre, og på papiret ser GT ut til å ha bedre specs, hva får deg til å si at det ikke er et dårligere kort?

 

AtW

5664092[/snapback]

 

Testet her, overall yter 6800GS AGP dårligere, noe som er logisk tatt i betrakning de manglende 4 pipelines.

 

http://www.guru3d.com/article/Videocards/314/10/

Lenke til kommentar
Når 6800GS AGP koster så mye som 2300 kroner, vil jeg ikke si at du har blitt avspist med et dårligere eller billigere kort, det er basert på en nyere kjerne, bruker mindre strøm og har gode overklokkingsmuligheter.

5664098[/snapback]

 

Hvorfor forsvare nettbutikkene hele tiden? Garantien er noe vi forbrukere har rett til å bruke, og reglene er klare..

Dessuten er det produsenten og ikke nettbutikken som tar kostnadene av erstatningskort.

Lenke til kommentar

Begrunnelsen min er alle testene jeg har lest, jeg har også linket til hw.no testen.

 

Jeg mener selv at dette er mest korekt når ikke gt er å oppdrive mer.

 

Edit:

 

Ikke glemm at 6800gt neppe haddet kostet mer en 1500 til 2000 om noen haddet hatt dem på lager i dag. Så saken blir den samme her.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Linket du viser til Kremt beviser jo akkurat ikke det du påstår (beklager smirnoff skulle det stå der)

 

Kortet får editors choice på den testen, verdict er + - så yter kortene likt, på gs apg kan man også åpne de siste pipsa. Overklokk det og du sitter igjen med 6800 ultra.

 

Jeg er enig i at han ikke kan juble over å ha fått en mye bedre kort, men er det dette det her handler om. Og er i tillfelle det mer riktig?

 

edit

Kremt

Skrev feil, ser jeg fikk rettet på det litt for seint, derfor denne edit.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Begrunnelsen min er alle testene jeg har lest, jeg har også linket til hw.no testen.

 

Jeg mener selv at dette er mest korekt når ikke gt er å oppdrive mer.

 

Edit:

 

Ikke glemm at 6800gt neppe haddet kostet mer en 1500 til 2000 om noen haddet hatt dem på lager i dag. Så saken blir den samme her.

5664210[/snapback]

 

Sist 6800GT ble solgt var ikke for så vledig mange uker siden, og da kostet det rundt 2100kr. Kjøpte et nytt et for 2 måneder siden. ;)

 

Og som sagt, så ER 6800GS dårligere enn GT, rett og slett.

Det yter i tilleg også mindre i 3Dmark, hvis det sier noe mer. :D

Lenke til kommentar

garantitiden på elektriske artikler varer lengre enn 1 år, så det er langt fra urimelig å få et nytt kort (til samme pris) om det ikke lar seg gjøre å fikse det ødelagte kortet. Jeg hadde et ti4200 som viste seg å ha en feil som først viste seg da jeg oppgraderte hovedkort, minne og prosessor ett år etter. Det var ingen problem å få et nytt kort til samme pris, selv om det jeg da fikk var et mikkemus-kort. Å sammenligne dette med å krasje en bil hvert 3. år er helt på trynet etter min mening. Når en krasjer en bil så er det pga. kundes (les: sjåføren) som selv er skyld i ødeleggelsen. Et skjermkort som futter pga overklokking er da heller ikke lenger under garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...