Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Kjører også 7800 GT i SLI. Er storfornøyd, 1 minus er lcd skjerm og vsync. Enkelte spill funker ikke vsync når man kjører sli.

5558567[/snapback]

 

Og hvorfor vil du ha vsync på?

5558602[/snapback]

 

Prøv å kjør et spill med mer fps en hva en lcd skjerm tåler, blir skikkelig "tearing" i grafikken.

5560860[/snapback]

Det blir selvfølgelig penere uten tearing, men du taper litt ytelse med v-sync..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp et ferdig overklokket 7800gt kort da det koster en del mer, og et orginalt uklokket kort lar seg veldig lett klokke til samme frekvenser uten problem. Anbefaler Arctic Cooling Silencer 5 Rev. 3 som kjøler. Mange av orginalviftene bråker som et uvær. Men i SLI blir nok denne kjøleren for stor.

Lenke til kommentar

Er skikkelig fornøyd med kortet mitt, men er det noen som vet hva som er optimal klokk med hensyn til ytelse. Leste en plass at det finnes enkelte "plata" med yteslesforbedring. Eksempelvis at det vil yte merkart bedre med 480 mhz på core istedenfor 475. Noen meninger?

Lenke til kommentar
Er skikkelig fornøyd med kortet mitt, men er det noen som vet hva som er optimal klokk med hensyn til ytelse. Leste en plass at det finnes enkelte "plata" med yteslesforbedring. Eksempelvis at det vil yte merkart bedre med 480 mhz på core istedenfor 475. Noen meninger?

5561059[/snapback]

Grensene er 473 og 500 på core. Da vil ROP prosessoren gå på henholdsvis 486 og 513MHz. Du kan eksperimentere med rivatuner->hardware monitoring mens man lar AtiTool sitt 3Dvindu snurre.

 

Det er mange mods til dette kortet, men de jeg liker best er 1.5V biosmod og blyantrikset for minne Vmod.

 

For biosmod laster man ned Nbitor og setter 3dVoltage til 1.5V og flasher bios.

 

For minne følger man denne oppskriften, det anbefales å sjekke med multimeter.

http://www.vr-zone.com.sg/?i=2656&s=1

 

Kjører 473(45Delta)/1.29 uten artifacts. Jeg kan sette core på 502MHz også, men det gir artifacts i nature testene og bf2.

Lenke til kommentar

Enda en grunn til å velge 7800GT: POV til 2350kr

Og til dere 1900XT/XTX folk. Få se den av dere som slår scoren min i 3dmark06 (som må sies å være temmelig eyecandy-heavy) med tilnærmet lik cpu (X2 opptil 2.45ghz) og original kjøler på skjermkortet.

Ikke at X1900XT/XTX ikke er et meget godt valg, men du skal helst ha CRT-skjerm og ekstremt behov for 6xAA/16xAF for å slå GT-SLI kombinasjonen.

Endret av zapper
Lenke til kommentar
3dmark05 sier jo alt om ytelsen til kortet, johoo, jeg fikk 100 poeng mer enn deg.

Men seriøst, 3dmark er ikke alt. X8*0 kortene har ikke allverdens finesser å skilte med.

 

PS. Tror jeg har like mye ytelse per krone som det du har, om ikke mer  :tease:

5562193[/snapback]

 

Tviler på det du. Du har vel betalt sånn ca 75% mer for ditt kort.

Det blir 2625 kr.

 

Hvis vi tar et kjapt regnestykke:

 

6200 poeng i 3dmark har jeg for 1500kr. Da må du ha minst:

6200x1.75=10850 poeng i 3dmark05!

 

Har du det??

Lenke til kommentar
3dmark05 sier jo alt om ytelsen til kortet, johoo, jeg fikk 100 poeng mer enn deg.

Men seriøst, 3dmark er ikke alt. X8*0 kortene har ikke allverdens finesser å skilte med.

 

PS. Tror jeg har like mye ytelse per krone som det du har, om ikke mer  :tease:

5562193[/snapback]

 

Tviler på det du. Du har vel betalt sånn ca 75% mer for ditt kort.

Det blir 2625 kr.

 

Hvis vi tar et kjapt regnestykke:

 

6200 poeng i 3dmark har jeg for 1500kr. Da må du ha minst:

6200x1.75=10850 poeng i 3dmark05!

 

Har du det??

5562222[/snapback]

Jeg fikk 6900 i 3dmark05, men dette var med uklokka Opteron 144. Har den klokket til 2.6 nå, men har ikke tatt noen tester enda. Men skal nok oppnå hvertfall 8000 uten altfor store anstrengelser. Pluss at mitt kort støtter mye mer finesser enn ditt.

Dessuten så kostet mitt kort 2000 med frakt :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...