Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT vs Telenor


Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor 1500/300 nå som jeg betaler 349,- pr måned for, men gjennom skolen kan jeg få studenttilbud fra NextGenTel (<- se priser her).

 

Da betaler jeg kun 338,- for Charlie (3500/600).

 

Det jeg da lurer på er om dette lønner seg? Er utrolig fornøyd med kundeservicen til Telenor, de har skjerpet seg flere hakk i løpet av de siste årene, men med NGT hører jeg altfor mye negativt om kundeservice og ustabile linjer til at jeg skal være sikker på å bytte ISP.

 

Nå er spørsmålet: Er det verdt det?

 

PS: Er god tilhenger av store filoveføringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Telenor 1500/300 nå som jeg betaler 349,- pr måned for, men gjennom skolen kan jeg få studenttilbud fra NextGenTel (<- se priser her).

 

Da betaler jeg kun 338,- for Charlie (3500/600).

 

Det jeg da lurer på er om dette lønner seg? Er utrolig fornøyd med kundeservicen til Telenor, de har skjerpet seg flere hakk i løpet av de siste årene, men med NGT hører jeg altfor mye negativt om kundeservice og ustabile linjer til at jeg skal være sikker på å bytte ISP.

 

Nå er spørsmålet: Er det verdt det?

 

PS: Er god tilhenger av store filoveføringer

5516770[/snapback]

At du kan spørre om det lønner seg når du betaler mindre hos NGT for ADSL som er mer enn dobbelt så raskt, fatter jeg ikke.

Sånn sett lønner det seg selvfølgelig, og jeg hadde personlig tatt sjansen og prøvd.

 

Noen har dårlig erfaring med NGT, noen har dårlig erfaring med Telenor (jeg, ja!), så syns vel egentlig at man bare må prøve, og hvis det går til helvete kan du heller ta deg bryet med å skifte tilbake til Telenor. :)

Lenke til kommentar

Sitter selv med skoletilbudet til NGT, og har aldri mista linja..

Har hatt ett tilfelle hvor jeg fikk gal oppdatering (dvs NEDdatering), men det ble ordnet det også..

 

Enig i det som andre sier her om at det er kanskje litt hipp som happ med gode/dårlige erfaringer med BÅDE NGT og Telenor. Jeg ville uansett gått for NGT uten å lure noe mer på det. Vet ikke om du må binde deg til NGT for ett år eller noe, men når det året er omme skal du ikke se bort i fra at kanskje linja di har økt betraktelig i hastighet :p

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt NGT i over 1 år så har kommet frem til disse konklusjonen:

 

1. Vi har hatt 700 inn linje og betalt for 6600 (ellerno) i flere mnder

2. Kundeservice...tar meg 20 min bare å komme gjennom , og kundebehandlerne forteller oss forskjelle ting hver gang.

3. De har sendt oss regninger for hver av de siste månedene, til tross for at de sa vi skulle slippe pga den dårlige linjen vi har hatt.

4. Sentralen vår tillater maks 4400 linje, noe som vi ikke har blitt fortalt av NGT, men Bluecom nevnte det med en gang vi tok kontakt.

 

Dette fikk oss til å switche over til Bluecom, får håpe det blir litt bedre ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for eventuell nedetid med NGT. Jeg har i løpet av 4 år ikke opplevd noe ustabilitet eller nedetid.

 

Hvorvidt man får en stabil linje vil i mange tilfeller være basert på telefonsentralene, så selv om jeg er fornøyd med NGT og du med Telenor, finnes det nok en del som har motsatt opplevelse av begge disse tilbyderene. Har du en stabil linje fra Telenor i dag, bør det ikke være noe i veien for at du kan få en stabil linje fra NGT.

Lenke til kommentar

Jeg hadde NGT i 3 eller kanskje 4 år.

De var greie i begynnelsen, men for ett år siden begynte marerittet.

Hastighet ble gradvis satt ned til 1700 kbps. Og prisen satt opp til 500 kroner.

Jeg ble disconnecta hvert 20 minutt, kunne ikke spille cs. Kunne ikke starte nedlastning og komme timer senere fordi den hadde da blitt disconnecta. Veldig irriterende. Det tar år og dager å vente på kundeservicen dems.

Hvis du ikke ringer tidlig på en ukedag da, men de fleste har jobb/skole da.

 

Uansett, bli hos telenor.

Jeg byttet til bluecom, og de har ikke fikset linja mi enda. Men neste uke vil de det.

Lenke til kommentar
Bluecom har også studenttilbud. Ser at de riktignok ikke har tilbud til din skole, men du kan forespørre deg hos [email protected]

har hørt at andre studenter som ikke går på de nevnte skolene har fått tilbud om det samme ved forespørsel

5517327[/snapback]

 

AUTOREPLY FRA [email protected]

 

Hei,

 

Etter at Ventelo kjøpte Bluecom har det blitt bestemt at forretningsenheten Ventelo Bluecom skal rendyrkes som en kanal rettet mot privatmarkedet. I den forbindelse vil alt vedrørende bedriftsmarkedet falle under Ventelo Bedrift, og mitt arbeidsforhold i Bluecom er avsluttet. Vennligst rett henvendelser til [email protected] eller ring 03 222 for assistanse.

 

Ha en fortsatt god dag!

 

- Jens Fossum / Ventelo BlueCom

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med NGT (ihvertfall ikke etter Telenor fikk fiksa sentralen jeg er tilkoblet - de hadde "låst" hastigheten til maks 200 kbps). Jeg har SHDSL 2300, og den linja har en teoretisk makshastighet på 2304/2304 men med div. linjetester har jeg en faktisk hastigher på rundt 2500/2650.

 

Vi fikk linja i orden fredag 20.01, og har ikke vært nede siden. før denne datoen hadde vi 160-180 kbps og maks oppetid på 2-3 timer. *HATER tullenor*

 

For de som lurer på om det har noe hensikt med SHDSL, så vil jeg utvilsom si ja! Ved bruk av mail og web har vi et opp/ned forhold på ca 2,5/1, vi bruker ikke hele linja på ut-delen, men de fleste adsl-linjene som er tilgjengelig har jo mellom 5/1 og 10/1...

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Har studenttilbud gjennom NGT og får levert ADSL Free for 398 kroner i måneden.

Er kjempefornøyd med linja, og får levert det jeg betaler for og av og til mer :D

 

Eneste minus er litt lang ventetid på kundeservice, men de har du egentlig ikke bruk for da jeg aldri har opplevd nedetid eller noe lignende. Eneste gang linja mi var nede var da jeg hadde strømbrudd i ett par timer :tease:

 

 

Gå for NGT, har de absolutt raskeste linjene!

Lenke til kommentar

Hiver meg på positiv-om-ngt-bølgen...

 

Hatt linje nå siden April 2004, antall ganger netter har vært nede kan jeg telle på en hånd og ha i hvertfall 3 fingre til overs... Har skjedd et par ganger, da aldri særlig lenge...

 

De gangene jeg har kontaktet kundeservice via nett har responstiden variert mellom noen små timer til et par uker, men oftest får jeg svar i løpet av en dag eller to. Har aldri måtte ringt dem.

 

I løpet av denne perioden har linjehastigheten ned firedoblet seg.

 

Skal gå over til ADSL 2+ så snart det blir tilgjengelig i Kristiansand :)

Lenke til kommentar

Har hatt Telenor ADSL i snart 4 år nå, og har vært kjempefornøyd. Prisen er høyere enn konkurrentene, men jeg oppfatter at det jeg har fått fra Telenor forsvarer denne prisforskjellen. God ytelse (ca 10% over spec), rask og god kundeservice, aldri nedetid, alltid korrekte fakturaer. For oss som har flere PCer er funksjonen "Sikker lagring" genial!!

 

Men når det er sagt: Jeg har nylig byttet til NGT, hvor jeg får samme hastighet til lavere pris. Nå er jeg spent på om dette lønte seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...