Gå til innhold

360, vifte støy og høy varme på Platene


arlion

Anbefalte innlegg

Var et steg opp støymessig å få xbox'en i kjellerstua, gitt. Hittil har vi brukt en bærbar mac til alle media-greier på projektoren, og den er lydløs. Xbox'en blir som en liten jetmotor i forhold. :D Nei, man tenker ikke over det hvis man sitter og spiller eller ser på film der det skjer mye.. men jeg kommer ikke til å bruke den som dvd-spiller for rolige filmer iallfall, den er for distraherende.

 

Varme plater har jeg ikke noe forhold til foreløpig. Ikke merket det når jeg har tatt dem ut iallfall...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En som veit å overdrive ihvertfall, støynivået uten plate i eller når man kjører alt annet enn ORGINALE xbox360 spill er det ingen ting å si på da.

men derimot med x360 spill i, ja da bråker det!

 

Rundt lanseringstid ble det vel publisert en liste over ting som støyet mest i leiligheten til en tester, og XBox360 var på 1. eller 2. plass - kun slått av en gammel fryser som hadde hjertestans. Så det er tydeligvis ikke bare jeg som synes at dette er/var ille. Personlig hadde jeg trodd alle overdrev når de omtalte støynivået, frem til idag da jeg fikk tatt den i øyensyn selv.

 

Skjønner forsåvidt heller ikke hvordan det beriker diskusjonen med å opplyse om at XBox360 *ikke* støyer når man ikke bruker den til det den er laget for, nemlig spille XBox360 spill...

Lenke til kommentar
Eller kansje du burde sitte deg lengre fra konsollen.

5493476[/snapback]

 

 

Hybelen min er bare 3.5m bred... Kommer ikke på tale att noe slik skal komme inn i min hybel, vill føle det som om jeg har fått ett uferdig produkt.

 

Hvis de ikke kommer opp med noe bedre (alla Slim versjon av PS2) vill jeg lett falle over til konkurentene, hvis de klarer å lage sin konsoll skikkelig :D

 

:hmm:

 

 

Det er tross alt noe man skal ha i noen år, tenke etter ett par år da den er full av støv og divers :dontgetit:

 

Det kommer garantert en "lydløs" versjon etter hvert, trur nå jeg da...

Endret av St.Jan
Lenke til kommentar
For å si det sånn - bråker den mer enn den originale Xbox? Moddet denne selv til 120mm fordi jeg ikke likte bråket :)

5493209[/snapback]

 

Jeg har hatt førsteutgaven av XBox, og den var rimelig drøy mtp støy den også. Men XBox360 er uten tvil verre. Til de av dere som synes XBox360 "suser" som dere så fint sier, så foreslår jeg en utvidet hørselstest hos nærmeste lege.

5493448[/snapback]

Version 1,0 av xbox1 hadde 2 vifter.

Alle versionen over 1.0(til 1.6d) Har bare en vifte. Så klart bråker xbox version 1.0. Hvis det er det du har.

EDIT: Var ment til alle, generelt. Så derfor kan sikkert noen oppfatte støyet til den gamle xboxen forskjellig.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Man kan jo ikke engang hevde at XBox360 "støyer noe" - den regelrett bråker!

5493488[/snapback]

Det kommer ann på øret som hører. Og jeg synes ikke den bråker. Min gamle Xbox bråkte mere, så gjør PCen min.

5493554[/snapback]

 

Rapporter som dette gjør at jeg tror det MÅ være noe feil med mange maskiner. Jeg har gammel launch Xbox men 360`en bråkte minst 5 ganger mer enn Xboxen. Seriøst.

Kun når jeg ikke spilte på den var den noenlunde samme lydnivå som Xboxen

 

Kan ikke fatte annet enn at det må være store forskjeller på maskiner.

Lenke til kommentar
Med en gang du får lyd på høytalerne legger du ikke merke til det i det hele tatt.

 

Men hva med spill som bevist spiller på stille partier for å bygge opp stemningen? Hva med stille partier i filmer? Stemningen blir kanskje en smule ødelagt av å høre på hårføneren?

5492039[/snapback]

 

Du legger ikke merke til maskina da heller. Og som det er nevnt tidligere så er støynivået ganske mye mindre under filmer, fordi plata spinner saktere. Jeg bor på en liten hybel, og sitter ca 2,5 meter unna maskina. Bruker den mest til å streame musikk og se film med til vanlig, men spiller også en god del. Jeg legger så og si ikke merke til "bråket" (dvs. den susinga som er... det er ikke mer). Før jeg kjøpte den leste jeg jo amerikanske artikler osv hvor de bemerket støynivået, men jeg må si jeg ble positivt overrasket da den ikke støyet i nærheten av det jeg trodde den skulle gjøre.

Lenke til kommentar

nettopp kobla opp maskinen og lekt meg litt her, kan bekrefte at er du litt følsom på viftesus, ja da vil du synes denne maskinen bråker. :) men under spilling legger jeg ikke merke til støyet. selv på de rolige partiene, det er alltid litt bakgrunnslyder, vind, svak musikk osv som er nok til og overdøve maskinen.

 

det "plagsome" støyet er jo når man ikke spiller, ser film eller hører musikk. støynivået fra maskinen er lavere da, men så er det jo også ingenting som dekker overviftesusen. men igjen, hvis man ikke spiller, ser film eller hører musikk, ja da er det vel strengt tatt ikke så mye og gjøre med maskinen så da kan man liksågreit skru den av. ;)

 

så alt i alt, skulle gjerne sett at den var stillere, men det plager meg ikke så gidder ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
For å si det sånn - bråker den mer enn den originale Xbox? Moddet denne selv til 120mm fordi jeg ikke likte bråket :)

5493209[/snapback]

 

Nei, det kan jeg forsikre deg om, for den bråka så sykt! Xbox v.1.0 var bråkete til tusen, og 360'n har en fin lyd. Lyden til 360 for deg til å tro at den får nok kjøling, fordi den høres ut som en fin vifte uten summetone.

 

Jeg er også sykt drittlei all den masinga om at 360 bråker! Den er ikke så mye at du dropper å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Men igår kl 02:35 så freaka jeg totalt ut...hadde det ikke vært for at dama sov i rommet ved siden så hadde jeg skriket som ei lita jente! (noe jeg egentlig kunne for ho fikk ikke sove for ho lå å irriterte seg over at naboen støvuget....noe som viste seg å være X360 som suset...hehe)

 

Kilde

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte - tror det blir storinnrykk til hørselslegen de kommende dagene. The iPod generation has arrived!

Lenke til kommentar

hos søstra mi klarte jeg ikke høre xboxen selv om jeg prøvde. der sto den inni en mediabenk med glassdør forran, det hjelper nok mye. også har hun varmepumpe da som durer litt i bakgrunnen, slik bakgrunnstøy har også utrolig mye å si.

 

i leiligheta mi som er mere stille, har en "lydløs" pc og ingenting annet som bråker, ja der hører jeg den lett hvis jeg bare vil. men som sagt, plager meg ikke. kommer ikke til å ha den på når jeg ikke bruker den uansett.

 

blir vel kanskje driste meg til å teste skifte litt vifter på den etterhvert. lese meg litt opp og se hva andre på xbox-sccene og slikt får til. :)

Lenke til kommentar
hos søstra mi klarte jeg ikke høre xboxen selv om jeg prøvde. der sto den inni en mediabenk med glassdør forran, det hjelper nok mye. også har hun varmepumpe da som durer litt i bakgrunnen, slik bakgrunnstøy har også utrolig mye å si.

 

i leiligheta mi som er mere stille, har en "lydløs" pc og ingenting annet som bråker, ja der hører jeg den lett hvis jeg bare vil. men som sagt, plager meg ikke. kommer ikke til å ha den på når jeg ikke bruker den uansett.

 

blir vel kanskje driste meg til å teste skifte litt vifter på den etterhvert. lese meg litt opp og se hva andre på xbox-sccene og slikt får til. :)

5495598[/snapback]

 

Er det så smart å ha 360'n i et skap tru :hmm: Jeg tenker på varmeutviklingen...

Lenke til kommentar

Var en tur innom Spaceworld og hadde VISA kortet klart :) Men tok en høretest på selve boksen som stod på display - jeg vet ikke om det var representativt, eller om selve display-casingen også hadde en vifte. Men dette var for høyt for min del.

 

En ting er viktig - har selv et TV bord med glassdører og åpent bak. Dette er ingen dum ting å benytte seg av! Boksen står gjerne veldig lavt gulvet hvor trekken liker seg, så temperatur trenger ikke å være et problem. Jeg hadde f.eks. Xboxen (gamle) og Gamecuben inni, og dette halverte trolig lydnivået.

 

Jeg kommer trolig til å kjøpe Xbox360, og lage en hushbox for den. Enkelt og greit, det får heller være at det koster 500-1000kr bare for støydempingen. Kan jo saktens lage rom til andre bokser i framtiden :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer trolig til å kjøpe Xbox360, og lage en hushbox for den. Enkelt og greit, det får heller være at det koster 500-1000kr bare for støydempingen. Kan jo saktens lage rom til andre bokser i framtiden :)

5500560[/snapback]

 

høres interessant ut, hvordan har du tenkt og lage denne boksen? :)

Lenke til kommentar

Å ikke kjøpe X360 for den bråker for mye synes jeg blir litt for dumt altså....ivertfall om en lytter på en demo maskin i en butikk.

 

Husker når jeg var å så på den første gang, hørte ikke noen ting men ble svimmel av den bra grafikken som flashet på den lille deilige lcd skjermen.

 

Vel vel...vi er alle forskjellige....

Lenke til kommentar

Det skal du få lov til å synes :)

 

En hushbox er ikke store saken, man gjør hva man vil ut av det. Legger ved noen bilder som eksempel på en husbox for projektoren min, hvor resultatet ble veldig bra - lavere temperatur på projektor LCD paneler+inntak, og lavere støynivå. Dette som følge av at jeg kunne skru opp viften i projektoren og likevel ha lavere støynivå enn når projektoren hadde viften asatt på "low". Totalt sett var støynivået halvert, høyfrekvenser dempet, og det hele minner veldig om vindsus på utsiden.

 

PS: Boksen er stor, men dette grunnet høy varmeutvikling. For en Xbox360 kunne en nok gått litt enklere til verks.

post-15998-1138401307_thumb.jpg

post-15998-1138401327_thumb.jpg

post-15998-1138401342_thumb.jpg

post-15998-1138401380_thumb.jpg

post-15998-1138401553_thumb.jpg

post-15998-1138401714_thumb.jpg

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...