Gå til innhold

Call of Cthulhu (Xbox/X360) (mini spoiler)


LarZen

Anbefalte innlegg

Call of Cthulhu er noe av det skummleste jeg har spilt på lenge! Om du ikke er kjent med bøkene eller mange av filmene som er basert på Howard Phillips Lovecraft bøker så har du gått glipp av noe altså.

 

Jeg ville bare skrive litt ang dette spillet for det har nok ikke fått så mye oppmerksomhet som det burde ha fått. Jeg har spilt så si alt som finnes og det er ikke ofte jeg finner noe som virkelig får meg til å freake ut altså.

 

Men igår kl 02:35 så freaka jeg totalt ut...hadde det ikke vært for at dama sov i rommet ved siden så hadde jeg skriket som ei lita jente! (noe jeg egentlig kunne for ho fikk ikke sove for ho lå å irriterte seg over at naboen støvuget....noe som viste seg å være X360 som suset...hehe)

 

Det er noe spesielt med dette spillet....det er skikkelig ekkelt. Det er vanskelig å forklare men her er hva som skjedde..er muligens en liten spoiler her slik :

 

Jeg hadde endelig fått meg et rom for natten og jeg var redd for at det kom til å bli en kort natt. Så jeg dro for noen bolter på døra slik at ingen kom inn, døren som delte rommet mitt til et annet hotel rom var åpen så jeg gikk inn der for å låse den døren også.

 

Slik...da kan jeg kanskje få sovet litt. Og sovnet det gjorde jeg.....men blir våknet av at noen snakker utenfor døra. Jeg står opp og dem på utsiden hører at jeg er våken. Og begynner å skrike og hammre på døra med ei jævla øks.

 

Når figuren i spillet som du styrer blir redd så blir synet litt sløret og rart...og det ble det jo nå selvf. Jeg ser ikke klart og får full panikk og løper mot døren som går inn til neste rom.

 

Idet jeg er kommet meg inn der så sprenges døren opp! Jeg klarer akkurat å slenge døra igjen før dem er framme og klarer å låse den...dem begynner å banke som gale på denne døra også.

 

Dem er også på den andre utgangs døra til dette rommet...økser og flis spruter overalt og jeg får totalt panikk. Jeg skyver et svært skap forand døra og så er pulsen min i 190 og jeg må ta pause.

 

Vel resten får du nesten finne ut av selv, det hørtes kanskje ikke så skummelt ut? Vel den action senen der er noe av det villeste jeg har spilt på en stund....jeg var skikkelig SKIKKELIG redd altså....

 

Om du kjøper dette spillet så vær advart om du har X360 slik jeg har. Du får ikke sett introen eller slutt filmen. Introen får en sett på forumets hjemmeside og slutten får vi nok snart tak i. Det kommer nok en fix til dette snart ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg det er et skummelt og meget bra spill!

 

Klarer du å spille igjennom hele historien uten tips av noen slag er du flink. Den hotell forfølger sekvensen er noe av det mest intense jeg har opplevd på spill noen gang!

 

Kan tilslutt nevne at du har mye morro foran deg og at du ved spillets slutt sannsynligvis vil tenke som meg"takk gud det er over".

Lenke til kommentar
Enig med deg det er et skummelt og meget bra spill!

 

Klarer du å spille igjennom hele historien uten tips av noen slag er du flink. Den hotell forfølger sekvensen er noe av det mest intense jeg har opplevd på spill noen gang!

 

Kan tilslutt nevne at du har mye morro foran deg og at du ved spillets slutt sannsynligvis vil tenke som meg"takk gud det er over".

5489354[/snapback]

 

Ja det som skjer etterpå er rimelig vilt, jeg var helt sykt stressa og nærvøs altså. Det er deilig med spill som virkelig klarer å skremme liv skiten ut av en :)

Lenke til kommentar

Jeg er også av den typen som spiller/tester mye spill og det er lenge siden det er noe spill som har fenga meg like mye (det siste jeg husker er re4)

Jeg digga call of c....... absolutt verdt og spille.

Og ja enig med "avtalegiro" TAKK GUD FOR AT DET ER OVER når man endelig har runna det!

Skumle greier!!

Lenke til kommentar
Om du kjøper dette spillet så vær advart om du har X360 slik jeg har. Du får ikke sett introen eller slutt filmen. Introen får en sett på forumets hjemmeside og slutten får vi nok snart tak i. Det kommer nok en fix til dette snart ville jeg tro.

5489315[/snapback]

Men ellers funker det fint på 360'en? Jeg ble veldig fristet nå :)

Lenke til kommentar
Om du kjøper dette spillet så vær advart om du har X360 slik jeg har. Du får ikke sett introen eller slutt filmen. Introen får en sett på forumets hjemmeside og slutten får vi nok snart tak i. Det kommer nok en fix til dette snart ville jeg tro.

5489315[/snapback]

Men ellers funker det fint på 360'en? Jeg ble veldig fristet nå :)

5501718[/snapback]

 

Ja det skal det, er vist en plass i spillet hvor det kan klikke om du ikke gjør akkurat slik du må. Men det er vist ikke noe problem å komme forbi, står endel på forumet til spillet.

 

Spillet får en billig rundt omkring nå også...jeg kjøpte det til 349,- hos Eb Games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...