Gå til innhold

360, vifte støy og høy varme på Platene


arlion

Anbefalte innlegg

hei, er klar over at topicen kanskje ikke har den beste tittelen men uansett har et lite spørsmål anngående x-box 360.

 

fikk den for rundt 1 uke siden, er stor fornøyd bortsett fra noen få ting, er det kun min konsoll som viftene er ekstremt høylytte på? vanligvis kjører jeg volumet på TV'n på rundt 20, er ikke sikker hvor mange desibel det er da men :p uansett for ikke å høre viftene på maskinen mens jeg spiller må jeg opp i rundt 28-35 i volum og etter ca 1-2 timer spilling blir platene veldig varme, har aldri opplevd noe slikt på konsoller før.

 

så er det noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv gått og snust på XBox 360 siden lansering, og først idag fikk jeg sett og tatt på en som stod fritt i et butikklokale. Jeg sier bare en ting: Støynivået må være en _dårlig_ vits. I et typisk butikklokale er det alt endel støy, men her snakker vi hårføner på maks! Jeg tok ut DVD-platen, og støynivået sank noe - men fortsatt helt bak mål. Så å skylde på DVD-rom'en blir for enkelt - spiller uansett liten rolle, da man er pent nødt til å bruke DVD-rom'en uansett.

 

Ingen XBox360 på meg etter å ha hørt den der. Og det var jaggu han bak disken enig med meg om også ja. Dere XBox360-løse herrer og damer er herved advart...

Lenke til kommentar
Jeg har selv gått og snust på XBox 360 siden lansering, og først idag fikk jeg sett og tatt på en som stod fritt i et butikklokale. Jeg sier bare en ting: Støynivået må være en _dårlig_ vits. I et typisk butikklokale er det alt endel støy, men her snakker vi hårføner på maks! Jeg tok ut DVD-platen, og støynivået sank noe - men fortsatt helt bak mål. Så å skylde på DVD-rom'en blir for enkelt - spiller uansett liten rolle, da man er pent nødt til å bruke DVD-rom'en uansett.

 

Ingen XBox360 på meg etter å ha hørt den der. Og det var jaggu han bak disken enig med meg om også ja. Dere XBox360-løse herrer og damer er herved advart...

5491873[/snapback]

 

 

Ok, det emnet her er diskutert opp og i mente her før. Men, får si det jeg mener for det. Nå har jeg hatt 360'en min siden release-dato 2.desember, og jeg må ærlig talt si jeg ikke skjønner hva det er å klage over. Du sier maskina bråker fælt selv om du tar ut DVD'en? Uten DVD i, bråker den så absolutt ikke. Det er merkbart hvis du slår av all annen lyd når du har en DVD i, men det enkelt og greit DVD-rom'en som bråker litt. Med en gang du får lyd på høytalerne legger du ikke merke til det i det hele tatt.

Uten DVD, så må du stå svært nærme og konsentrere deg om å høre den.

Ingen fare xbøx-løse herrer og damer, det er ikkeno stort problem :roll:

Og nei, jeg har ikke dårlig hørsel :D

Lenke til kommentar
Med en gang du får lyd på høytalerne legger du ikke merke til det i det hele tatt.

 

Men hva med spill som bevist spiller på stille partier for å bygge opp stemningen? Hva med stille partier i filmer? Stemningen blir kanskje en smule ødelagt av å høre på hårføneren?

5492039[/snapback]

 

Dvd filmer går ikke like fort rundt så da bråker det _mye_ mindre :)

Lenke til kommentar

Fy Fa** jeg er så lei av å høre folk som klager på Støyen på 360!

 

Herregud da! det er ikke noe støy, viss dere er så EKSTREMT Pirkete på Støy, så ikke kjøp den da! Litt lyd lager den, men dere trenger vel ikke klage over det!

 

Xbox 360 = en maskin, og så vidt jeg vet, lager maskiner lyd, SO WHAT om den lager litt lyd? det er ikke bråk, og det er på LANGT nær en "Hårføner"!

 

Jeg spilte med lyden av, og kunne høre "susen".

 

Viss du er vant med en PC, som _KAN_ være stillere, så har du et problem, Xbox 360 er ikke en PC, det er en Konsoll, og den lager en Susende lyd-

er ikke bare DVD rommen det er også fra selve boksen, men når du spiller, har du lyd på tv'n/surround, og viss du er såpass Pirkete og sitter å lytter etter susen fra Xboxen, og irriterer deg over den, vel, Da er det ikke xboxen sitt problem, da er det DITT problem.

 

Slutt og klag om susingen, og gjør som resten av oss, LEV med det.

 

PS: Ja, jeg vet jeg ikke kan stave/Skrive skikkelig, Du kan klage på det og viss du vil.

Lenke til kommentar

Kommer etter det jeg har hørt en vannkjølingsløsning etterhvert, går ut fra det vil hjelpe på støynivået for oss som er litt lydsensitive. Uansett er ikke støynivå den egentlige grunnen til at noen unnlater å kjøpe 360.

 

Boye: ja den bråker mer enn xbox når en spiller spill, men ikke når en ser film

Endret av Cleeves
Lenke til kommentar
Kommer etter det jeg har hørt en vannkjølingsløsning etterhvert, går ut fra det vil hjelpe på støynivået for oss som er litt lydsensitive. Uansett er ikke støynivå den egentlige grunnen til at noen unnlater å kjøpe 360.

 

Boye: ja den bråker mer enn xbox når en spiller spill, men ikke når en ser film

5493226[/snapback]

Vannkjøling er ikke mulig uten å åpne boksen. Da ryker garantien.

 

Men for noen av oss med sensitive ører så er jo det å foretrekke. Spesielt hvis en skal bruke boksen som media center extender, da mener jeg det er et must.

 

Det finnes allerede vannkjølingsløsning. Oppskrift her HardOCP

 

Dvs for de som tør å mekke litt.

Lenke til kommentar

For det første, ikke gidd å komme med frekke kommentarer. Det var ikke det trådstarter spurte om...

 

Skal ærlig innrømme Xbox 360 lager litt lyd, men det er noe vil alle kan overleve med. Har hørt om tilfeller der den blir stillere etterhvert som viftene har hatt noen runder.

 

Uansett, så skader ikke litt lyd deg, det er igrunn en kjempe bra konsoll...

Lenke til kommentar
For å si det sånn - bråker den mer enn den originale Xbox? Moddet denne selv til 120mm fordi jeg ikke likte bråket :)

5493209[/snapback]

 

Jeg har hatt førsteutgaven av XBox, og den var rimelig drøy mtp støy den også. Men XBox360 er uten tvil verre. Til de av dere som synes XBox360 "suser" som dere så fint sier, så foreslår jeg en utvidet hørselstest hos nærmeste lege.

Lenke til kommentar
Jeg har selv gått og snust på XBox 360 siden lansering, og først idag fikk jeg sett og tatt på en som stod fritt i et butikklokale. Jeg sier bare en ting: Støynivået må være en _dårlig_ vits. I et typisk butikklokale er det alt endel støy, men her snakker vi hårføner på maks! Jeg tok ut DVD-platen, og støynivået sank noe - men fortsatt helt bak mål. Så å skylde på DVD-rom'en blir for enkelt - spiller uansett liten rolle, da man er pent nødt til å bruke DVD-rom'en uansett.

 

Ingen XBox360 på meg etter å ha hørt den der. Og det var jaggu han bak disken enig med meg om også ja. Dere XBox360-løse herrer og damer er herved advart...

5491873[/snapback]

 

En som veit å overdrive ihvertfall, støynivået uten plate i eller når man kjører alt annet enn ORGINALE xbox360 spill er det ingen ting å si på da.

men derimot med x360 spill i, ja da bråker det!

Lenke til kommentar
For å si det sånn - bråker den mer enn den originale Xbox? Moddet denne selv til 120mm fordi jeg ikke likte bråket :)

5493209[/snapback]

 

Jeg har hatt førsteutgaven av XBox, og den var rimelig drøy mtp støy den også. Men XBox360 er uten tvil verre. Til de av dere som synes XBox360 "suser" som dere så fint sier, så foreslår jeg en utvidet hørselstest hos nærmeste lege.

5493448[/snapback]

 

 

Eller kansje du burde sitte deg lengre fra konsollen.

Lenke til kommentar
Uansett, så skader ikke litt lyd deg, det er igrunn en kjempe bra konsoll...

5493435[/snapback]

 

XBox360 kan være så bra den bare vil den, men hvis ett av kjøpskriteriene skal være at den ikke skal støye merkverdig så kan du ikke akkurat anbefale XBox360 med god samvittighet. Man kan jo ikke engang hevde at XBox360 "støyer noe" - den regelrett bråker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...