Gå til innhold

Radeon X1900 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel naturlig å sammenligne kort som ble lansert nærmest hverandre. Med andre ord x800/850 med 7800-512 og R520 med G71. 1-2 måneder unna er ikke lenge tross alt, forutsatt at Nvidia klarer en like god lanseringstilgjengelighet som med 7800 da, noe de nå har stort press på seg for å gjøre for å ikke virke underlegen mot ATI.

 

Det skal de ha ATI, endelig en skikkelig lansering med tilgjengelighet. Klapp på skulderen. Dette er slik vi vil ha det (fra alle produsentene).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
So, while the price gap between the XTX, XT, and CrossFire versions of the card would seem to indicate sizeable performance differences, we can definitively say that this is not the general case. The XTX is only marginally faster even on paper, and, as we will see, in the real world, real performance is what matters. Our advice is: certainly save your money and go with the cheaper XT.
Lenke til kommentar
Man trenger tydeligvis stor psu til disse kortene.

 

Guru3D:Overall I recommend a 520 Watts power supply at the very least. Also make sure that the PSU has at least 25 Amps on the 12 volts rail (X1900XTX).

Hvor stor psu må man da ha til 2 kort?  :hmm:

5491760[/snapback]

 

 

hvor mange amps suger kortet.. noen som vet? får det til at det drar rundt 110 w noe som gir rundt 9A.... . er utrolig synd at det går den veien, en 5000 kr investering på skjermkort må for mange av oss kompimenteres med over 1000 kr til PSU. synest flere skal komme med extern psu slik asus gjør.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
One of the interesting non-performance related aspects of this launch is that ATI is phasing out the X1800 series. Their future roadmaps seem to leave a gap in the price range from $200 to $500, so it will be quite interesting to watch what ATI tries to fill the hole with this time around. Maybe we'll see some X1600 GTO parts with unlockable R520/R580 cores. Or maybe we'll see another product launch. Only time will tell.

Kanskje vi får en X1700-serie snart? (ATI kallte jo serien etter X600 for X700 så jeg ser ikke bort i fra at de gjør noe lignende denne gangen). Jeg håper i så fall at forbedringene består i flere pipelines (8-12?) og flere shader engines (16-24?). Samt lavere effektforbruk.

Lenke til kommentar
One of the interesting non-performance related aspects of this launch is that ATI is phasing out the X1800 series. Their future roadmaps seem to leave a gap in the price range from $200 to $500, so it will be quite interesting to watch what ATI tries to fill the hole with this time around. Maybe we'll see some X1600 GTO parts with unlockable R520/R580 cores. Or maybe we'll see another product launch. Only time will tell.

Kanskje vi får en X1700-serie snart? (ATI kallte jo serien etter X600 for X700 så jeg ser ikke bort i fra at de gjør noe lignende denne gangen). Jeg håper i så fall at forbedringene består i flere pipelines (8-12?) og flere shader engines (16-24?). Samt lavere effektforbruk.

5492316[/snapback]

 

Ja og mindre størrelse, noe i X1600 størrelsen :thumbup:

Da blir det kanskje et X1700 på meg når jeg skal ha pc...

Lenke til kommentar
noen som har peiling på om vannblokkene som dekker GPU og grafikkminnet i x800 generasjonen passer på den nye serien: x1800 og x1900?

 

Har x800xt og vurderer å kjøpe nytt men om det ikke passer så venter jeg ihvertfall

 

Denne blokken jeg tenkte på mest

5492016[/snapback]

 

Ikke i nærheten engang, du må ha denne for x1800

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23380

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt tester ser det ut til å ligge rundt 20% over nVidias toppkort i ytelse, noe som må sies å være mer enn godkjent. Men jeg tror nok G71-seriens toppkort vil slå X1900XT med god margin. Godt at verden går framover, selv om det er kun gamer-geeks med alt for mye penger som får glede av kortene i starten...

 

Og strømforbruket er jeg ikke glad for :(

Lenke til kommentar
One of the interesting non-performance related aspects of this launch is that ATI is phasing out the X1800 series. Their future roadmaps seem to leave a gap in the price range from $200 to $500, so it will be quite interesting to watch what ATI tries to fill the hole with this time around. Maybe we'll see some X1600 GTO parts with unlockable R520/R580 cores. Or maybe we'll see another product launch. Only time will tell.

Kanskje vi får en X1700-serie snart? (ATI kallte jo serien etter X600 for X700 så jeg ser ikke bort i fra at de gjør noe lignende denne gangen). Jeg håper i så fall at forbedringene består i flere pipelines (8-12?) og flere shader engines (16-24?). Samt lavere effektforbruk.

5492316[/snapback]

RV560 ja. Ryktet å ha 8 pixel pipelines og 24 shader pipelines. Den skal visnok være noen måneder unna forsatt.

Lenke til kommentar

Om det med to kortplasser så synes jeg de kunne utnyttet bedre den ekstra plassen de får på baksiden ved å f.eks legge til flere porter bak. F.eks en TV-utgang på crossfire-utgaven og kanskje en HDMI-utgang, og et par d-sub-utganger. På denne måten slipper man egne adaptere på baksiden fra DVI-I til d-sub og fra DVI til HDMI.

 

AIW-utgaven kunne hatt et ekstra og frivillig bakstykke med TV-utgang og en DVI-utgang nr 2 eller i det minste d-sub. Helst også en HDMI-plugg siden det er ment for TV-interreserte spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...